Strona 1 z 1

XT bierze olej po 500 km od remontu

: 09 cze 2014, 21:19
autor: kubapior95
Witam, problem jest następujący; jesienią 2013 w mojej xt był robiony remont góry u dobrego mechanika. tłok, korba, szlif cylindra, głowica regenerowana. Docierany starannie, po około 400 km f zmieniony filtr i olej na taki jak zaraz po remoncie- MOTUL 5100.
Znajomi mieli w swoich motorach też wstawiany tłok TKRJ, nie jest to może najlepsza firma ale spokojnie 1 a nawet 2 sezony przejeździli, a u mnie yamaha zaczęła kopcić ledwo po dotarciu czyli po 500 km... jaka może być przyczyna? jakaś wada fabryczna tłoka?, coś z głowicą? z góry dziękuję za pomoc/porady.

Re: XT bierze olej po 500 km od dotarcia

: 09 cze 2014, 21:25
autor: Myszak
Wg mnie, nieprawidłowe docieranie i zbyt rzadka wymiana oleju, jak docierasz, powinieneś robić to tak często jak to możliwe. Jeżeli chodzi o samo kopcenie, to kopci przy danym zakresie obrotów, czy cały czas? Cylinder oprócz szlifu, był poddany honowaniu, czy nie? Jakiej firmy uszczelniacze zaworowe zostały założone?
Mnóstwo pytań i tyle samo możliwych przyczyn.
Ja u siebie też w zimę wstawiłem TKJR i od remontu nawinąłem już ponad 2500km, przy czym zużycie oleju wciąż utrzymuje się na zerowym poziomie, a docierałem metodą motomana z 4-krotną wymianą oleju wraz z filtrem, na przestrzeni 1200 km.

Re: XT bierze olej po 500 km od dotarcia

: 09 cze 2014, 21:27
autor: Pawlo
Pierwszy raz przy docieraniu wymieniłem olej z filtrem już chyba po 30 km i wyglądał on tragicznie, a ty przelatałeś 400 km na takim szambie - szacunek :mrgreen: Wypadałoby zrobić pomiar kompresji z próbą olejową, prawdopodobnie skończyły ci się pierścienie od tego metalowego oleju i/lub źle wykonany szlif ;)

Re: XT bierze olej po 500 km od remontu

: 09 cze 2014, 22:03
autor: ArturS
Właściwie to możemy wróżyć i wymyślać. Zrób próbę olejową, to już będzie wiadomo którędy puszcza, głowicą czy pierścieniami.
Co do tłoka TKRJ, to przy obecnych wpadkach wossnera jest to najlepsze co można włożyć. U mnie jeszcze trochę i pęknie 30tys. na tym tłoczysku ;)

Re: XT bierze olej po 500 km od remontu

: 10 cze 2014, 16:52
autor: Gacek
;)
ArturS pisze:Właściwie to możemy wróżyć i wymyślać. Zrób próbę olejową, to już będzie wiadomo którędy puszcza, głowicą czy pierścieniami.
Co do tłoka TKRJ, to przy obecnych wpadkach wossnera jest to najlepsze co można włożyć. U mnie jeszcze trochę i pęknie 30tys. na tym tłoczysku ;)
Śmiech mnie w tej chwili zalewa :lol: ale być może zmienię zdanie jak założę nowego wossnera kto to wie :roll: .
Na ile rozmawiałem z panem ......... to dziwię się ze tak płytko traktuje temat awarii wossnerów ( raptem 3 klientów reklamowało ) .Wynika ze nawet nie wie co umarło :roll: i wyniku czego :| nastepna sprawa która jest dla mnie istotna dlaczego temat się kończy na polskim dystrybutorze OMP ? a gdzie Wosssner dodam że zawsze zamawiając części z Szczecina dostawałem dopakowaną w polską przesyłkę niemiecką paczkę .
Jeszcze wyłazi statystyczna sprawa TKJR kosztuje "{strzelam 280 zł ) - nie zawracał bym sobie dupy reklamacją dla takiej j kasy aby robić zabiegi typu reklamacja :) .

