Strona 1 z 2
Jakie luzy zaworowe
: 02 paź 2011, 16:55
autor: Radzio97
Mam pytanie odnośnie luzów zaworowych
Jak ustawić lepiej zawory zeby mialy wiekszy luz czy mniejszy np.ssace na 0,10 w wydech 0,12.Bo do wydechu to jest od 0,12-0,17. a ssace 0,05-0,10.To na wydech to lepiej 0,12 bo i tak sie bedzie z czasem zwiekszał.Czy lepiej większy.
Re: Jakie luzy
: 02 paź 2011, 17:20
autor: mlody11132
wzór na luz zaworowy jest taki ze: to co wchodzi ciasno np 0,10 i to co nie wchodzi wogóle np 0,15 dodajemy i dzielimy przez 2
Re: Jakie luzy
: 02 paź 2011, 17:49
autor: Radzio97
Nie bardzo rozumiem to co wchodzi w miare lekko to na tyle ustawiamy a o co chodz z tym dzieleniem.
Re: Jakie luzy
: 02 paź 2011, 17:55
autor: mlody11132
no bo to jest tak ze dla jednego lekko wchodzi 0.10 a dla innego o,15 i na to jest wzór
tak nam to babka tłumaczyła w szkole:P:P ustaw pomiedzy taka srednia z tego
Re: Jakie luzy
: 02 paź 2011, 18:01
autor: Radzio97
No teraz czaje jak lekko wchodzi 0,10 to tyle ustawić . a jak 0,10 nie wchodzi tylko wchodzi 0,11 to ustawiam 0,11. Dobra dzięki.
Re: Jakie luzy
: 02 paź 2011, 18:09
autor: mlody11132
no mniejwiecej

Re: Jakie luzy
: 04 paź 2011, 18:44
autor: Aruś
Mała rada:) Jak masz przedzial miedzy 0.12 a 0.17 to zawsze lepiej ustawic blizej 0.17 bo nie zawsze luzy z czasem sie powiekszaja. Moze byc odwrotnie czyli za ciasne a wtedy grozi wypaleniem komor zaworowych. Tak przynajmniej doradzal mi mechanik:)
Re: Jakie luzy zaworowe
: 04 paź 2011, 19:03
autor: Pawlo
Dokładnie, lepiej trochę luźniej, ale za to częściej sprawdzać/regulować

Re: Jakie luzy zaworowe
: 04 paź 2011, 22:00
autor: Gacek
Moim zdaniem - jak najciaśniej ( oczywiście w granicach normy )natomiast z tego powodu częstsza kontrola .
Re: Jakie luzy zaworowe
: 05 paź 2011, 07:07
autor: dzekson
Gacek pisze:Moim zdaniem - jak najciaśniej ( oczywiście w granicach normy )natomiast z tego powodu częstsza kontrola .
Pawlo pisze:Dokładnie, lepiej trochę luźniej, ale za to częściej sprawdzać/regulować

Ja ustawiam zawsze ciaśniej. Zawory w XT mają tendencję do powiększania luzów. Nie spotkałem się jeszcze z tym
aby po czasie luzy sie zmniejszały w tym modelu,,,
Tak dzieje się w niektórych tylko motocyklach, np w Kawasaki (tak czytałem gdzieś)
Po co zatem w XT ustawiać większy luz skoro będzie klepanie, mniejsze otwarcia dolotów, a więc słabsze napełnianie mieszanką komory spalania a co za tym idzie zmniejszenie mocy. Same minusy.