Strona 1 z 1

xt 600 3tb problem z iskrą

: 27 gru 2011, 22:15
autor: jacekxt60043f
jak w temacie..problem w motongu kumpla.
brak iskry tzn.wygląda to tak .........naciskam na guzik[rozruch] iskra uderza tylko raz i cisza - rozrusznik kręci ,iskry niet.
za każdym razem podczas startu rozrusznika iskra cyknie tylko raz i cisza. :evil:
dodam jeszcze że według mnie to ten rozrusznik nie za dobrze kręci,mimo sprawnego aku.

Re: xt 600 3tb problem z iskrą

: 28 gru 2011, 11:24
autor: dzekson
Tradycyjnie i do znudzenia,,, zaczynasz od rzeczy najprostszych, najmniej kosztownych.
Czyli sprawdzasz, ewentualnie wymieniasz najlepiej w takie kolejności:
1. świeca
2. fajka
3. przewód WN
4. cewka zapłonowa
5. ogólnie stan okablowania i wtyczek
5. impulsator
6. moduł

Zanim cokolwiek zrobisz i wydasz kasę, pomierz opory przewodu WN, cewki zapłonowej, impulsatora, fajki.
Akumulatora jesteś na 100% pewien??? Jakie masz na nim napięcie w momencie kręcenia?
Stawiam niestety, że to moduł się popsuł :(
No i co to znaczy "nie za bobrze kręci"? Przerywa, ma słabe obroty, stuka, szarpie, trzeszczy,,,
Pisz dokładniej bo po ogólnikach nikt nie wywróży przyczyny, a znowu dyskusja będzie tak bezsensowna, że dopiero gdzieś, kiedyś między bzdetami pojawi się dobra rada, ale przebrnąć przez gąszcz dyrdymałów, to nie dla każdego będzie dobra opcja.

Re: xt 600 3tb problem z iskrą

: 28 gru 2011, 20:12
autor: Gacek
Odnośnie tematu elektryki-troniki w tych silnikach ,.Przyznam się że nie do końca mam jasność jak to działa do końca szczególnie moduł - może ktoś się natknął kiedyś gdzieś na jakiś wiarygodny opis - wkleił by link lub może jest na tyle obeznany z elektroniką aby zaprezentować na forum jakiś przystępny dla zrozumienia opis działania poszczególnych podzespołów .

Re: xt 600 3tb problem z iskrą

: 07 lip 2016, 13:38
autor: Archi
Sorry, że odkopuję, ale mam dokładnie ten sam problem w TT. Udało Ci się to rozwiązać? Stawiam na kable gdzieś, bo przy ruchach kierownicą gaśnie, tylko nie chciałbym całej wiązki rozwalać.

Re: xt 600 3tb problem z iskrą

: 14 lip 2016, 15:53
autor: Pawlo
Archi pisze:Sorry, że odkopuję, ale mam dokładnie ten sam problem w TT. Udało Ci się to rozwiązać? Stawiam na kable gdzieś, bo przy ruchach kierownicą gaśnie, tylko nie chciałbym całej wiązki rozwalać.
W TT to jest standard. Centralnie pod dolnym łożyskiem główki ramy w wiązce łamią się przewody i przy ruchach kierownicą dzieją się czary. Najlepiej rozwinąć odcinek od lampy do wysokości zbiornika i przeglądnąć dokładnie kabelki.