Re: XT bierze olej po 500 km od remontu

: 10 cze 2014, 16:56
autor: Myszak
Gacek pisze:
ArturS pisze:Właściwie to możemy wróżyć i wymyślać. Zrób próbę olejową, to już będzie wiadomo którędy puszcza, głowicą czy pierścieniami.
Co do tłoka TKRJ, to przy obecnych wpadkach wossnera jest to najlepsze co można włożyć. U mnie jeszcze trochę i pęknie 30tys. na tym tłoczysku ;)
Śmiech mnie w tej chwili zalewa :lol: ale być może zmienię zdanie jak założę nowego wossnera kto to wie :roll: .
Na ile rozmawiałem z panem ......... to dziwię się ze tak płytko traktuje temat awarii wossnerów qynika ze nawet nie wie co umarło :roll: i wyniku czego :| Druga sprawa która jest dla mnie istotna dlaczego temat się kończy na polskim dystrybutorze OMP ?
Jeszcze wyłazi statystyczna sprawa TKJR kosztuje "{strzelam 280 zł ) - nie zawracał bym sobie dupy reklamacją dla takiej j kasy aby robić zabiegi typu reklamacja :) .
Albo mnie się wydaje, albo odbiegasz od poruszonego tematu nie wnosząc nic, co mogłoby ułatwić koledze rozwiązanie problemu ;)

Re: XT bierze olej po 500 km od remontu

: 10 cze 2014, 17:07
autor: Gacek
Kolega nie ma zbyt wiele możliwości rozwiązania problemu :lol: ma po prostu zrobić co przedmówcy napisali , potem rozebrać zweryfikować poprawnie stan zużycia i aby sobie uczciwie odpowiedzieć zanalizować co i jak robił ew. kto co zrobił ( rachunek sumienia )

Re: XT bierze olej po 500 km od remontu

: 10 cze 2014, 17:20
autor: szpadyzor45
ja miałem TKRJ i wossnera, zdjęcie pierścieni po jakiś 1500-2000km wklejałem kiedyś na forum viewtopic.php?f=13&t=2366&p=18016#p18016. Przyczyną był króciec i ciągnęło syf lub zbyt głębokie syry po honowaniu, więc ciężko mi ocenić ten tłok. Założyłem wossnera, i też po niedługim czasie zaczął kopcić. Wszystko zależy od tego jak kto dusi. Upalając ostro offem chyba nie uwierzę w te 30 tys km :niewiem:

Re: XT bierze olej po 500 km od remontu

: 10 cze 2014, 19:52
autor: Piekny
Gacek, Wossner ostatnio daje ciała, a w zasadzie jego podwykonawca jeśli chodzi o pierścienie i nie dotyczy to tylko kloców z XTka czy TTRki, ludzie ładują tłoki Wossnera do KTMów, i Husabergów i tam też dzieją się takie jaja, motocykle stricte nieraz wyczynowe, z olejem wymienianym z zegarkiem w ręku co 'x' mth i nagle pierścienie puszczają. Owszem nie degradował bym tej firmy do rangi noname, ale wpadki z pierścieniami to fakt.

Re: XT bierze olej po 500 km od remontu

: 10 cze 2014, 20:42
autor: ArturS
Trochę odbiegamy od tematu, ale fakt jest taki, że wossner w głównej mierze pochodzi z dystrybucji Olka, czyli nieoficjalniej, ale tańszej kilka złociszy. Trzeba by mieć oba produkty w łapie i porównać o co kaman. Wossner w KTMach, przynajmniej w LC4, w szybkim tempie zabija nikasil w cylinderze - to akurat temat dość oklepany (znajomy mógłby coś więcej o tym powiedzieć) i ale dotyczy to również vertexa i innych kutych tłoków.
A wracając do tematu, to czekamy na wyniki pomiarów :biker: