Strona 1 z 3

Blokowanie się silnika w GMP, odbijanie kopniaka

: 14 kwie 2014, 19:10
autor: seb94
Sprawa wygląda tak. Mam TT600R Belgardę która posiada tylko kopaje i wnerwia mnie za każdym razem kiedy mam ją odpalać na zimno.

A teraz w zasadzie już nie odpala wgl bo mam strach nawet raz ja kopnąć.

Wygląda to tak. wyciągam ciut ssanie, przekopuję ze 3 razy. wyciągam całe, ustawiam kopajkę na klik (wyczuwalne wahnięcie że tłok w gmp) przekręcam zapłon cofam kopaje i... no właśnie opcje są dwie.

Pierwsza to taka że udar jaki dostanę w stopę = 15 min siedzenia na dupie z bólu który nie pozwala ustać. (wydaje mi się ze to jest właśnie to niewłaściwe kliknięcie w DMP)

Druga to ze tłok zablokuje się w GMP i muszę skakać dosłownie (bądź walić nogą ile sił) aby wgl przesunąć dalej tłok

Myślałem ze dekompresator świruje ale z jego konstrukcji wynikałoby że się nie zacina - poza tym gdy już kopaja stanie akurat w GMP to jej naciskanie ciągnie linkę dekompresatora (ciężko powiedzieć czy do końca ale jak już pociągnie to sam mechanicznie dźwigni do któej zaczepia się linkę nie ruszę dalej) ale skakać po kopniaku trzeba tak czy tak

zrobiło się to z dnia na dzień po śmiganiu w terenie. Stwierdzam że boję się już eksperymentować co i jak i sprawdzać czy odpali bo to się na 90% (znając moje szczęście) skończy urazem nogi ( a butów na enduro konkretnych nie posiadam gdyż nie stac mnie póki co, przesiadłem się z cbr)

więc to co sobie odreagowałem w niedzielę w terenie to nic przy tym ile nerwów i stresu jest żeby to teraz zagadało.

Osobiście mam ochotę sprzedać to żeby odzyskać pieniądze i wrócić na szlifierę ( bo tam czułem się mimo wszystko lepiej niż w terenie) ale sprzedać jej nie da rady skoro nie odpala.

I tu moja prośba o jakiekolwiek porady - bo ten motocykl póki co przynosi mi tylko frustrację i zaniża pewność siebie niż daje fun z jazdy. A szkoda żeby zdrowa TTR w stanie bez wkładu stała jako zamrożone 7500zł...

Re: Blokowanie się silnika w GMP, odbijanie kopniaka

: 14 kwie 2014, 19:38
autor: mlody
Odpalasz z odkręconą manetą?

Re: Blokowanie się silnika w GMP, odbijanie kopniaka

: 14 kwie 2014, 20:31
autor: Pawlo
Opcji jest kilka: nie umiesz odpalać, linka od dekompresatora się kończy lub jednak coś tam się namieszało i gaźnik do regulacji. Blokowanie wynika chyba z za dużej ilości powietrza - niech mnie poprawi ktoś jeśli się mylę :P Ale znowu jak dekompresator nie działa to też nie idzie przełamać kompresji i można się posrać przy odpalaniu :mrgreen: Także przyjrzyj mu się dokładniej. Buty to jedno, a na kolanko też coś się przyda - już raz klęczałem pod moto z bólu po tym jak strzeliłem z kolana w kierownice przy cofce :lol:
Przy odpalaniu manetki nie ruszasz, jak mlody słusznie zauważył, przekop kilka razy na wyłączonym zapłonie, ale od razu na pełnym ssaniu i powinno gadać. I nie zniechęcaj się, kwestia wprawy ;) U mnie tak wygląda odpalanie na zimnym:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=BoHMde0XMsI[/youtube]

Re: Blokowanie się silnika w GMP, odbijanie kopniaka

: 14 kwie 2014, 20:51
autor: seb94
maneta zawsze zamknięta. ile bym nie dał ssania jest to samo - dochodzę do GMP a potem żeby przełamać trzeba skakać po kopajce

dziwi mnie to że 1 dzien po kupnie nawet mi to szło i nie odbijała. dzisiaj próbowałem 4 razy juz po przekopaniu bez zapłonu i za każdym razem dostałem strzała w stopę, a gmp przełamać nie mogłem

dekompresator wg. serwisówki jest ok

i bądź tu teraz mądry co jest przyczyną blokowania się silnika

PS. z kierownica pomyślałem wcześniej i skręcam ją w lewo w razie konkretnego podbicia kolana

Re: Blokowanie się silnika w GMP, odbijanie kopniaka

: 14 kwie 2014, 21:44
autor: Myszak
Wykręć świece i popróbuj, może gdzieś się przyciera.

