Strona 1 z 1

Brak iskry, brak napięcia, zwarcie

: 10 wrz 2024, 13:08
autor: Zajc
Cześć,

Tenera po miesięcznym postoju odmówiła. Nie mam drygu do mechaniki (z zwodu górnik), a i na fachowy serwis nie mogę sobie obecnie pozwolić. Jak ktoś pomoże i poprowadzi, to myślę, że dam radę.
Oto co zaobserwowałem:

1) brak iskry (na nowej i starej świecy)
2) zwarcie na elemencie zaznaczonym na kolor czerwony
3) nie dochodzi napięcie do kabli zaznaczonych na kolor zielony
4) w starterze w pozycji RUN nie dochodzi napięcie na kable zaznaczone na żółto (silnik normalnie kręci, ale napięcie nie przechodzi dalej po niebieskich kablach), w przeciwieństwie do pozycji OFF- wtedy po naciśnięciu START pojawia się 12V

mam serwisówki, ale niestety ze schematów niewiele rozumiem.

Proszę o pomoc :)

Re: Brak iskry, brak napięcia, zwarcie

: 19 wrz 2024, 13:29
autor: Krzsiek
Obrazek

Wg tego schematu, w przycisk start stop zwiera do masy, wiec w niebieskim masz mase, przed nim w szeregu jest przycisk start. Te dwie rzeczy daja masę do przekaźnika rozrusznika (starter relay), czyli przed przyciskiem start powinno byc 12V zanim go naciśniesz.

Czy cewka działa możesz sprwdzic podłączając pod dwa konektory 12v. Przykrec cewke do ramy - zeby byla masa dla iskry, na kablu do wysokiego swieca tak jak sprawdzasz, do jednego konektora masa, drugi z +12 dotykasz na moent, w chwili kiedy rozlaczasz powinno dawac iskre.


Po jeśli moduł nie daje iskry, sprawdź najpierw miernikiem przełącznik nozki, przełącznik sprzęgła, czujnik luzu. W jednaj pozycji ma mieć przejście w innej nie. Później po drodze sa do sprawdzenia przekaźniki cut off i neutral.

W manualu http://150.254.222.97/serwisowki/XT600_ ... %20(1).pdf
od strony 84 jest krok po kroku pokazana procedura sprawdzania wszystkiego po kolei w przypadku braku iskry.

Poszczegolne strony mozna przetlumaczyc translatorem gogla jako obrazki:
https://translate.google.pl/?hl=pl&tab= ... &op=images

Obrazek
Tutaj krok dotyczacy sprawdzania cewki.

Re: Brak iskry, brak napięcia, zwarcie

: 24 maja 2025, 06:31
autor: Zajc
Cześć,

pomiar cewki zapłonowej: 0,2 Om

pomiar cewki wtórnej: 4,6 kOm

pomiar cewki źródłowej: 580 kOm (wyciągnięta cewka) - 770kOm (założona cewka i poskręcany dekiel)
20250522_191936.jpg
20250522_190208.jpg
Czy to cewka źródłowa do wymiany?

W ogóle szukając i analizując cewki do 3aj zauważyłem, że wyglądają inaczej niż moja. Ktoś chyba już wcześniej ją wymieniał i wsadził inną.
20250522_184202.jpg

Pytanie czy faktycznie według Was jest inna niż do 3aj i jak ma się w tym momencie sprawa z modułem CDI, czy powinien również być wymieniony?
Fajka również jest inna niż w serwisówce, mianowicie XD05F NGK 5kOm.