Strona 1 z 1

Problemy z ładowaniem

: 30 kwie 2013, 15:05
autor: Wiki
witam, posiadam yamahe xt 600 91' 3Tb

Od Jakiegoś czasu mam problemy z aku - myślałem że mi poprostu padł. Bo na postoju nie działały żadne światła. Na odpalonym przy naprawdę większej ilości gazu pokazywały się lampki od wolno-biegu + jakieś marne oświetlenie.
Aku naładowałem prostownikiem przejechałem się - działało wszystko, lecz po 2-3 jazdach znowu to samo. Aku do zera - nie pali się lampka od wolnobiegu zielona.

Sprawdzone zostały wtyki/kable od regulatora napięcia. Sprawdzone klamry na aku - wszystko jak należy. Wiec Zrobiłem tak aku naładowaliśmy podłaczyliśmy z miernikiem, wiec mam takie coś :
- na małych obrotach (ze światłami drogowymi) pokazuje - 0.2 A -0.3A wiec prąd ciągle pobiera z aku
- większe obroty do około 1/3 manetki może do połowy miernik przechodzi przez 0 i pokazuje + , gdzie na 3/4 manetki wyświetla +0.4 A (wiec ładowanie jest).
Lecz włacze światła drogowe + kierunkowskazy to kierunków nie widać / lub ledwie widoczne. Wyłacze światła kierunki śmigają pięknie.
Wiec moje pytanie jest mam rozwalony regulator ? czy aku jest już stare i nie przyjmuje prądu jak powinno ? Bo nie sposób co dziennie ładować aku do jazdy
Coś słyszałem o jakichś diodach prostowniczych czy coś podobnego ?

Może ktoś nakierować oco chodzi ? jak to naprawić ? Bo dobrze pamiętam rok temu latałem cały czas na światłach po lesie, nawet na postoju dłuższym - kiedy zdarzało mi się zapomnieć wyłaczyć świateł na zgaszonym silniku - nie było takich sytuacji żeby nawet diodka od wolno biegu nie była widoczna na odpalonym silniku.

Re: Problemy z ładowaniem

: 30 kwie 2013, 15:29
autor: ArturS
Piszesz o prądzie, a nic na temat napięcia :niewiem: Przede wszystkim sprawdź napięcie międzyfazowe - powinno być od ok 25V a wolnych obrotach, do 60V na wysokich. Każda faza powinna dawać podobne napięcia. Jak tutaj ok, to dalej szukaj za reglerem, czyli test ile daje z powyłączanymi odbiornikami, a ile z włączonymi. Ja też mam wieczne problemy z ładowaniem, ale póki co, zwalam winę na firmę, która przewijała cewki (poprzedni właściciel zlecał) - mam zwyczajnie za słaby alternator, nie wyrabia z włączonymi dwiema H4, a powinien bez problemu to udźwignąć. Obecnie jeżdżę na reglerze z XL600V, bo tak był pod ręką.

Re: Problemy z ładowaniem

: 30 kwie 2013, 18:47
autor: Wiki
wiec mierzone na wolnych obrotach mam 1,8/5/5 V , na odkręconym jest koło 5-6. Wiec bez zmian. Czuje że będzie do przewinięcia? do naprawy ? Czy lepiej kupić nowy/używany od kogoś

Dodatkowo widze ciągle czarny łańcuch, cieknie mi z pod zębatki olej, jaka tam jest uszczelka na tryb zdawczy ? i czy łatwo ją wymienić?

ps. dzięki za szybką odpowiedz ;D

Re: Problemy z ładowaniem

: 30 kwie 2013, 19:35
autor: ArturS
Ale to napięcie jak mierzone? To jest międzyfazowe, faza-masa, zaciski akusia? :niewiem: Odepnij kostkę od regulatora napięcia i zmierz napięcie pomiędzy żółtymi przewodami, każdy z każdym, multimetr ustawiony na prąd przemienny.

Re: Problemy z ładowaniem

: 02 maja 2013, 17:39
autor: Wiki
Artur dokładnie tak jak opisujesz , ajj czyli zostaje mi znalezienie jakiegoś innego albo przewinięcia. Chociaż nie mam pojęcia jaki jest to koszt. Lecz już słyszałem że od allegro jak najdalej. A co tej uszczelki pod zębatką od silnika ?

Re: Problemy z ładowaniem

: 02 maja 2013, 19:20
autor: ArturS
Patrząc na schemat, wygląda jakby te uszczelnienie nie było zbyt problematyczne do usunięcia i założenia nowego :niewiem:
Obrazek

Re: Problemy z ładowaniem

: 08 maja 2013, 15:50
autor: Wiki
Mam rozebrany alternator i sam nie wiem, wygląda na już raz przewijany. Chociaż spodziewałem się czegoś popękanego czy cokolwiek wskazującego na to iż jest do naprawy/wymiany (Wrzucam fotki ) Ktoś może ocenić tylko po fotkach?

2 sprawa , odkręciłem zębatkę a tam sucho.. Dziwne a byłem pewny że właśnie tam cieknie olej. Lecz zdziwił mnie fakt iż po około 400-450 km zębatka jest tak ztarta od śroka. Albo ma luzy na wachaczu tylnym, albo zwyczajowo nie patrzą na siebie zębatki. Czy tak ma poprostu być ?

foto : http://imageshack.us/g/843/img150v.jpg/

Ps. Dzisiaj zawieziono alternator do przewinięcia - lecz gość nawet nie możę określić ceny - musi najpierw sam sprawdzić co się stało itp - wtedy powie cene. Ktoś już płacił za przewinięcie ? ile to może wyjść?

Re: Problemy z ładowaniem

: 09 maja 2013, 19:05
autor: lisek666
też kiedyś chciałem przewijać alternator tylko mniej miał cewek,fachman co typowo to przewijał powiedział mi 200zł.

Re: Problemy z ładowaniem

: 09 maja 2013, 19:18
autor: Wiki
No właśnie dziś miałem telefon, nie dokońca zrozumiałem gościa , ale powiedział (2 cewki mają przebicie, albo zwarcie) - 130 zł za przewinięcie powiedział. W przyszłym tygodniu będe miał kase to dam do naprawy i zdam relację

Re: Problemy z ładowaniem

: 09 maja 2013, 19:38
autor: lisek666
Wiki ogólnie rzecz biorąc pytałem dwa lata wstecz więc ceny mogły się trochę zróżnicować,cenę miał może i wysoką ale pamiętam że na większości for był chwalony,mój znajomy mi powiedział że przewinięcie tego alternatora to wyzwanie bo jest jakoś kręcony w ósemkę nie wiem o co chodziło może mnie czarował ale powiedział mi że skomplikowane to jest.