Strona 1 z 1

Nie chce palić z rana.. Czyszczenie gaźnika?

: 04 paź 2010, 18:19
autor: borys125
Jak, gdzie i czym czyścić gaźnik w xt 600?
Na załączonym zdj czerwona iglica gdy dam gazu na max podnosi sie do góry a druga (zielona) nie..
czy to normalne?
Problem powstał gdy dolałem benzyny z olejem do baku, XT nie chciało palić najczęściej z rana więc świeżo po zakupie postanowiłem wyregulować zawory, po regulacji dosłownie 2 razy odpalałem zimną raz u mechanika, drugi raz na podwórku i paliła idealnie, po ok 4 dniach postoju gdy chciałem ją odpalić problem stopniowo powrócił i do tego stopnia że teraz odpalam ją kablami z samochodu bo to wersja bez kopnika a akumulator szybko sie rozładowuje.
Generalnie pali jak przed regulacją zaworów(hujowo).
więc teraz postanowiłem wyczyścić gaźnik..
Doradźcie coś,
Pzdr

Re: Nie chce palić z rana.. Czyszczenie gaźnika?

: 04 paź 2010, 19:40
autor: barteq
Jak już rozbierzesz gaźnik to umyj go w benzynie, ew. jakimś środkiem w sprayu, np. do czyszczenia przepustnic. Nie wiem jak benzyna może zadziałać na membrany, bo uszczelką nie powinna nic zrobic, w przeciwnym razie nie były by nic warte ;)
Wygodnie jest myć go w jakiejś bryfance bo można sobie do niej nalać benzyny i pędzlem czyścić, a miejsce "pracy" pozostaje czyste.
Co do blokaowania, to jak rozbierzesz to powinieneś widzieć dlaczego się blokuje.

Re: Nie chce palić z rana.. Czyszczenie gaźnika?

: 04 paź 2010, 20:21
autor: dzekson
Gaźnik "czerwony" jest mechaniczny a "zielony" podciśnieniowy. Pierwszy reaguje bezpośrednio na ruch manetki gazu.
W drugim tłok jest podnoszony membraną proporcjonalnie do podciśnienia panującego w jego kanale dolotowym.
Zależy ono od stopnia uchylenia jego przepustnicy obrotowej unoszonej z pewnym opóźnieniem w stosunku do tłoka
gaźnika mechanicznego (7 mm)
W sumie daje to płynne (nie chaotyczne) dawkowanie mieszanki przez gaźnik podciśnieniowy do cylindra, dzieki temu
silnik jest stosunkowo łagodny, łatwy do opanowania. A w połączeniu ze współdziałaniem dwóch gaźników w pewnym zakresie obrotów ma ciekawą charakterystykę. Yamaha opatentowała to pod skrótem YDIS i śmiem twierdzić, że za to większość z nas kocha swoje maszyny 8-)

Domyślam się, że brak ruchu "zielonej" iglicy obserwujesz na wyjętym gaźniku (na założonym byłoby to trudne ;) )
Zatem jest to NORMALNE bo nie ma podciśnienia w jego kanale. Możesz sprawdzić czy z membraną jest OK, zatykając
podłużny otwór nad głównym wlotem gaźnika podcisnieniowego np. palcem, a w fajkowaty króciec po jego prawej stronie od góry wdmuchnij powietrze. Iglica musi się podnieść by po chwili bezwiednie powoli opaść.

Przede wszystkim: rozłóż cały gaźnik, przedmuchaj dokładnie jego kanały, umyj go benzyną ekstrakcyjną, a najlepiej jak masz dostęp to w myjce ultradzwiękowej. Wyreguluj wg wskazówek z manulala i daj znać jak poszło,,,

P.S.
A tak z ciekawości - po co lałeś do baku bezynę z olejem?

Re: Nie chce palić z rana.. Czyszczenie gaźnika?

: 05 paź 2010, 15:25
autor: borys125
Przez przypadek bo wcześniej miałem dt 125 2t..

Re: Nie chce palić z rana.. Czyszczenie gaźnika?

: 08 paź 2010, 16:31
autor: borys125
XT już hula:D
Dzięki

Re: Nie chce palić z rana.. Czyszczenie gaźnika?

: 11 paź 2010, 07:43
autor: seboo
borys125 pisze:XT już hula:D
Dzięki
E no, nie bądź taki enigmatyczny ;) . Napisz co mu było.

Re: Nie chce palić z rana.. Czyszczenie gaźnika?

: 12 paź 2010, 16:21
autor: banton
Napisz kolego co tam dolegało twojemu Xt

Re: Nie chce palić z rana.. Czyszczenie gaźnika?

: 04 lis 2010, 16:42
autor: borys125
Po prostu był brudny gaźnik.
Wyczyściłem i już wszystko jest ok.
Sorka że odpisuje od razu ale rzadko jestem na forum