Strona 1 z 2

Modul zaplonowy

: 26 mar 2012, 21:55
autor: korny
witam,
sprawa pilna panie i panowie. po odswiezeniu instalacji elektrycznej okazalo sie, ze mam uszkodzony modul zaplonowy (potwierdzone). teraz kwestia jest nastepujaca. czy do xt600 43f musze miec koniecznie modul z 43f? czy z tego rocznika bedzie pasowal modul z innego modelu?

jezeli odpowiedz negatywna to:
1. czy ktos mialby na sprzedanie sprawny modul do 43f?
2. czy ktos wie gdzie takie rzeczy regeneruja i jakie bylby to koszta?

przyznaje ze na 2. mam odpowiedz, ale tylko z jednego zrodla a chcialbym miec wiekszy wybor ;p

jakies wskazowki bylby bardzo na miejscu :)

pozdrawiam

Re: Modul zaplonowy

: 26 mar 2012, 22:36
autor: grunder
Nie opłaca się regenerować bo nikt ci nie da gwarancji. Prędzej kupić używkę.

Pozdrawiam

Re: Modul zaplonowy

: 27 mar 2012, 08:00
autor: korny
rozumiem. jezeli tak to chcialbym poznac odpowiedz na pytanie czy modele musza sie pokrywac? aledrogo.peel obecnie swieci pustkami odnosnie 43f :(

Re: Modul zaplonowy

: 27 mar 2012, 08:12
autor: Magic
Korny, a powiedz mi tylko czym zalany jest twoj zepsuty obrotomierz? Guma, czy epoksyd?

Re: Modul zaplonowy

: 27 mar 2012, 09:17
autor: dzekson
Z tego co wiem, najwazniejszy jest symbol modułu, ten ciąg znaków na naklejce z napisem "Denso"
bo te same moduły "zachodzą" na różne modele XT600
Co do naprawy - jeśli zrobi to uczciwa firma to da gwarancję.
Z drugiej strony na zakupiony używany moduł też gwarancji nie dostaniesz,,,
Faktem jest, że naprawa przez firmę średnio wyjdzie około 200 zł jeśli zepsute jest coś typowego.
Za taką kasę szukałbym używki jednak bo cena podobna.
(to i tak nic bo nowy w ASO kosztuje 1800 zeta :roll: )
A najlepiej znajdz wśród znajmomych czy rodzinki jakiegoś elektronika i nakieruj go na tranzystor mocy
w module to wymieni ci go za tzw. grosze jesli właśnie to będzie spalone.
Warunek jeden - moduł (nie OBROTOMIERZ) niezalany bo inaczej elektronika coś "trafi" i odmówi pomocy :klnie:
Magic pisze:Korny, a powiedz mi tylko czym zalany jest twoj zepsuty obrotomierz? Guma, czy epoksyd?

Re: Modul zaplonowy

: 27 mar 2012, 10:45
autor: bylek
Dobry
Ogólnie rzecz ujmując, to powiem na podstawie swojego przykładu: Miałem 43f z modułem z 2kf i działał. Zmieniłem silnik na 3UW (xt600k) '93 i też działa na tym samym module, więc spoko - kupuj co będzie na allegro, a akurat właśnie widze że coś tam jest http://allegro.pl/modul-zaplonowy-yamah ... 98395.html
Pozdro666

Re: Modul zaplonowy

: 27 mar 2012, 14:34
autor: korny
Magic pisze:Korny, a powiedz mi tylko czym zalany jest twoj zepsuty obrotomierz? Guma, czy epoksyd?
drogi Panie zalany zywica epoksydowa,

i chyba elektronik pokaze mi srodkowy palec ;] ale zagadam i dowiem sie o konkrety


tak wiec dziekuje i klaniam sie po pas za cenne informacje :browar:

Re: Modul zaplonowy

: 27 mar 2012, 16:03
autor: grunder
Liczy się tylko ciąg liczb podzielony na pół myślnikiem w Denso. To jest typ i rodzaj. Istnieja też do tego numeru zamienniki.

Re: Modul zaplonowy

: 27 mar 2012, 17:35
autor: Pawlo
Ktoś tu na forum kiedyś pisał, że lata na module od chińskiego skutera, tylko, że to TTR chyba była, co nie zmienia faktu, iż da się :mrgreen:

Re: Modul zaplonowy

: 27 mar 2012, 19:19
autor: grunder
bo zasada jest jedna modułu-cewki zapołnowej. Musi dać iskrę świecy, czyli wsadzisz byle co, aby tylko kabelki się zgadzały. W Hondzie MTX starej wsadziłem od Kawy ER5 bo miałem pod ręką i spełniał swoje główne zadanie.