Strona 1 z 1
remoncik silnika
: 09 mar 2011, 18:51
autor: andrew245
Witam
chciałem poradzić się was jako znawców na co powinienem zwrócić uwagę przy remoncie silnika myślę tu o szlifie cylindra wymianie tłoka ew. łańcuszka do tego uszczelniacze zaworowe regulacja zaworów i oczywiście olej z filtrem. Zatem gdzie zajrzeć co jeszcze sprawdzić żeby później brykać już bez problemów sprzętowych.
Re: remoncik silnika
: 09 mar 2011, 19:12
autor: Gacek
Silnik to szeroki temat idealnie by było jak byś sciągnoł sobie manuale tam masz podane wymiary poszczególnych podzespołów ich pasowania luzy i dopuszczalne tolerancje dla okreslenia stopnia zużycia . Ze wzgl na ilośc podzespołów zajmuje to sporo stron wiec opisanie tutaj wszystkiego było by karkołomnym wysiłkiem.Idealnie było by jak byś miał na tyle cierpliwości i to wszystko sobie gdzieś odnotował miał byś niezły wykładnik na przyszłość jeżeli chodzi o zuzycie .
Re: remoncik silnika
: 09 mar 2011, 19:25
autor: lisek666
cześć,pewnie na tym co wymieniasz się nie skończy,też tak myślałem jak swój rozbierałem.

lecz wyszło co innego no ale najlepiej jak rozbierzesz sam i oceniasz.bo my przez neta to możemy ci pomóc ale tylko tak powierzchownie

powiem ci rade jak rozbierzesz to zrób raz a porządnie..
mogę ci podpowiedzieć że pewnie będziesz się siłował z kołem magnesowym żeby je ściągnąć
siłował się z nakrętkami z prawej strony.czyli kosza sprzęgłowego i wałka balansowego.
no a jak się dostaniesz do środka to już będziesz wszystko wiedział jak stoi korbowód,skrzynia, łożyska w silniku
na początek taka lektura ci powinna wystarczyć
http://www.scribd.com/doc/22585709/1990 ... ice-Manual
pozdrawiam
Re: remoncik silnika
: 09 mar 2011, 19:58
autor: andrew245
pod słowem remont myślałem raczej o walce z brakiem kompresji sprzęgło wygląda dobrze więc nie zamierzam go ruszać, nakrętkę od magneta już odkręciłem a z ściągnięciem magneśnicy faktycznie mam problem czy może jest na to jakiś knif?
Re: remoncik silnika
: 09 mar 2011, 20:09
autor: lisek666
ja ściągałem to ostatnio około 4 miesięcy temu i mogę ci powiedzieć tylko tyle nakręć nakrętkę na wał tak aby się końcówka wału była równo z nakrętką załóż ściągacz i powoli go napnij potem jak masz podtoczenie na głównej śrubę ściągacza włóż w czop wału (tak aby lekko wszedł w środek otworu na czopie.) napinaj ściągacz(skręć go) i uderz w w śrubę ściągacza tą główna(u góry) i tą czynność powtórz mi tak zeszło bez problemu.tylko jak uderzysz próbuj dalej powoli kręcić.
Re: remoncik silnika
: 11 mar 2011, 07:02
autor: Gacek
andrew245 pisze:pod słowem remont myślałem raczej o walce z brakiem kompresji sprzęgło wygląda dobrze więc nie zamierzam go ruszać, nakrętkę od magneta już odkręciłem a z ściągnięciem magneśnicy faktycznie mam problem czy może jest na to jakiś knif?
- no tak jak najbardziej ale skoro będziesz miał wszystko wybebeszone to może warto przemierzyć grubość tarcz , wymiary sprężyn luknąć na ew luzy na łożyskach itp sprawy będziesz wiedział na czym stoisz a przynajmniej co może cie ew spotkać przy następnym grzebanku i przygotuje na ew pużniejsze koszty .