Strona 1 z 3

Problem z Odpaleniem po przerwie

: 30 gru 2015, 15:06
autor: bendzamin
Witam. Problem bym można powiedzieć zawsze od kiedy posiadam XT 600. Zawsze jak motor postal z tydzień w garażu to zęby go zapalic musiał kręcić i kręcić i kręcić a świeca sucha zawsze strzykawka lałem trochę paliwa do wężyka i dmuchnąłem wtedy zapalił. No ale ile można :D Ale teraz zimno wiec troche bo przygotowuje do sezonu i wyjąłem gaźnik wyczyściłem umyłem. Pływak był ustawiony tak jak ksiażka pisze wiec nie ruszałem. Wymieniłem filtr powietrza krucce ssące. Zapalem i znowu kreci i nie moze zapalić ale w końcu pali i gdy raptownie odkręcę manetkę gazu to sie dusi trzeba dodawać powoli bo inaczej zgaśnie czy to na zimnym czy na ciepłym a podczas gdy bo trochę przegoniłem to strzela strasznie. Jestem prawie w 100% przekonany ze gaźnik do regulacji co wy o tym sadzicie? I teraz pare pytań. Jest sposób na rozpoznanie czy mieszanka jest za uboga czy za bogata? Mieszankę reguluje się ta śrubka pod gaźnikiem na plaski śrubokręt ? I jeszcze jedno jak sie nazywa taki klucz co mozna go wygiąć i nałożyć np nasadkę na plaski śrubokręt i kręcić ta śubka bo tak to bardzo w ręke ciepło :D

Re: Problem z Odpaleniem po przerwie

: 30 gru 2015, 16:16
autor: Pawlo
Wyciągałeś gniazdo zaworka iglicowego? Na jego końcu jest sitko i to jest w sumie jedyna rzecz w tych gaźnikach, która zazwyczaj wymaga wyczyszczenia ;) Mieszankę najszybciej rozpoznasz sprawdzając kolor świecy po krótkiej przejażdżce, ale są też typowe objawy jak m.in. wolne schodzenie z obrotów, strzały z wydechu - ubogo. Przy regulacji pamiętaj, że wartości z manuala niekoniecznie sprawdzą się w twoim sprzęcie, szczególnie po zmianie np. wydechu. Śrubę u dołu gaźnika dobrze się kręci śrubokrętem kątowym, a w sprzętach bez rozrusznika da radę samym bitem.
Odnośnie reszty polecam lekturę:
viewtopic.php?f=27&t=829
viewtopic.php?f=2&t=380

Re: Problem z Odpaleniem po przerwie

: 30 gru 2015, 16:27
autor: bendzamin
Gniazdo zawora iglicowego chodzi Ci żeby rozebrać ten zaworek co zamyka paliwo jak pływak się podniesie ? Tłumik mam Leo Vinci. Świeca ma kolor taki jak by czarno fioletowy. Motor pali na ssaniu. Jak się zagrzeje i na rozgrzanym silniku włączam ssanie to go zdusi i zaraz obroty rosną. A co do strzelania to fakt podczas schodzenia z obrotów strzeli.

Re: Problem z Odpaleniem po przerwie

: 30 gru 2015, 16:30
autor: michcio1985
sprawdż to gniazdo zaworka bo pewnie masz tam niezłe "ptasie gniazdo"

Re: Problem z Odpaleniem po przerwie

: 30 gru 2015, 16:32
autor: bendzamin
I jeszcze jedno przepustnica gdy jest uniesiona 7mm to ta klapka powinna sie otwierać. A ta druga przepustnica (podciśnieniowa)? Kiedy ona powinna sie otworzyc ?

Re: Problem z Odpaleniem po przerwie

: 30 gru 2015, 17:21
autor: bendzamin
przed chwila znowu zdemontowałem gaźnik i filterek jest czyściutki

Re: Problem z Odpaleniem po przerwie

: 30 gru 2015, 17:30
autor: terenowiecc
Jaki model XT masz? Jak masz pompę paliwa, to ona po długim postoju lubi się zapowietrzyć.

Re: Problem z Odpaleniem po przerwie

: 30 gru 2015, 18:29
autor: bendzamin
3TB nie mam pompki paliwa. Gaźnik taki jak w TT bo kolega ma taki sam. Dobra wyczyściłem ten gaźnik przy okazji drugi raz ustawiłem pływak 26mm bo był na 24mm. I skrecilem. Jutro kupie ten klucz to bede regulował i zobaczymy

Re: Problem z Odpaleniem po przerwie

: 30 gru 2015, 19:45
autor: mazi
Ja po zmianie gaźnika na taki jak w TT (on jest lekko inny niż ten od 3TB) mam taki problem, że po tygodniu stania motocykl odpalę po krótkim przekopaniu.
Załapie i po chwili gaśnie. Znowu odpalę i powtórka. Dopiero po kilku takich akcjach zaciąga paliwo na dobre i pracuje bez problemów. Sam nie wiem gdzie (w której części gaźnika, a może poza nim) szukać przyczyny.
U mnie poziom na 24mm.

Re: Problem z Odpaleniem po przerwie

: 30 gru 2015, 20:27
autor: michcio1985
kiedyś w XL 600 miałem tak że paliła od strzału,ale jak zgasła to już była masakra z odpaleniem. a gasła zawsze po ok 30 sekundach o ile się nie ruszyło do jazdy. jak załapała lekko temperature to już nie dało rady jej zgasić, obroty miała stabilne jak Ursus C-330 :biker: