Strona 1 z 1

Łożyska główki ramy??

: 22 sie 2010, 12:59
autor: borys125
Elo w mojej xt jest delikatny luz w przednim zawieszeniu, tzn gdy przednie koło jest unieruchomione i nie może sie ruszać na boki to kierownica ma ok 1cm luzu na boki...
czy to łożyska główki ramy?

Re: Łożyska główki ramy??

: 23 sie 2010, 07:06
autor: Trampek
Według twojego opisu to raczej masz luz na mocowaniach uchwytów kierownicy do półki zawieszenia, są tam takie elementy gumowo-metalowe. Luz na łożysku główki możesz sprawdzić na podniesionym moto.Po pierwsze jak będziesz miał wybitą bieżnię to skręcając kierownicą w lewo i prawo powinieneś wyczuć wybicia. Kierownica powinna się kręcić z jednostajnym lekkim oporem, bez wyczuwalnych uskoków. Jak masz już konkretnie wybite łożyska, to ruszając lagami w tył i przód na wysokości osi przedniego koła będzie to widać w obrębie przednich półek i główki. Przy dużym luzie, jazdy nie polecam.

Re: Łożyska główki ramy??

: 23 sie 2010, 08:11
autor: borys125
mi sie właśnie wydaje że to trzeba te lagi rozkręcić i skręcić tak jak być powinno bo ktoś wcześniej już w nich grzebał i widać że to był mechanik za 5zł...
dzięki

Re: Łożyska główki ramy??

: 13 lis 2010, 13:09
autor: zul
Ma ktoś z was zapisane wymiary łozysk górnego i dolnego ? Zbieram czesci zapasowe na wyprawe na wiosne a nie chce przodu rozbierac zeby zobaczyc ;) w manualu moim nie ma podanych rozmiarów. pozdr

Re: Łożyska główki ramy??

: 15 lis 2010, 08:26
autor: Trampek
Jak zamierzasz zabrać je na wyprawę i gdzieś w dziczy wymieniać to radzę ci kup cały komplet wraz z nowymi uszczelnieniami.
W trakcie wymiany dolnego łożyska nie uszkodzenie dolnego uszczelnienia graniczy z cudem a tam akurat najwięcej syfu się dostaje. Ja co prawda wymieniałem dwa razy u siebie w TTS tylko same łożyska ale to 10 lat temu było i rynek części zamiennych wyglądał nieco inaczej 8-) teraz kupił bym cały komplet.

Re: Łożyska główki ramy??

: 11 gru 2010, 16:23
autor: zul
Oj tam, do domu dojadę nawet bez tego uszczelniacza.. ;) a jest różnica 30 zł a 100 zł z uszczelniaczami ( których nigdzie indziej nie da się dostać...) pozdr :)

Re: Łożyska główki ramy??

: 27 lip 2011, 12:58
autor: Gacek
Trampek pisze:Według twojego opisu to raczej masz luz na mocowaniach uchwytów kierownicy do półki zawieszenia, są tam takie elementy gumowo-metalowe. Luz na łożysku główki możesz sprawdzić na podniesionym moto.Po pierwsze jak będziesz miał wybitą bieżnię to skręcając kierownicą w lewo i prawo powinieneś wyczuć wybicia. Kierownica powinna się kręcić z jednostajnym lekkim oporem, bez wyczuwalnych uskoków. Jak masz już konkretnie wybite łożyska, to ruszając lagami w tył i przód na wysokości osi przedniego koła będzie to widać w obrębie przednich półek i główki. Przy dużym luzie, jazdy nie polecam.
-
i tu moje pytanie ? dzisiaj usłyszałem małe pyk przy kręceniu kierownicą szczerze mówiąc klocek z opony i kable powodują większy rumor na podniesionym moto zupełnie nic nie wyczuwalne czy można to bezboleśnie rozkręcić i skręcić aby luknąć co i jak ?

Re: Łożyska główki ramy??

: 28 lip 2011, 08:34
autor: Trampek
Spokojnie można to rozkręcać i skręcać tam masz zwykłe łożyska stożkowe i działa to podobnie jak w piastach kół plaskaczy. Skręcając należy uważać by dokręcać z odpowiednim momentem. Dla spokojności możesz sobie rozkręcić ale jakiekolwiek wybicie bieżni od razu jest wyczuwalne na kierze i widoczne po rozkręceniu.

Re: Łożyska główki ramy??

: 28 lip 2011, 14:59
autor: Gacek
Dzięki Trampek bo rozkręcić i luknąć to nie to samo co schizować się odgłosami ew odczuciami a odrobina nowego smaru ew tez się przyda ;). Natomiast zanim rozkręcę zadam jeszcze jedno pytanie ? odnośnie klucza bo nie posiadam takiej originalnej przystawki jak sobie dorobię taki patent to mam obawy ze jak odp nie zwymiaruję odległosci otworu do dynamometrycznego to mogę z deka lekko przesadzić albo za słabo dokrecić ma ktoś jakiś patent czy wyczucie wchodzi w rachubę tylko ?