Strona 1 z 4

Zakup TT - na co zwrócić uwagę

: 29 gru 2010, 22:47
autor: terenowiecc
Witam,

proszę o pisanie wszelkich uwag i informacji na co zwrócić uwagę przy zakupie TT. Wszystko postaram się zebrać i przedstawić w formie poradnika dla kupujących, by ułatwić im nabycie motocykla i zmniejszyć ryzyko trafienia na "minę".

Pozdrawiam
Mateusz

Re: Zakup TT - na co zwrócić uwagę

: 30 gru 2010, 18:43
autor: Pawlo
Co ja tu pisałem wczoraj? :? No to jeśli chodzi o TT:
- delikatne gwinty, często poukręcane
- stukanie od strony sprzęgła - odkręcająca się zębatka, którą trzeba natychmiast dokręcić inaczej rozwala karter
- prawie wszystkie wężyki, nawet ten gazowy od amora mogą się przecierać
- wyciera się dolne łożysko główki ramy - zsuwa się simmering łożyska i dostaje się syfu
- uwaga na przegubowe łożysko kiwaczki tylnego amora (chyba tak to się zwie) - droga sprawa, widzę, że Gacek też wspomniał o tych luzach w XT
- pęka mocowanie przedniej lampy, owiewka
- urywają się bez powodu linki prędkościomierza
- uwaga na spawane wahacze itp.

Więcej grzechów nie pamiętam... ;)

Re: Zakup TT - na co zwrócić uwagę

: 31 gru 2010, 10:26
autor: Pawlo
Ogólnie kupując każdego enduraka warto dokładnie sprawdzić przednie i tylne zawieszenie oraz felgi. Pomijam już rzeczy takie jak klocki, tarcze, napęd, luzy na łożyskach itp. bo to się sprawdza w każdym moto ;) Warto sprawdzić czy moto prosto jedzie, czasami mogą być krzywe plastiki, kierownica czy skręcone półki - nigdy nie wiadomo co sprzęt przeszedł :) Zdarza się, że rama lub silnik mogą być poprzycierane w okolicach podnóżka - tym się nie martwić, wyciera się od butów :D

Re: Zakup TT - na co zwrócić uwagę

: 22 sty 2011, 20:58
autor: terenowiecc
Może ktoś jeszcze się wypowie? Niedługo postaram się to zebrać w całość.
A może ktoś zechciałby poświecić się dla dobra ogółu i napisać krótki artykuł nt. zakupu TT? Byłoby miło ;)

Re: Zakup TT - na co zwrócić uwagę

: 24 sty 2011, 19:32
autor: RedGothic
Przed oględzinami motocykla należy przygotować sie; wyczytać wszystkie możliwe informacje techniczne danego modelu , jego wady konstrukcyjne. Same oględziny zaczynamy od sprawdzenia ubezpieczenia OC , numerów ramy i silnika oczywiscie jesli są ;) Wypytać się o całą możliwą historie tego motocykla wszelke naprawy wymiany , od kogo zakupiony itp... Zwrócić uwagę na sprzedającego jak to wszystko mówi , czy wymyśla kłamstwa i regółki :idea: Po wysłuchaniu kłamstw badz prawdy najpierw zajmujemy sie strona wizualną to znaczy; szukamy przetarć , złamanych plastików zle izolowanych kabli , wycieków płynów lub olejów , spawów {oczywiśćie nie fabrycznych} , śladów malowań lub korozji {mogą zdradzać spawy} Jeśli jest możliwość sprawdzić wszystkie filtry i oleje {czy w oleju nie ma opiłków metalu bądz kolor samego oleju} to działanie pokarze jaką wiedze techniczną posiada sprzedajacy :!: Nawet samo miejsce trzymania motocykla mówi nam dużo o jego życiu , jęśli jest możliwość poprosić o wglad do starych części lub paragonów. Istotną sprawą jest sprawdzenie działania amortyzatorów i ich wycieków oraz całego układu napędowego , stanu zębatek i łańcucha. Puzniej trzeba zerknąć na felgi czy sa proste , całe nie poobijane , stan ogumienia czyli głębokość bieżnika i jego ewentualne uszkodzenia. Jęśli przebrniemy przez to wszystko pozytywnie dla motocykla to czeka nas najlepsze , czyli jazda testowa {o ile jest zgoda na taką}. Podczas testu mechanicznego skupić sie na wszystkich dzwiekach wydawanch przez maszyne od samej pracy silnika , rozrządu , hamulców , wszystkie skrzypnięcia , stukniecia , pisknięcia , tarcia uważnie namierzać i weryfikować :!: Podczas pracy silnika na biegu jałowym sprawdzić wszystkie światła pojazdu czy działają , czy sama instalacja elektryczna nie daje gdzieś zwarcia. Po nagrzaniu silnika ruszyć i starać sie wyczuć sprzęgło czy nie ślizgą się i jak pracuje , samo ruszenie powie nam czy nie ma jakiś za dużych sił tarcia. W trakcie jazdy wrzucić wzystkie biegi , czy nie wyskakują i jak wchodzą , działanie hamólców , amortyzatorów. Najlepiej poprzeciągać na biegach , starć się wyczuć czy moto nie wężykuje czy jest proste zwłaszcza podczas ostrych hamowań :!: Silnik czy zimny czy gorący powiniem odpalać bez problemu , oczywiście pamiętając o kolorze i ilości spalin. Pamiętajmy , czepiajcie się drobiazgów gdyż to pozwoli uzyskać lepszą cene w końcowej fazie. Istotną sprawą jest zabranie kogoś ze sobą kto bedzie myślał rozsądnie na zimno gdyż kupujący bedzie napalony i może przeoczyć drobiazgi które mogą zemścić sie na nas w puzniejszym czasie :oops:



