Strona 1 z 1
Pomysł na mod głowicy
: 22 paź 2015, 16:29
autor: bosi
Cześć,
Tak sobie przypadkiem czytałem o silniku 600 i ze zdziwieniem zauważyłem, że jest tam głowica SOHC.
Ciekawe, czy by nie podeszła tam kompletna głowica DOHC od 350? W teorii mogłoby to dać potencjał na około 60 kucy

(wiem, zmyślam)
Widzę 2 główne warunki:
- ten sam rozstaw śrub/szpilek,
- łańcuch rozrządu po tej samej stronie.
Czy komuś jest znany rozstaw śrub?
Oczywiście, jeżeli 2 powyższe jakimś cudem się zgadzają, zostaje jeszcze 1000 problemów typu:
- króćce i umiejscowienie gaźnika,
- wystrojenie gaźnika,
- podłączenie wydechu,
- kształt i wielkość komory spalania i co za tym idzie stopień sprężania,
- dobranie łańcucha rozrządu i napinaczy,
- i wiele innych
Prawdopodobnie jest to nie bardzo wykonalne, ale co o tym myślicie?
Re: Pomysł na mod głowicy
: 28 lis 2015, 17:59
autor: moskit122
A nie ma czasem w necie jakiegoś gotowca? Swego czasu znalazłem z kumplem do Hondy ST50 (Dax) głowicę desmo 4 zaworową...
Re: Pomysł na mod głowicy
: 28 lis 2015, 21:24
autor: Pawlo
Z tymi gotowcami to bym sobie nie robił nadziei

Jak już chcecie wrzucić worek pieniędzy w ten nudny silnik to macie tu wzór godny do naśladowania
viewtopic.php?f=25&t=2460
Re: Pomysł na mod głowicy
: 29 lis 2015, 17:41
autor: Gacek
Pawlo pisze:Z tymi gotowcami to bym sobie nie robił nadziei

Jak już chcecie wrzucić worek pieniędzy w ten nudny silnik to macie tu wzór godny do naśladowania
viewtopic.php?f=25&t=2460
Pawlo - weź się zastanów co polecasz

- wystarczy ze policzysz pojemność walca z której wyciągasz taką pojemność uzyskasz wymiar średnicy dodasz do tego grubość niezbędną dla tuleji i wyjdzie ci utopia albo jakieś magiczne kombinacje

.Kolega jak szybko temat zaczął tak szybko skończył

.
Moim zdaniem pomysł w przypadku na mod głowicy powinien wynikać z weryfikacji tego co mamy i odniesienie się z tymi parametrami do ogólnodostępnej teorii .
Autorowi tematu "zatroluję "

kolego podziel się swoją wiedza na temat katów rozrządu i max realnym skokiem zaworu w w swoim sprzęcie - moze podaj jaki realnie masz wymiar wew gniazd zaworowych wystepujace tam kąty itp itd ? bo chyba w pierwszej kolejności należało by zweryfikować pod tym kątem głowicę i ew poprawić co się da a nie szukać jakichś wynalazków

.
Re: Pomysł na mod głowicy
: 09 gru 2015, 23:11
autor: bosi
Przyznam szczerze, że nie przemyślałem dokładnie tego pomysłu. Jest on, można powiedzieć, z czapy.
Wziął się on konkretnie z tego, że moja TTR250 na 4-zaworowej głowicy DOHC ma 28 koni, a ponad 10 lat młodsza XG250 na 2-zaworowej SOHC ma tylko 20 czy tam 19, na bardzo pokrewnym dole silnika. (tak więc ja szczęśliwie nie muszę nic modyfikować w tym zakresie).
Nie znam konkretnych danych o które pyta Gacek. Jednak fizyka wskazuje, że DOHC może mieć znacznie bardziej agresywne kąty i skoki, głównie ze względu na brak dźwigienek, wprowadzających niepotrzebne bezwładności. Oczywiście w idealnym świecie.
Zresztą prawie wszystkie poważne szlifierki mają DOHC, nie od parady.
Problem, o którym nie pomyślałem w ogóle, jest taki, że w 350 mogą być i pewnie są mniejsze średnice zaworów, ze względu na mniejszą średnicę cylindra. Co może całkowicie negować sens pomysłu.
A przy okazji, zupełnie w ramach ciekawostki: na angielskim forum TTR250 goście robią rozwierty na 325, co wymaga rozwiercenia karterów i sporego rozwiercenia i tulejowania cylindra, i podobno im to nawet dość trwale służy, łącznie z podróżami po Afryce i innych kontynentach.
To tyle. Jako że sezon nie jest już w pełni, mam nadzieję że trochę luźnych dywagacji nie zaszkodzi za bardzo.
Re: Pomysł na mod głowicy
: 11 gru 2015, 10:15
autor: Gacek
Dwa walki to większa masa - jak ktoś kiedyś mierzył piec xt lub pochodnego to zapewne ma świadomość ile to wazy

.połowa masy full wyczynowego motocykla

.
Zwróciłeś moim zdaniem na sluszny kierunek - siły bezwładności które ograniczają konstrukcyjnie ten sprzęt - to dobry trop

w xt wałek rozrzadu w zaleznosci od wersji ma skok pominę oczywiste dane

....jak ktoś się pokusi o pomiary to odkryje swoistą zależność w stosunku do skoku zaworu ...diabeł nie mocy a dynamiki jej oddawania w tym typie tkwi w szczegółach

.