Przed oględzinami motocykla należy przygotować sie; wyczytać wszystkie możliwe informacje techniczne danego modelu , jego wady konstrukcyjne. Same oględziny zaczynamy od sprawdzenia ubezpieczenia OC , numerów ramy i silnika oczywiscie jesli są

Wypytać się o całą możliwą historie tego motocykla wszelke naprawy wymiany , od kogo zakupiony itp... Zwrócić uwagę na sprzedającego jak to wszystko mówi , czy wymyśla kłamstwa i regółki

Po wysłuchaniu kłamstw badz prawdy najpierw zajmujemy sie strona wizualną to znaczy; szukamy przetarć , złamanych plastików zle izolowanych kabli , wycieków płynów lub olejów , spawów {oczywiśćie nie fabrycznych} , śladów malowań lub korozji {mogą zdradzać spawy} Jeśli jest możliwość sprawdzić wszystkie filtry i oleje {czy w oleju nie ma opiłków metalu bądz kolor samego oleju} to działanie pokarze jaką wiedze techniczną posiada sprzedajacy

Nawet samo miejsce trzymania motocykla mówi nam dużo o jego życiu , jęśli jest możliwość poprosić o wglad do starych części lub paragonów. Istotną sprawą jest sprawdzenie działania amortyzatorów i ich wycieków oraz całego układu napędowego , stanu zębatek i łańcucha. Puzniej trzeba zerknąć na felgi czy sa proste , całe nie poobijane , stan ogumienia czyli głębokość bieżnika i jego ewentualne uszkodzenia. Jęśli przebrniemy przez to wszystko pozytywnie dla motocykla to czeka nas najlepsze , czyli jazda testowa {o ile jest zgoda na taką}. Podczas testu mechanicznego skupić sie na wszystkich dzwiekach wydawanch przez maszyne od samej pracy silnika , rozrządu , hamulców , wszystkie skrzypnięcia , stukniecia , pisknięcia , tarcia uważnie namierzać i weryfikować

Podczas pracy silnika na biegu jałowym sprawdzić wszystkie światła pojazdu czy działają , czy sama instalacja elektryczna nie daje gdzieś zwarcia. Po nagrzaniu silnika ruszyć i starać sie wyczuć sprzęgło czy nie ślizgą się i jak pracuje , samo ruszenie powie nam czy nie ma jakiś za dużych sił tarcia. W trakcie jazdy wrzucić wzystkie biegi , czy nie wyskakują i jak wchodzą , działanie hamólców , amortyzatorów. Najlepiej poprzeciągać na biegach , starć się wyczuć czy moto nie wężykuje czy jest proste zwłaszcza podczas ostrych hamowań

Silnik czy zimny czy gorący powiniem odpalać bez problemu , oczywiście pamiętając o kolorze i ilości spalin. Pamiętajmy , czepiajcie się drobiazgów gdyż to pozwoli uzyskać lepszą cene w końcowej fazie. Istotną sprawą jest zabranie kogoś ze sobą kto bedzie myślał rozsądnie na zimno gdyż kupujący bedzie napalony i może przeoczyć drobiazgi które mogą zemścić sie na nas w puzniejszym czasie
Prosze o poprawienie moich błedów leksykalnych i interpunkcyjnych

Wrazie czego można zredagować ten tekst , dodać coś lub usunąć
