Strona 1 z 3
TTR 600 kopci
: 19 mar 2014, 20:52
autor: Hard095
Czy ktoś z was miał kiedyś przypadek, że po remoncie silnika po ok. 100km na tłoku Wossner bierze olej?Głowica,cylinder,tłok robione u Pana Piotra Woryny .Głowica była sprawdzana na warsztacie 100% szczelna.Uszczelki nie mają przedmuchu.uszczelniacze zaworowe wymieniane 2 razy.Tłok poszedł na gwarancje.Dodam że 2 osoby mają taki sam przypadek po remoncie kapitalnym .Znajomy miał też wossnera ale zaczał brac bardzo duzo oleju oddał na gwarancje, założył tłok proxa po 40KM jest lepiej ale nadal weźmie olej.Co jest nie tak?
Re: TTR 600 kopci
: 20 mar 2014, 08:02
autor: SISMON
Może zle zrobiony szlif,
Re: TTR 600 kopci
: 20 mar 2014, 08:42
autor: Hard095
Szlif nie był robiony w jakimś przydomowym warsztaciku tylko w Motor-techu ,gdyby był źle wykonany to by objawy pojawiły się zaraz po uruchomieniu silnika,a nie po jakimś czasie. Temat bardzo ciekawy bo Wossner coś nie tak zrobił z tłokami bo innego rozwiązania nie ma.
Re: TTR 600 kopci
: 20 mar 2014, 10:12
autor: JAWKA SIEDLCE
Tłok niema nic do brania oleju jedynie pierścienie niewyrabiają , jak tolerancja za bogata na tuleji to nic nieporadzisz ,tłok się niezatrze (za luźny) dzwonił będzie.A luzy na zamkach sprawdzałeś ?
Re: TTR 600 kopci
: 20 mar 2014, 13:02
autor: Hard095
Mówiąc tłok mam na myśli wszystko co on posiada łącznie z(pierścieniem zgarniającym i 2 pozostałymi). Tłok był dobierany zgodnie z zaleceniami producenta o 0,07mm.Wysłałem już tłok na gwarancje do motor techu ,który kupił go u Olka i nie mam możliwości pomiaru.Teraz chcę włożyć tłok z proxa i zobaczyć co się będzie działo.Dodam że znajomy robił remont w motor-techu,w tym samym czasie,ma ten sam silnik,też włożył wossnera i zaczął mu kopcić tak jak mi.Za taką cenę tłok powinien pracować bez zarzutów tymczasem wygląda tak po ściągnięciu głowicy

Re: TTR 600 kopci
: 20 mar 2014, 14:27
autor: JAWKA SIEDLCE
Wymieniając u siebie pierścienie zauważyłem różnicę w ich wykonaniu .Stare miały więcej chromu i pierścień rozprężający olejowe mosiężny. nowe wyglądały jak żemiosło i rozprężający jest ze stali . Ale po wymianie ani śladu dymu mimo kręcenia do końca . Wydaje mi się że ten stalowy mocniej dociska pierścienie do gładzi .
Re: TTR 600 kopci
: 30 mar 2014, 09:32
autor: homeraczos
musisz zbadać gładź cylindra morze w jajo zrobiony jakieś bicie miała tokarka
zawory mogą też mieć luzy w tulejach wtedy uszczelniacze w momencie szlak trafia jak zdejmiesz gaźnik to sie przyjrzyj czy ścieków oleju koło gniazd nie ma
ja na przykład robiłem remont silnika 3 lata temu olej od wymiany do wymiany nic nie dolewam ale jest wyjątek jak dużo na kole sie smiga to odmą wywala i wtedy łyka i przykapca
Re: TTR 600 kopci
: 30 kwie 2014, 21:39
autor: Hard095
UWAGA! UWAGA!
Po sprawdzeniu wszystkiego co jest możliwe okazało się że Tłok marki Wossner zakupiony u Olka okazały się do bani nie tylko u mnie ale u paru innych osób co mają silnik TT XT TTR. Zawiodłem się na tej marce i kupiłem tłok TKRJ i teraz nawet dymka nie puści.Jeśli ktoś ma zamiar kupować Wossnera to odradzam 4 razy rozbierać motocykl...
Re: TTR 600 kopci
: 01 maja 2014, 06:00
autor: JAWKA SIEDLCE
A co było wadliwe w tych tłokach?
Re: TTR 600 kopci
: 01 maja 2014, 06:52
autor: Gacek
Może przyczyną twoich problemów był nieprawidłowy montaż pierścieni bo niestety osadza się je na tłoku w specyficzny sposób