Re: Blokowanie się silnika w GMP, odbijanie kopniaka

: 15 kwie 2014, 08:56
autor: seb94
twierdzisz że zaciera się układ tłok-cylinder? :panika:

no to ciekawie....

Re: Blokowanie się silnika w GMP, odbijanie kopniaka

: 15 kwie 2014, 09:09
autor: Myszak
Może niekoniecznie TPC, bardziej miałem na myśli układ dekompresatora, złożony z krzywek i cięgien, ale tego też nie jesteś w stanie wykluczyć bez demontażu i oględzin.

Re: Blokowanie się silnika w GMP, odbijanie kopniaka

: 15 kwie 2014, 09:30
autor: Kula
Bez przesady, dajcie spokój z tymi czarnymi scenariuszami...

Panowie nie wiem jak w TT ale w moim XT były dwa kliknięcia, jedno "głuche" a drugie (właściwe) "metaliczne". No i cały pic polegał na tym żeby raz przekopać kopką i było "głuche" kliknięcie, jeszcze raz przekopać, było to właściwe kliknięcie i wtedy bez problemu moto odpalało.

Wydaje mi się, że to po prostu kwestia wprawy/wyczucia motocykla.

Każdy motocykl odpala się inaczej, w XT ustawiałem tłok, włączałem ssanie i od kopa odpalała. W XR też najpierw ustawiam tłok, 2-3 razy przekręcam manetką gazu (mam gaźnik z pompką) i też praktycznie od strzała zapala, ewentualnie nie raz po odpaleniu jak długo stała to włączam ssanie na chwile.

Myślę, że nie potrzebnie przekopujesz moto na ssaniu, przez to moto może też oddać.

No i buty...

Musisz wyczuć swój motocykl, może się okazać, że wcale nie musisz dawać ssania. Próbuj ;)

Re: Blokowanie się silnika w GMP, odbijanie kopniaka

: 15 kwie 2014, 09:33
autor: Piekny
Bez urazy ale to brzmi jak typowe sianie legend o epicko trudnym odpalaniu TT600R.
Guzik to prawda.

Z opisu wynika ze masz dosyć zdrowy piec, nic tylko się cieszyć.
Wyłączasz zapłon na czerwonym magicznym guziczku, NIE ruszasz ssania (po co go przelać?), przekopujesz pełne trzy razy, przy kolejnym jak sam zauważyłeś ustawiasz GMP i czuć charakterystyczne zatrzymanie kopki w 3/4 zakresu.
Pozwalasz kopce wrócić do maksymalnego górnego położenia, wyciągasz dźwigienkę ssania do max położenia, włączasz zapłon i z kopa jej!
Mam dwie TTRki na garażu, każda w ten sposób na zimnym silniku pali, ba starą honde XL650L też to dotyczyło, tak samo jak DR650.

Ciepłego silnika generalnie nie ustawiam nawet w GMP, wystarczająco dynamiczne naciśnięcie kick-startera zawsze wzbudzi tą lokomotywę do życia.
Owszem silnik z kończącą się kompresją jest odpalić łatwiej, BA! koniec tamtego sezonu jeździłem bez linki autodeko - da się! (końcówka z rozregulowanym gaźnikiem, sparciałymi króćcami wymagała już zdrowszego pierdolnięcia :mrgreen: na filmie słychać za wysokie obroty i strzały w tłumik) [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=qLoQPq8o0VQ[/youtube]

Teraz mam piec po pełnym remoncie kapitalnym, wymienionych króćcach, wyczyszczonym gaźniku i założonej lince autodeko i faktycznie kompresje czuć ale to dalej nie jakieś mityczne 100bar które trzeba traktować młotem, pali zawsze wg, w/w opisu.
Jak poczuje się lepiej (jestem zasmarkany) to mogę wziąć legendarne klapki kuboty (w crossiakach jednak przyjemniej) i nagrać odpalanie zdrowej wyremontowanej TTRki.

P.S. Nie zrażaj się, nie siej legend, ogarniesz odpalanie to i na podjazdach jak Ci zgaśnie to odpalisz jak sytuacja będzie wymagała :browar:

Re: Blokowanie się silnika w GMP, odbijanie kopniaka

: 15 kwie 2014, 09:38
autor: Kula
Prawda to.

W XT też miałem zdrowiutki silnik, a moto przy ciepłym silniku byłem w stanie odpalić z ręki.

Fakt,że jak nie raz chciałem na szybko odpalić i mi się pokiełbasiło to kopka potrafiła konkretnie oddać...