Strona 1 z 1
Śruba regulacji gaźnika
: 09 kwie 2017, 13:28
autor: mareczek2000rs
Witam. Za pewne temat był juz poruszany na forum ale nie moge się doszukać. Od kilku miesięcy posiadam XT 600 3TB z 1991 roku odpalaną rozrusznikiem. Motor został przywieziony z Niemiec w opłakanym stanie gdyz przez 5 lat stał koło jakiejś szopy z powodu zatarcia wałka głowicy a nikomu nie opłacało się tego naprawiać. Przebieg jaki wskazuje licznik wynosi jakieś 14000 tys mil. W xt został zakupiony nowy tłok oraz wykonany szlif. Nowy wałek i rozwiercenie głowicy wykonano w firmie Swiątek w Bydgoszczy gdyż wcześniejsze napawanie zatartego wałka w innej firmie spowodowało złamanie wałka na pół i wyrzucenie 500zł w błoto. Po złożeniu góry motorek odpalił bez najmniejszych problemów. Jednak po przejechaniu kilku km coś zaczeło wariować. Xt zaczął strzelać w tłumik i gasnąć. W tej chwili motor nie odpala. Świeca jest okopcona na czarno, iskra jest. Według moich podejrzeń przyczyną może być problem z gaźnikiem gdyż po odpaleniu nie został wyregulowany gaźnik gdyż szczerze mówiąc zgłupiałem. Według manualu śrubka od regulacji mieszanki ustawiana jest za pomocą małego śrubokręta a w moim gaźniku to miejsce jest oryginalnie zaślepione (tak przynajmniej wygląda) ustawienie pływaka jest zgodne z książką. Moje pytanie jest takie: Czy pod tą zaślepką znajduje się śrubka regulacji składu mieszanki czy w tym modelu jest jakiś inny sposób regulacji gaźnika? Proszę bardzo o poradę gdyż boję się aby coś nie zepsuć.
Re: Śruba regulacji gaźnika
: 09 kwie 2017, 15:50
autor: ArturS
Pilot musi być, niektóre zestawy naprawcze (np do KLE500) zawierają zaślepkę, którą nieraz trudno wydłubać.
Króćce całe, niespękane? Jeśli wcześniej palił i jeździł, po czym nagle zaczął wariować, to z pilotem nie będzie to miało wiele wspólnego. Sprawdź czy nie masz podpartych lub zbyt luźnych zaworów.
Po lekturze na kilku forach pod pojęciem "regeneracja łożyskowania wałka w głowicy" widzę raczej synonim do "wyrzucenie pieniędzy w błoto". Oby to była jakaś pierdołka.
Re: Śruba regulacji gaźnika
: 10 kwie 2017, 13:13
autor: mareczek2000rs
Dzięki za odpowiedź. Po oględzinach króćce wyglądają ok. Co do zaworów były ustawiane ale klekotały i jak za pewne wiadomo trzeba je ustawić ponownie za co bedę sie brał w wolnym czasie. Po rozmowie z jednym znajomych mechaników zajmującym się jedynie motocyklami stwierdził że do ustawienia mieszanki tą zaślepkę trzeba rozwiercić. Dzięki jeszcze raz za wskazówki.
Re: Śruba regulacji gaźnika
: 12 kwie 2017, 10:59
autor: ArturS
Jeśli będziesz miał dostęp do gaźnika (w sensie na stole) zrób fotę jak to wygląda.
Re: Śruba regulacji gaźnika
: 12 kwie 2017, 19:40
autor: Gacek
Jak wykręcisz tego pilota i będziesz to miał na wierzchu z wyciągniętym gaźnikiem to polecę ci -dorób sobie do tego pokrętło - pomyśl ile czasu i wysiłku zajmuje demontaż i regulacja gaźnika , często umierają przy tym króćce .
Ja w swoim czasie oryginalną dyszę wzbogaciłem o dodatek w postaci pokrętła które umożliwia mi weryfikację składu mieszanki bez karkołomnych manipulacji typu bity sity i inne wynalazki i uważam ze dla tej konstrukcji jest to rewelacyjne rozwiązanie bo dostęp do regulacji jest z poziomu sprawności palców dłoni a nie kombinowania z jakimiś (nazwę to po imieniu,wujostwami) .
Re: Śruba regulacji gaźnika
: 22 kwie 2017, 11:10
autor: mareczek2000rs
ArturS pisze:Jeśli będziesz miał dostęp do gaźnika (w sensie na stole) zrób fotę jak to wygląda.
Rozwierciłem ta zaslepkę i oczom okazała się śrubka regulacji

Fotkę mam zrobioną ale za pewne wiesz jak to wygląda.
Re: Śruba regulacji gaźnika
: 22 kwie 2017, 11:17
autor: mareczek2000rs
Gacek pisze:Jak wykręcisz tego pilota i będziesz to miał na wierzchu z wyciągniętym gaźnikiem to polecę ci -dorób sobie do tego pokrętło - pomyśl ile czasu i wysiłku zajmuje demontaż i regulacja gaźnika , często umierają przy tym króćce .
Ja w swoim czasie oryginalną dyszę wzbogaciłem o dodatek w postaci pokrętła które umożliwia mi weryfikację składu mieszanki bez karkołomnych manipulacji typu bity sity i inne wynalazki i uważam ze dla tej konstrukcji jest to rewelacyjne rozwiązanie bo dostęp do regulacji jest z poziomu sprawności palców dłoni a nie kombinowania z jakimiś (nazwę to po imieniu,wujostwami) .
Bardzo dobry pomysł masz. Musze temat podrzucić koledze tokarzowi aby dorobił takie pokrętło. W tej chwili dorobiłem malutki śrubokręcik który daje sobie radę.