jaki model xt wybrać
- salvatlon
- Lubiący błoto
- Posty: 32
- Rejestracja: 21 wrz 2014, 16:28
- Motocykl: xt600 43F
- Lokalizacja: lubelskie
jaki model xt wybrać
witam,
zastanawiam sie nad zakupem xt 600 z przeznaczeniem do jazdy teren + las, wiec zalezy mi na niskiej masie i mocy 45km i z tego co do tej pory zdążyłem się zorientować najepiej do tego nadaja sie: 43F (44km/151kg) oraz oraz 2KF/2KN (45km/153kg). Co do modelu 3TB (roczniki 90-94) znalazlem info ze masa wynosi 168kg ale nie wiem czy to na sucho czy juz z plynami. Czy to mozliwe zeby dorzucili te zbędne kilkanascie kg do tego modelu?
Proszę o opinie uzytkowników czy te modele dobrze sprawdzaja sie w lekkim offie: las, szutry, pola i troche blotka;)
zastanawiam sie nad zakupem xt 600 z przeznaczeniem do jazdy teren + las, wiec zalezy mi na niskiej masie i mocy 45km i z tego co do tej pory zdążyłem się zorientować najepiej do tego nadaja sie: 43F (44km/151kg) oraz oraz 2KF/2KN (45km/153kg). Co do modelu 3TB (roczniki 90-94) znalazlem info ze masa wynosi 168kg ale nie wiem czy to na sucho czy juz z plynami. Czy to mozliwe zeby dorzucili te zbędne kilkanascie kg do tego modelu?
Proszę o opinie uzytkowników czy te modele dobrze sprawdzaja sie w lekkim offie: las, szutry, pola i troche blotka;)
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2501
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: jaki model xt wybrać
Bierz jak najstarszego XT lub rozważ też TT, która szczególnie w terenie sprawdzi się zdecydowanie lepiej
Odnośnie 3TB, poza tym, że dorzucili trochę kg, to jeszcze wykastrowali zawieszenie.

- salvatlon
- Lubiący błoto
- Posty: 32
- Rejestracja: 21 wrz 2014, 16:28
- Motocykl: xt600 43F
- Lokalizacja: lubelskie
Re: jaki model xt wybrać
Dzięki Pawlo.
Podobno w lepiej unikać roczników 86-87 z uwagi na błedy przy "ulepszaniu" silnika
nie wiem tylko czy dotyczyło jedynie wersji tenere (1VJ) czy również zwykłej xt z tamtych lat (2KN/2NF). Ktoś się orientuje?
Podobno w lepiej unikać roczników 86-87 z uwagi na błedy przy "ulepszaniu" silnika

- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2501
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: jaki model xt wybrać
Co masz na myśli z tymi błędami? Silniki od początku produkcji są bardzo podobne, różnice są znikome. Najlepsze co dorzucili w późniejszych latach to dodatkowe smarowanie trybu 5. biegu. Poszczególne wersje różniły się delikatnie np. gaźnikami, ale tu też przepaści nie było.
- salvatlon
- Lubiący błoto
- Posty: 32
- Rejestracja: 21 wrz 2014, 16:28
- Motocykl: xt600 43F
- Lokalizacja: lubelskie
Re: jaki model xt wybrać
http://yamahaxt.pl/index.php/artykuly/83-urok-prostoty
doczytałem ze w rocznikach 86-87 były problemy z chlodzeniem spowodowane bakiem paliwa ( a nie samym silnikiem), ale jednach chyba dotyczyło to jedynie wersji tenere. Z tego co do tej pory przejrzalem na forum to nie widzialem zeby ktos wspominal aby te roczniki omijac.
doczytałem ze w rocznikach 86-87 były problemy z chlodzeniem spowodowane bakiem paliwa ( a nie samym silnikiem), ale jednach chyba dotyczyło to jedynie wersji tenere. Z tego co do tej pory przejrzalem na forum to nie widzialem zeby ktos wspominal aby te roczniki omijac.
-
- Lubiący błoto
- Posty: 34
- Rejestracja: 11 sty 2014, 20:07
- Motocykl: XT 350 1985
XT 600 1993 3TB - Lokalizacja: Płock
Re: jaki model xt wybrać
Jeżeli ciężar i brak zawiasu Ci nie będzie przeszkadzał polecam 3TB!!!!!!
Daje rade
Daje rade

Dzień bez jazdy to dzień stracony 

- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: jaki model xt wybrać
Generalnie jak jesteś fanem jazdy off i nie masz ochoty na zabawę z modzeniem to raczej omijał bym wszystkie wersje xt
.
Poszukał bym TT , TTR w wersji z pełną regulacją zawieszenia i tu tez należy zwrócić uwagę bo też występują modele z "wykastrowanym zawieszeniem ".
Nie zmieni to faktu że te sprzęty pod każda postacią to klocki i wymagają (wbrew temu co jest nieraz podawane ) sporych umiejętności i tzw " pary "od kierowcy
.

Poszukał bym TT , TTR w wersji z pełną regulacją zawieszenia i tu tez należy zwrócić uwagę bo też występują modele z "wykastrowanym zawieszeniem ".
Nie zmieni to faktu że te sprzęty pod każda postacią to klocki i wymagają (wbrew temu co jest nieraz podawane ) sporych umiejętności i tzw " pary "od kierowcy

אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- salvatlon
- Lubiący błoto
- Posty: 32
- Rejestracja: 21 wrz 2014, 16:28
- Motocykl: xt600 43F
- Lokalizacja: lubelskie
Re: jaki model xt wybrać
waga dla mnie wazna bo sam moj ciezar to 95kg:D i kazdy dodatkowy wiecej bedzie przeszkadzał:) a zawias lepiej zeby byłss20 pisze:Jeżeli ciężar i brak zawiasu Ci nie będzie przeszkadzał polecam 3TB!!!!!!
Daje rade
no tez szukam tt ale w promieniu 200km ode mnie nie ma zadnej, ttr to juz wykracza poza moj budrzet. Rozwazam jeszcze DR350 ale suzi ma wage 141kg i 27km a xt 43F czy 2KF waga ok 150kg ale moc juz 45km! Tak wiec z tych dwoch to wole xt:)Gacek pisze:Generalnie jak jesteś fanem jazdy off i nie masz ochoty na zabawę z modzeniem to raczej omijał bym wszystkie wersje xt.
Poszukał bym TT , TTR w wersji z pełną regulacją zawieszenia i tu tez należy zwrócić uwagę bo też występują modele z "wykastrowanym zawieszeniem ".
Nie zmieni to faktu że te sprzęty pod każda postacią to klocki i wymagają (wbrew temu co jest nieraz podawane ) sporych umiejętności i tzw " pary "od kierowcy.
-
- Lubiący błoto
- Posty: 34
- Rejestracja: 11 sty 2014, 20:07
- Motocykl: XT 350 1985
XT 600 1993 3TB - Lokalizacja: Płock
Re: jaki model xt wybrać
Hehe DR 350....ja bym w ogóle nie brał tej opcji do rozpatrzenia-miałem NIE POLECAM!!!!Kupiłem takiego gruza ze włożyłem worek pieniędzy i jakoś to jeździło ale bojąc się o kosztowną głowice za która słono zapłaciłem bo miałem miazge sprzedałem i wybrałem 3TB.Waga na minus ale za to spokój o silnik
no i magiczny guziczek START a nie kopajka-choć DR-ke się łatwo odpalało ale na podjeździe trzeba było zjeżdżać na dół a tu guziczek i można wciągnąć na szczyt 


Dzień bez jazdy to dzień stracony 
