Strona 1 z 1

Siwy dymek

: 09 mar 2011, 17:45
autor: Sadek87
Witajcie.

Ostatnio zauwarzylem ze jak przygazuje konkretnie to motorek kopci na siwo.
Przerazilem sie ale stwierdzilem ze nie pachnie palonym olejem. Ostatnio regolowalem gaznik znaczy odkrecilem srobe regolacji w gazniku o 1/4 obrotu. Motorek rowniej chodzi i nie musi juz tak dlugo chodzic na ssaniu jak wczesniej. Teraz w sumie jest wykrecona na 3 obroty, standardowo 2,5.
Przez caly sezon xtjka brala mi 150-200ml oleju na 1kkm. Leje motula 5100 ester 10w40. I jezdze glownie po miescie i trasie, czasami pojezdze sobie po lesie ale bez przesady, znaczy nie karam motorka. Prrzebieg niby 26kkm. 94r.

Co o tym mozecie powidziec??

Re: Siwy dymek

: 11 mar 2011, 07:23
autor: Gacek
Co do zużycia oleju rożnie ludzie piszą niektórym ponoć nic nie bierze ani grama mnie osobiście ubywa oliwy myślę ze w podobnych ilościach jak tobie .Na zimnym świeżo odpalonym silniku czuję zapach spalanej oliwy po rozgrzaniu już nie.Co do siwego dymku może ma za bogato z deka ? albo olej już stracił sporo z swoich własności po zimie.Ciężko jednoznacznie stwierdzić może próba olejowa i pomiar ciśnienia mógł by coś pokazać .Sam musisz stwierdzić bo podałeś tylko ze się tak wyrażę suche fakty .

Albo po prostu przepuszcza ci trochę oparu oliwy z odmy w airbox apotem leci w cylinder i daje taki efekt .

Re: Siwy dymek

: 11 mar 2011, 16:37
autor: Sadek87
Jezeli chodzi o sprezanie to na lekko cieplym silniku bylo prawie 9,5 o ile dobrze pamietam, bo podjechalem do znajomego na warsztat.
O co to ta pruba olejowa?? Sprawdzic sprezanie bez oleju i puzniej z olejem wlanym przez swiece??

Re: Siwy dymek

: 11 mar 2011, 16:44
autor: Gacek
Dokładnie tak jak napisałeś jak traci komprechę na pierścieniach w taki sposób można zweryfikować poglądowo tylko na rozgrzanym silniku .Mozesz tez spróować wywalić wąż od omy z airboxu i sprawdzic czy puszcza siwy dymek .oczywiscie też na rozgrzanym .

Re: Siwy dymek

: 13 mar 2011, 20:19
autor: Sadek87
Dzisiaj po 30 min jazdy sprawdzilem swiece i jest siwo brazowawa. Znaczy mieszanka ok.
Caly czas mam wrazenie ze to moga byc uszczelniacze na zaworach bo kompreche raczej ma dobra, ale wszystcy mi mowia ze to by na zimnym silniku kopcil.
Jak bede oddawal na regulacje zaworow to dam zeby mi uszccelniacze tez wymienil bo mam komplet uszczeleczek.

A takie pytanie z innej beczki co ile sie powinno zmieniac olej w 3tb?? W serwisowce nie znalazlem. W tamtym sezonie na tym oleju zrobilem 5kkm teraz na dniach planuje wymienic.