Strona 1 z 2

NOWA INSTALACJA - SILNIK KRĘTCI ALE BRAK ISKRY

: 01 paź 2011, 20:38
autor: Esprit
Witam wszystkich serdecznie i z góry przepraszam admina jeżeli nie trafiłem w dział albo temat był (nie moge nigdzie znaleść)

Posiadam Yamahe xt6003tb

Kupiłem ją z nowym silnikiem ale bez instalacji elektrycznej. Zakupiłem instalke i paru magików starało mi się ją podłączyć.
Jeden z mechaników podłączył wszystko i silnik kręci ale nie podaje iskry. co może być przyczyną? jestem laikiem w tych sprawach i poszukuje kogoś kto mógłby mnie nakierować co moge wymienić jak sprawdzić itp.
Bardzo proszę o jakieś sensowne odpowiedzi.

dodam że instalacja kładziona była ze schematami i wszystko jest niby zgodnie podłączone. ale moje schematy nie były aż tak dokładne i pare rzeczy chłopaki podłączyli na logikę. pozdrawiam

Re: NOWA INSTALACJA - SILNIK KRĘTCI ALE BRAK ISKRY

: 02 paź 2011, 07:27
autor: chrapo
Ta instalacja jest tak prosta że nie da się źle podłączyć, a w dodatku wszystko masz na gniazdach. Na twoim miejscu oddał bym do starego dobrego elektryka samochodowego na pewno ci pomoże. A na sam początek możesz sprawdzić połączenie silnik-moduł-cewka. W manualu, masz tabele i tam powinny pisać opory, ze zdjęciami gdzie wsadzasz - i + miernika. A tak w ogóle patrzyłeś na innej świecy? I czy kabel bez świecy jak wyjmiesz fajkę i przyłożysz do silnika przy kręceniu iskrzy? Możesz też spróbować po odpinać kable ze stacyjki itp., bo tam może masę łapać.

Re: NOWA INSTALACJA - SILNIK KRĘTCI ALE BRAK ISKRY

: 02 paź 2011, 11:01
autor: Esprit
Witam :) Dziekuje za odp. No nie jest taka trudna dla kogoś kto sie na tym zna.
Ogólnie nie było by problemu wtedy jak moto było by kompletne. A mój posiada starszą rame i nowy silnik od 3tb. Nie miała stacyjki i instalacjji wiec to dokupiłem. Swieca i kable są sprawne na 100% czy posiadasz może schemat instalacji ? bo te w necie nie są zbyt dobre?

Re: NOWA INSTALACJA - SILNIK KRĘTCI ALE BRAK ISKRY

: 09 lis 2014, 11:45
autor: Pluszak
Witajcie.

Postanowiłem, że nie będę rozpoczynał nowego wątku tylko podciągnę się pod ten. Zakupiłem XT 2KF 86r i jest on przeznaczony jedynie pod teren. Niestety gubi iskrę gdzieś w instalacji. Chciałem zrobić nową - zupełnego golasa bez świateł i stacyjki. Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć jak najprościej zrobić taką instalację krok po kroku? Jakich kabli użyć itp.

Z góry dzięki:)

Re: NOWA INSTALACJA - SILNIK KRĘTCI ALE BRAK ISKRY

: 10 lis 2014, 15:00
autor: dzekson
Najlepiej gdy instalację starą całkiem usuniesz skoro nie chcesz stacyjki wokół której jest najwięcej kombinacji.
Bedzie pewniejsze zrobić nową instalację używając sprawdzonych kabli i złączek.
Popatrz na schemat i zaznacz na nim te elementy, które mają zostać a wszystko stanie się proste.
Na pewno też przyda się prosty multimetr na początek (masz?)

Re: NOWA INSTALACJA - SILNIK KRĘTCI ALE BRAK ISKRY

: 10 lis 2014, 17:46
autor: Gacek
Pluszak pisze:Witajcie.

Postanowiłem, że nie będę rozpoczynał nowego wątku tylko podciągnę się pod ten. Zakupiłem XT 2KF 86r i jest on przeznaczony jedynie pod teren. Niestety gubi iskrę gdzieś w instalacji. Chciałem zrobić nową - zupełnego golasa bez świateł i stacyjki. Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć jak najprościej zrobić taką instalację krok po kroku? Jakich kabli użyć itp.

Z góry dzięki:)

Moim zdaniem aby zrobić nową instalację musisz kumać wszystko na starej - moduł jakby jest powiązany z zew. czujnikami i narzuca pewne sprawy ( czujnik stopki ,luzu, klamka sprzęgła itp itd ) jest miedzy tym ścisła zależność (przynajmniej w moim typie tak mam 3tb ) .

Re: NOWA INSTALACJA - SILNIK KRĘTCI ALE BRAK ISKRY

: 12 lis 2014, 00:00
autor: dzekson
Ten model xt z 86 roku nie ma chyba czujników klamki sprzęgła i stopki bocznej (na schemacie ich nie widzę)
Nie ma też rozrusznika więc ja bym nie widział problemów ze zrobieniem okrojonej instalacji od podstaw.
Czasem lepiej zbudowac coś nowego od podstaw niż reanimować prawie 30-letnią technologię tym bardziej,
że nie wiadomo gdzie lezy przyczyna awarii...
Kumać tu nie trzeba wiele, znać trzeba podstawy, mieć odrobinę wprawy w "drutowaniu" i kilka prostych narzędzi pod ręką.
I będzie przy okazji podstawowa zaleta tej operacji: kolega Pluszak pozna tak tajniki instalacji, że nawet gdy się kiedyś zdarzy
w niej jakas usterka bez problemu ją sam naprawi :confetti:

Gacek pisze: Moim zdaniem aby zrobić nową instalację musisz kumać wszystko na starej - moduł jakby jest powiązany z zew. czujnikami i narzuca pewne sprawy ( czujnik stopki ,luzu, klamka sprzęgła itp itd ) jest miedzy tym ścisła zależność (przynajmniej w moim typie tak mam 3tb ) .

Re: NOWA INSTALACJA - SILNIK KRĘTCI ALE BRAK ISKRY

: 13 lis 2014, 01:09
autor: Pluszak
Masz rację, nie ma tam czujników. Mój problem polegał na gnieździe Off/On przy kierownicy. Były zamienione kabelki. odpiąłem to zupełnie i działa bez zarzutu. Jednak zależy mi na tym, aby wywalić stare kable, które zwisają, bo są wyprowadzone np do świateł. Chciałem to poodcinać, ale nie chcę odciąć potrzebnego kabla. Jeśli masz taki schemat to podziel się nim proszę:) Jeśli nie to przyjmę to na klatę.

Re: NOWA INSTALACJA - SILNIK KRĘTCI ALE BRAK ISKRY

: 13 lis 2014, 19:43
autor: dzekson
zapodaję schemat:
Image

Re: NOWA INSTALACJA - SILNIK KRĘTCI ALE BRAK ISKRY

: 13 lis 2014, 20:25
autor: Gacek
Spójrz Pluszak :lol: zapewne wszystko od tej chwili na pierwszy rzut oka stanie się dla ciebie jasne :P