Strona 1 z 1
Problem
: 13 mar 2011, 11:49
autor: drylek69
Nie wiedziałem jak nazwać temat ale mniejsza z tym

. Otóż mój xtek po wymianie krućców po wyjeździe po zimowej przerwie nadal wolno schodzi z obrotów po rozgrzaniu się. Myślałem że to winna krućców bo faktycznie był jeden już w fatalnym stanie i łapał lewe powietrze ale jak widać chyba nie. Macie jakiś pomysł? Czy regulacja zaworów pomoże? (bo jeszcze nie była na ten sezon zrobiona)
Re: Problem
: 13 mar 2011, 12:02
autor: jacekxt60043f
sprawdz czy ssanie dobrze się zamyka,czy odpuszczając manete zamyka przepustnice do końca,i zawory tez sprawdż

Re: Problem
: 13 mar 2011, 12:10
autor: drylek69
jacekxt60043f pisze:sprawdz czy ssanie dobrze się zamyka,czy odpuszczając manete zamyka przepustnice do końca,

Pomożesz kolego i wyjaśnisz bardziej ze szczegółami jak to zrobić?
Re: Problem
: 13 mar 2011, 15:03
autor: jacekxt60043f
napisz jaki masz model xt ssanie załanczane dżwignią przy kierownicy czy bezpośrednio na gażniku wystaje dżwigienka ssania,co do tej manety to luknij na gażnik tam gdzie jest podczepiona linka od gazu kręcąc manetką od gazu obserwuj czy zamyka ci gaz do końca bo możesz mieć np. postrzępioną linke od gazu

Re: Problem
: 13 mar 2011, 17:37
autor: art20
miałem taki sam problem(xt 600e 2001 r) w tamtym roku tez wymieniałem króćce, czyściłem gaźniki, ustawiałem zawory nawet była przeprowadzona synchronizacja i sprawdzanie podciśnień(wszystko u mechaników) ale to nie pomagało wiec sam zabrałem się za ustawienie przepustnicy podciśnieniowej względem przepustnicy mechanicznej i pomogło niby i jest dobrze.
Re: Problem
: 13 mar 2011, 17:39
autor: drylek69
jacekxt60043f pisze:napisz jaki masz model xt ssanie załanczane dżwignią przy kierownicy czy bezpośrednio na gażniku wystaje dżwigienka ssania,co do tej manety to luknij na gażnik tam gdzie jest podczepiona linka od gazu kręcąc manetką od gazu obserwuj czy zamyka ci gaz do końca bo możesz mieć np. postrzępioną linke od gazu

xt 3tb z 93r. ssanie załączane dzwigienką bezpośrednio w gaźniku
Re: Problem
: 19 mar 2011, 10:15
autor: drylek69
jeszcze do problemu mogę dodać że przy zimnym silniku przy odpalaniu kopci siwym dymkiem co to oznaczać może? Na wolnych obrotach bez gazu na ciepłym silnku szarpie lekko a jak odpalam na ssaniu to z dwa razy zgaśnie dopiero potem pali. Co to może być?
Re: Problem
: 19 mar 2011, 10:53
autor: lisek666
myślę że masz gaźnik do regulacji,nie dawno sam przerabiałem temat czyli na rozgrzanym wolno schodzi z obrotów być może za dużo powietrza dostaje.regulacja zaworów też może pomóż ale obstawiam na reg. gaźnika.wyjmij wyczyść gaźnik jak sie za to zabierzesz zapraszam do tematu
viewtopic.php?f=27&t=829,co do kopcenia opisz ile na moto zrobiłeś.olej wymieniałeś?
Re: Problem
: 19 mar 2011, 11:42
autor: drylek69
moto ma ogółem 68tys po 40 był remont silnika generalny. po zimowej przerwie zrobiłem 40km i właśnie po tej zimowej przerwie zaczął tak kopcić na ssaniu. oleju po zimie nie wymieniałem jeszcze wysłali dopiero, po weekendzie dojdzie.
A jest tu gdzieś łopatologicznie opisane jak wyregulować gaźnik w xteku? bo nie wiem jak sie za to zabrać.
Re: Problem
: 19 mar 2011, 16:18
autor: lisek666
mogę ci zapodać link ogólnie do regulacji gaźnika
http://gilera.com.pl/topic/15-dzialanie ... a-gaznika/
a jak chcesz to wejdź w serwisówke i tam masz opisane no ale nie po polsku.daj mu trochę pojeździć może mu się polepszy po zimie wszystko zastane,a jak nie to nie masz innego wyjścia jak wyjąć gaźnik,wymyć przedmuchać przeczyścić sprawdzić wszystkie gumki w nim.nie cały tydzień temu przerabiałem to.być może wymiana oleju zapobiegnie przy kopceniu opisanym dymkiem.daj mu trochę ożyć po zimie
