Słowem wstępu Xt-ka (model 1VJ z silnikiem 3AJ z rozrusznikiem) mam od 2 lat - powoli przywracam go do stanu używalności po poprzednim właścicielu. Silnik zrobiony, pora na elektrykę.
Otóż motocykl odpala bez problemu gdy jest zimny. Po mniej więcej 10..15 minutach pracy gaśnie (nagle). Działają światła, kierunki, stacyjka, rozrusznik. Iskry brak.
Do tej pory wykluczyłem:
- świecę, bo była wymieniana a brak iskry jest na przewodzie przykładanym do cylindra.
- fajkę, bo ma rezystancję 5 kOhm (zgodnie z instrukcją NGK) + to co wyżej
- przewód wysokiego napięcia (nowy, rezystancja prawie zerowa, brak zwarcia, skracany z obu stron na próbę)
- akumulator (bo odpala rano, poza tym ma 13.3V na wyłączonym silniku)
- regulator napięcia (13.9V przy pracy na lekkim ssaniu)
Chciałbym wykluczyć cewkę zapłonową. Dysponuję dwoma: tą, która była przy motocyklu oraz zamiennikiem z Larssona, który wg. specyfikacji producenta nie jest dedykowany do tego motocykla.

W obu przypadkach mierzyłem rezystancję uzwojenia pierwotnego oraz wtórnego i zawsze wychodzi poza skalą z serwisówki:
- primary coil resistance: 3.4 - 4.6 Ohm
- secondary coil resistance: 10.4 - 15.6 kOhm
Podpowiedzcie, czy robię to dobrze i co myślicie o tych wynikach?
Cewka oryginalna


Cewka z Larssona


Chyba mierzyłem również rezystancję statora (pickup coil) - te 3 białe przewody idące z silnika do regulatora napięcia. Przy każdej kombinacji wychodzi 137.5 Ohm (serwisówka mówi o 184 -276 Ohm), brak przebicia do masy.
Wszystkie powyższe pomiary na zimnym silniku przy temp. 20 stopni.
Prośba o rady, sugestie.