Żywotność tłoka

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
szpadyzor45
Po kostki w błocie
Posty: 302
Rejestracja: 19 maja 2012, 06:45
Motocykl: XT600 2KF
Lokalizacja: Oleśnica

Żywotność tłoka

Post autor: szpadyzor45 »

Hej. 3500 km temu robiłem szlif plus tłok wossnera. Użytkowany wyłącznie w offie i cały czas ostro upalając. Po weekendowym jeżdżeniu zauważyłem, że przykapca co jakiś czas. Na biegu jałowym raz puszcza niebieską chmurę a po chwili zupełnie nic. Zrzuciłem górę - tłok ma zauważalny luz w cylindrze, pierścienie to samo - conajmniej milimetrowa przerwa po włożeniu w cylinder. Jutro jeszcze pomierzę dokładnie luzy. Dolot idealnie czysty, filtr powietrza regularnie myty i nasączany. Olej wymieniany 2 razy na docieraniu i 2 razy już po Motul 20W50 mineralny. Pytanie raczej do jeżdżących w terenie, bo przy robieniu kilometrów w trasie to wiadomo co innego. Ile u Was wytrzymuje góra?
helmec
Lubiący błoto
Posty: 53
Rejestracja: 21 lis 2013, 22:11
Motocykl: ktm 640 smc 06r

Re: Żywotność tłoka

Post autor: helmec »

wymienisz pierscienie i będzie zyc jakie miałeś ziarno honowania to glównie mogło zniszczyc pierscienie wossnera, jak zakładałeś pierścienie ? wiesz ze są stalowe i trzeba zakładac inaczej ?
szpadyzor45
Po kostki w błocie
Posty: 302
Rejestracja: 19 maja 2012, 06:45
Motocykl: XT600 2KF
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Żywotność tłoka

Post autor: szpadyzor45 »

Co znaczy, że inaczej? Zamienić kolejnością się nie da. Wszystkie są wytarte prawie równo.
JAWKA SIEDLCE
Po kostki w błocie
Posty: 257
Rejestracja: 26 sie 2013, 10:01
Motocykl: xt600

Re: Żywotność tłoka

Post autor: JAWKA SIEDLCE »

Z góry będzie miał większy luz (pierścienie trzymają) . Ostatnio zmieniłem pierścienie i uszczelniacze tak przy okazji bo też chmurę puszczał jak ognia dostał.
Pierścienie olejowe były jak nowe , uszczelniające niewiele poddarte , uszczelniacze raczej puszczały. A ile ma przebiegu ,niemam pojęcia ja około 3 tyś ale ile poprzedni właściciel :niewiem: . Pierścienie wossnera około 140 zł . Dodam że jak zdejmujemy cylinder a silnik ma już pare tyś nalatane to trzeba starać się żeby ich nieprzestawić albo wymienić na nowe (zmieniają miejsce w kturym się dotarły i niebieskie kłęby pewne :lol: )
helmec
Lubiący błoto
Posty: 53
Rejestracja: 21 lis 2013, 22:11
Motocykl: ktm 640 smc 06r

Re: Żywotność tłoka

Post autor: helmec »

są to stalowe pierscienie niemożna ich rozchylać tylko rozprężać
JAWKA SIEDLCE
Po kostki w błocie
Posty: 257
Rejestracja: 26 sie 2013, 10:01
Motocykl: xt600

Re: Żywotność tłoka

Post autor: JAWKA SIEDLCE »

Helmec niewiem oczym rozmawiasz :niewiem: . Wyjaśnij to w jakiś zrozumiały sposób :idea:
helmec
Lubiący błoto
Posty: 53
Rejestracja: 21 lis 2013, 22:11
Motocykl: ktm 640 smc 06r

Re: Żywotność tłoka

Post autor: helmec »

pierscieni nie zakłada sie tak jak normalnych np na tzw zyletki tylko zakładamy jeden koniec i pokolei nasuwamy dalsza czesc pierscienia
Awatar użytkownika
maciej82
Po kostki w błocie
Posty: 220
Rejestracja: 23 gru 2012, 16:28
Motocykl: Yamaha XT 600 43f
Lokalizacja: Piece

Re: Żywotność tłoka

Post autor: maciej82 »

tak i obrócić każdy pierścień względem siebie o 120" aby nie były w osi sworznia
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Żywotność tłoka

Post autor: Gacek »

Wiem jak się zakłada pierścienie - ale te z wossnera są nie do wsadzenia na tzw żyletkach :roll: przynajmniej dwa górne .Tez zakładałem w jakiś dziwny sposób bo bałem się ze się połamią (ale przyznam że nie byłem świadomy ze należy stosować taką technikę ) :roll:
Najbardziej mnie rozpie ...la to ze ludzie którzy tym handlują nie znają limitów zużycia .
Manual yamahy narzuca pewne parametry pasowania luzów na tłoku , zamkach .
Wossner luz montażowy na pasowanie nowego tłoka podaje 0.08 a limit zużycia dla yamahy to 0.1 :shock: .
helmec może znasz limity dla zuzycia zestawu wossnera ? będę ci bardzo wdzięczny :D w imieniu swoim i tych co skorzystają czytając ten temat :) .
Ogólnie mam dobre zdanie o tej marce wytrachałem na tym tłoku ok 40 kkm .Nawet jak nie będzie mnie stać nie założę dla siebie innego tłoka moim zdaniem to przepaść tech. do oryginału i czy taka opinia komuś się podoba czy nie ja mam takie zdanie :geek: .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
helmec
Lubiący błoto
Posty: 53
Rejestracja: 21 lis 2013, 22:11
Motocykl: ktm 640 smc 06r

Re: Żywotność tłoka

Post autor: helmec »

tez niestety nie znam wartosci które podaje producent ale z doswiadczenia wiem ze w xt robia 30k jezeli dolot czysty i ziarno honowania było małe bo jeżeli grube ziarno to po 3k niema pierscieni i trzeba załozyć nowe a po tłoku niewidac nawet śladu zużycia . pierscieni wossnera nie złamiesz :D spróbuj na starych mozna je wykrecic o 180 i sie tylko zegną.nie próbowac na nowych !
nie jestem pewny ale do xt pasowanie to 0.05 aczkolwiek mogło mi sie pomylic z jakąs wr albo exc :D
ODPOWIEDZ