Prosze o poprawienie moich błedów leksykalnych i interpunkcyjnych :oops: Wrazie czego można zredagować ten tekst , dodać coś lub usunąć :idea:

Re: Zakup TT - na co zwrócić uwagę

: 24 sty 2011, 21:06
autor: loko
W modelu
TT600R 98-03 ;)
-lubią pojawiać się „wykwity” rdzy na goleniach przedniego zawieszenia czasami na drodze pracujących uszczelniaczy co prowadzi to problematycznego uszczelnienia, zawieszenia. :mrgreen:
- przeciera się dolny przewód olejowy o osłonę zębatki zdawczej ( sprawdzić jak wygląda)
- motocykl ma tylko kopniak ale zimy powinien odpalać od 1 kopnięcia, ciepły to ju róznie bywa :twisted: :D.
- często padają moduły… sprawdzić czy jest ten dedykowany od TTR i czy sam silnik jest od TTR :mrgreen: a nie od innego XT TT .
- Wyjący 5 bieg to nie tylko bolączka starszych XT… winowajca jest często sam kierowca który korzysta z łagodnego silnika i momentu który pozwala z małych prędkości na przyspieszanie na 5 biegu co nie przedłuża mu życia…
- sprawdzić króćce ssące (pękają)
- ze względu na masę ale i b. dobre nadwozie.. jak ktoś konkretnie śmiga czasami pękają szprychy ( policzyć)
- Wydech ..jest długi ale lepiej żeby taki pozostał nie pakować się w sam- zrobiłem bo przy braku dobrej Reg ( silnikowi to nie pomaga)
- filtr powietrza dobrze żeby był w miarę zdrowy ( gąbka cala, ramka nie połamana) bo nie ma zamienników a nowy ok. 300zł.
- spawane wahacze nie dotyczą TTR ale za to wcześniejsze modele TT E TT S jak najbardziej…
- sprawdzić koniecznie przedni ślizg łańcucha jak wygląda- czy jeszcze jest, czy przetarty, czy przytarty już wahacz… niestety zmiana przedniej zębatki na mniejszą niż tylniej na większą w TTR znacznie skraca życie temu ślizgowi i zdarzają się wytarte wahacze..
No i w sumie w tym motocyklu nic więcej nie ma :twisted:

Re: Zakup TT - na co zwrócić uwagę

: 25 sty 2011, 12:15
autor: Trampek
-brak oryginalnej przedniej lampy i licznika świadczy częściej o powypadkowości, a niż o tuningu motocykla
(chyba że właściciel dorzuca oryginały )

Re: Zakup TT - na co zwrócić uwagę

: 27 sty 2011, 09:08
autor: Tetetka S
Pawlo pisze:- stukanie od strony sprzęgła - odkręcająca się zębatka, którą trzeba natychmiast dokręcić inaczej rozwala karter
A która to jest zębatka? Mam akurat wyjęty silnik do weryfikacji i może warto tam zajżeć. Prosiłbym tylko może o jakis schemat, lub wyjaśnienie która to dokładnie zębatka, czy nakrętka. Rozebrałem motocykl w celu odświerzenia od strony wizualnej i weryfikacji i sprawdzę dokładnie opisane przez was punkty, żeby mieć pewność, że wszystko jest wporządku. Może za jakiś czas porobię jakieś fotki z rozbiórki. Zdjąłem już głowicę i cylinder i jestem bardzo zadowolony ze stanu technicznego - wszystko cacy!

Re: Zakup TT - na co zwrócić uwagę

: 27 sty 2011, 15:12
autor: Gacek
Tetetka S pisze:
Pawlo pisze:- stukanie od strony sprzęgła - odkręcająca się zębatka, którą trzeba natychmiast dokręcić inaczej rozwala karter
A która to jest zębatka? Mam akurat wyjęty silnik do weryfikacji i może warto tam zajżeć. Prosiłbym tylko może o jakis schemat, lub wyjaśnienie która to dokładnie zębatka, czy nakrętka. Rozebrałem motocykl w celu odświerzenia od strony wizualnej i weryfikacji i sprawdzę dokładnie opisane przez was punkty, żeby mieć pewność, że wszystko jest wporządku. Może za jakiś czas porobię jakieś fotki z rozbiórki. Zdjąłem już głowicę i cylinder i jestem bardzo zadowolony ze stanu technicznego - wszystko cacy!
- chodzi o nakretki wału i wałka balansowegg moment dociągniecia 120 n i balans 90 n jak sie obluzują scianją klin i nastepuje zonk walek balansowy z korbą się zderza powodując spustoszenie ;) .

Re: Zakup TT - na co zwrócić uwagę

: 28 sty 2011, 09:43
autor: Tetetka S
Gacek pisze: - chodzi o nakretki wału i wałka balansowegg moment dociągniecia 120 n i balans 90 n jak sie obluzują scianją klin i nastepuje zonk walek balansowy z korbą się zderza powodując spustoszenie ;) .
O.K. dzięki za info. W takim razie na wszelki wypadek zajrzę tam i podociągam nakrętki odpowiednim momentem. Nie zazdroszczę jeśli ktoś miał taką awarię...