Strona 1 z 1

Wypalone gniazda zaworowe

: 02 sie 2018, 17:17
autor: fryzjer
Pytanie.Czy do wypalania gniazd zaworowych może przyczynić się współczesna benzyna bezołowiowa?.Tak sobie myślałem i wydumałem,że sinik XT został zaprojektowany w czasach kiedy istniała benzyna ołowiowa. Ostatnio widziałem na CPN dodatek do benzyny bezołowiowej czyli do silników starszej konstrukcji ,bez utwardzonych gniazd zaworowych. Pytanie.Czy silnik XT jest zaprojektowany pod benzynę bezołowiową,? :niewiem:

Re: Wypalone gniazda zaworowe

: 02 sie 2018, 19:04
autor: Tygrys
Jest na Pb - na świecie była szybciej zresztą w czasie produkcji byłby zmodernizowany jak np Pf-126 jeździłem śr z 82 i gpz z 84 i nic się nie działo.

Re: Wypalone gniazda zaworowe

: 04 sie 2018, 09:08
autor: fryzjer
Tygrys dobrze rozumuję,że konstruktor zmodernizował głowicę w nowszych XT pod kątem benzyny bezołowiowej :?: Ja w swoim 2KF mam głowicę z oznaczeniem 2KF.Ta głowica była montowana we wszystkich XT 600 od modelu 2KF do końca produkcji XT.Dodatkowo we wszystkich TT600 od modelu 59X była głowica z oznaczeniem 2KF,więc by wychodziło,że może już mieć zmodyfikowane gniazda zaworowe pod bez ołowiową. Teoretycznie wychodzi ,że głowice z oznaczeniem 34L,mogą być nie przystosowane pod benzynę bez ołowiową. Dobrze kombinuję :niewiem: :?:

Re: Wypalone gniazda zaworowe

: 09 sie 2018, 14:17
autor: Gacek
Fryzjer zapytam ? uległy wypaleniu gniazda zaworowe w twoim xt czy "siejesz "że tak się wyrazę przedwczesną panikę ?.

Re: Wypalone gniazda zaworowe

: 12 sie 2018, 08:38
autor: fryzjer
Gacek pisze:Fryzjer zapytam ? uległy wypaleniu gniazda zaworowe w twoim xt czy "siejesz "że tak się wyrazę przedwczesną panikę ?.
Pisałem w którymś z wcześniejszych postów o kopceniu zimnego silnika w moim moto.Podejrzewałem wypalone gniazda zaworowe.Tylko tak gdybałem,bo na dzień dzisiejszy ani nie mam czasu ani ,że tak powiem ochoty na ''rozkręcanie głowicy'' w celu weryfikacji tych gniazd.Ogólnie wszystko wróciło do normy i moto przestało dymić.W sumie to nie mam pojęcia dlaczego tak się stało. Na dzień dzisiejszy mogę tylko się domyślać.Jedyna zmiana w eksploatacji jako mi przychodzi do głowy,która mogła spowodować to dymienie,to nasączenie filtra powietrza. Z braku preparatów do tego przeznaczonych zastosowałem olej do 2T,a konkretnie taki do mieszanki do pił łańcuchowych Makita. :oops: Ogólnie zapobiegawczo zaopatrzyłem się na CPN w dodatek do bezołowiowej benzyny.Wolę ''dmuchać na zimne '',tym bardziej,że taki dodatek raczej nie zaszkodzi silnikowi

Re: Wypalone gniazda zaworowe

: 13 sie 2018, 10:32
autor: fryzjer
Chyba wcześniejszy post pisałem po kilku :browar: Z tym dymieniem to oczywiście mi chodziło o zużyte uszczelniacze zaworowe ,a nie o wypalone gniazda zaworowe :oops: A wątek o wypalonych gniazdach zaworowych, to założyłem bardziej prewencyjnie // zapobiegawczo