Strona 1 z 1
Iskra..., a właściwie jej brak
: 29 mar 2013, 11:32
autor: ony
Panowie,
Zwracam się z prośbą o pomoc w temacie zapołonu XT600Z.
Iska na świecy jest tak licha, że prawie jej nie ma stąd mam kłopot z odpaleniem.
Sprawdziłem napięcie na aku 12V - przy kręceniu na przewodach przed cewką 1-3V nie za mało ?
Gdzie szukać przyczyny i jak ją naprawić ?
ony
Re: Iskra..., a właściwie jej brak
: 29 mar 2013, 12:11
autor: Krzsiek
Cewka działa mówiąc ogólnie impulsowo, czyli nie ma nie niej napięcia cały czas. Podczas pracy czy kręcenia silnika dostaje napięcie na krotki moment i w chwili kiedy to napięcie zanika strzela iskra.
Zobacz w jakim stanie są przełączniki, ten przy nóżce, sprzęgle, czy nie masz zazielenionych od korozji kostek elektrycznych, w jakim stanie są klemy w aku, wszystko to co z elektryką się wiąże.
Przejrzyj i przebadaj sprzęt wg algorytmu postępowania przy problemach z zapłonem. Ten jest z manuala od XT600
http://pl.scribd.com/doc/132964824/Yama ... leshooting
Dane i oporności cewki itp (bardzo podobne) dla 600z tylko ze z lat 80 tu:
http://pl.scribd.com/doc/47013521/XT600Z86
Re: Iskra..., a właściwie jej brak
: 16 kwie 2013, 09:04
autor: ony
Panowie czy moduł zapłonowy jest taki sam w 3aj 89' co w 3tb 01' ?
Re: Iskra..., a właściwie jej brak
: 16 kwie 2013, 10:55
autor: Krzsiek
Porównaj. Masz dwie mozliwosci
1. megazip.ru i po numerze części
2. na podstawie zdjęć z allegro gdzie widać nalepkę i nr modułu. Porównaj ze swoim.
Re: Iskra..., a właściwie jej brak
: 16 kwie 2013, 17:19
autor: Gacek
Na aku masz zbyt mały prąd

takiej wartości napięcie świadczy praktycznie o rozładowanym zupełnie akumulatorze .
Re: Iskra..., a właściwie jej brak
: 16 kwie 2013, 18:49
autor: ony
A jakie według Ciebie powinno być ? aku mierzone świeżo po ładowaniu.
Potem pożyczyłem prądu z motka kolegi i też nic to nie dało - padło podejrzenie na moduł.
Re: Iskra..., a właściwie jej brak
: 17 kwie 2013, 02:47
autor: Gacek
Własnie - dobre pytanie

.
wg niektórych producentów stan naładowania akumulatora to ułamek powyzej 12 v to stopień naładowania i tak
12,25 - 25 %
12,50 -50%
12,75 -75 % i ta wartość jest traktowana jako minimum dla sprawnego akumulatora ale w pozycji spoczynkowej min po 3 h od ładowania .
Moim zdaniem w pełni wiarygodny wynik to napięcie mierzone pod zalecanym do pojemności obciążeniem ale taki pomiar to raczej u specjalisty ze wzg. na miernik .Ale do podglądowego rozeznania można przyjąć takie wartości jak wyżej.
Re: Iskra..., a właściwie jej brak
: 17 kwie 2013, 08:03
autor: szpadyzor45
Ale czy słaby aku jest powodem słabej iskry? U mnie wyciągam calkowicie aku, lekko kopie i pali.
Re: Iskra..., a właściwie jej brak
: 17 kwie 2013, 19:39
autor: Gacek
W przypadku kicka pewnie nie - ale na odpalaniu z rozrusznika , co zapewni prądnicy odp obroty ? zapytam z ciekawości - jak myślisz ? szybki oddech - czy tępo bicia serca
