Strona 1 z 3

brak iskry

: 03 paź 2014, 17:32
autor: salvatlon
ponieważ moto zaczęło mi gasnąć po czyszczeniu gaźników, postanowiłem sprawdzić iskrę. Wiec po pierwszym kopniaku iskra była duza i wyraźna, następna już kiepska a następnie znikła całkowicie. Przypomianlem sobie ze facet od ktorego kupilem moto zalozyl nieoryginalną fajkę do swiecy - przelozyl ja chyba z jakiejs tenery (jest ona znaczaco krotsza od tej wlasiciwej). Tak wiec po wymianie fajki na dobra, swieca tez zostala wymieniona, iskry dalej brak :cry:
Przekopalem juz troche forum i wiem ze przyczyn moze być wiele:
-modul, cewka zaplonowa, cewka alternatora, pradnica, przetarty gdzies kabelek itp....
Proszę o wskazówke czy moze fakt używania tej fajki od tenery mogl miec wplyw na to że coś konkretnie padło np cewke zaplnowa lub modul DCI. Wtedy bedzie mi szybciej znalezc źródło problemu.

Re: brak iskry

: 05 paź 2014, 13:18
autor: gacekmen1
Myłeś silnik na myjce, dużym ciśnieniem ? wpadłeś gdzies w duża wodę ? Podejdz z nim do elektryka np. samochodowego i niech sprawdzi na postoju stator :)

Re: brak iskry

: 05 paź 2014, 16:03
autor: ArturS
jak wyżej - zacznij od pomiaru statora, czyli pomiar rezystancji cewek zasilających moduł i pickup-coil. U mnie w tym roku te cewki walnęły dwa razy :evil:

Re: brak iskry

: 09 paź 2014, 20:12
autor: salvatlon
iskra wróciła po sprawdzeniu instalacji i przetraciu styków przewodów :happy:
ale dla pewności w wolnym czasie sprawdzę jeszcze multimetrem instalacje zapłonowa, na szybko miałem czas dzisiaj sprawdzić opór cewki zapłonowej i wyszło mi 11,20k - nie wiem czy to dobra wartość

Re: brak iskry

: 10 paź 2014, 10:44
autor: salvatlon
motocykl odpalił, pochodził ok 1 min następnie zgasł i już nie zagadał, wykręcam świece i patrze a tam znowu brak iskry :evil:
sprawdziłem opór na istalacji:
cewka zapłonowa:
uzwojenie pierwotne - 1,5 om (chyba jest zbyt małe bo gdzis na filmiku widziałem że powinno wynosic ok 5 om)
uzwojenie wtórne - 11,20 kom
CDI:
żółty przewód wychodzący do cewki zapłonowej - 700 om
czarn/-biały przewód wychodzący w kierunku stacyjki - 460 om
kostka z 3 przewodami biegnąca w kierunku stacyjki - 2 przewody maja 700 om, 1 ma 800 om

przewody wchodzące do CDI od koła mangesowego
zielono/brązowy 700om
czerwony - 15om
biało/zielony - 800om
kostka z 3 przewodami 1om/0,8om

przewody wychodzące z koła magnesowego
zielony - 198 om
czarno czerwony - 866om
kostka z 3 przewodami - wyświetla sie 1 na multimetrze :niewiem:


szukałem w tych plikach które mam i nie moglem nigdzie trafić inforacjki jakie powinny być wartości na instalacji elektrycznej, ktoś wie czy są prawidłowe?

Re: brak iskry

: 10 paź 2014, 11:38
autor: mik38
Wydaje mi się, że źle podchodzisz do pomiarów, oporność mierzysz pomiędzy przewodami...

Oporność cewki zasilającej moduł to 148 Ohm
Napięcie uzyskane poprzez kopniaka w granicach 80 V
Impulsator:
niebiesko-żółty + zielono-biały 229 Ohm
czarno-żółty + niebiesko-żółty 114 Ohm
czarno-żółty + zielono-biały 115 Ohm
Cewka zapłonowa:
opór na uzwojeniu pierwotnym to 0,4 Ohm
opór na uzwojeniu wtórnym to 4,93 kOhm

Tak wyglądają pomiary w moim przypadku.

To są wartości dla 1VJ, poszukaj w manualu bądź na forum wartości pomiarów dla 43F wszystko ładnie opisane pomiędzy jakimi przewodami jakie wartości...

Re: brak iskry

: 12 paź 2014, 07:32
autor: salvatlon
rozumiem,
to napięcie 80V przy kopaniu trzeba zmierzyć na statorze czy impulsatorze?

Re: brak iskry

: 12 paź 2014, 11:41
autor: maciej82
stator a właściwie cewka lądująca moduł cdi ma generować w takich zapłonach od 80 do 110V

Re: brak iskry

: 19 paź 2014, 21:30
autor: salvatlon
w koncu mialem troche czasu zeby zajrzec do zapolnu i okazalo sie ze napiecie przy kopniaku wychodzace ze statora mam w granichac 40-60V czyli według tego co podał macej82 to za mało. W miedzyczasie znowu pojawiła sie iskra na świecy. Chciałem też zmierzyć prąd jaki wychodzi z modułu CDI na cewke zapłonową i przy kopniaku multimetr nie wykrył mi żadnego napięcia a iska na świecy była.

Re: brak iskry

: 21 paź 2014, 12:04
autor: maciej82
masz ustawiony multimetr na prąd przemienny .. albo ci takiego szybkiego przeskoku nie wychwytuje