Strona 1 z 2

Układ rozruchu silnika

: 25 kwie 2011, 10:06
autor: siCk_BoY_
Mam pytanie dotyczące kół przenoszących moment obrotowy z rozrusznika na wał korbowy silnika.
Koło bezpośrednio zazębione z rozrusznikiem zamocowane w obudowie i przykręcone nie obraca się. Zastanawiam się czy nie powinno być pomiędzy wałkiem tego koła a obudową lub między powierzchnią czołową koła zębatego a obudową jakiejś podkładki dystansowej takiej by powstał tam jakiś mały luz umożliwiający swobodne obracanie się tego koła lub blaszki by bezpośrednio nie współpracowało to koło z obudową komory korbowej, która jest wykonana ze stopów aluminium - wtedy chyba szybko by się to ścierało.
1.
Obrazek

2.
Obrazek

Jeśli ktoś ustawiał również zapłon w tym silniku (jaki tam jest ten KWZ) i jak to wszystko powinno przebiegać to prosiłbym o instrukcję.

Re: Układ rozruchu silnika

: 25 kwie 2011, 10:13
autor: mlody11132
nie rozumiem zabardzo o co ci chodzi:)ale odpowiem na to co zrozumiałem dystans jakis musi byc napewno z dwuch stron :P:P

Re: Układ rozruchu silnika

: 25 kwie 2011, 10:46
autor: siCk_BoY_
Chodzi o to, że koło zębate widoczne na pierwszym zdjęciu przed założenie koła zębatego widocznego na drugim zdjęciu i dokręceniu go, obraca się w jedną stronę. Natomiast po dokręceniu nie chce się obracać. Zastanawiam się czy to tak ma być? Czy rozrusznik nie będzie miał problemów z poruszeniem tego koła?

Re: Układ rozruchu silnika

: 25 kwie 2011, 11:06
autor: mlody11132
a nie da sie zakrecic jak rozrusznik jest włozony czy tylko z tymi zebatkammi jak to masz i sie nei da zakrecic.bo rozrusznikiem jest ciezko ruszyc recnie

Re: Układ rozruchu silnika

: 25 kwie 2011, 15:55
autor: siCk_BoY_
Wiesz co... jak zakłądam tą kopułkę z kołem zębatym widocznym na drugim zdjęciu i dokręcę to wtedy nie da rady ruszyć tego koła wkładając palucha od strony rozrusznika. Zanim dokręcę śruby do końca to wtedy zębatka się obraca Widziałem w instrukcji, że pod tą kopułką jest jeszcze jakaś uszczelka może ona zrobi dystans i wtedy będzie OK. Postaram się to jutro sprawdzić.

Re: Układ rozruchu silnika

: 25 kwie 2011, 16:00
autor: mlody11132
no uzczelka musi byc.a powiedz mi jeszcze czy ta zebatka nie jest na łozysku igiełkowym czasami??

Re: Układ rozruchu silnika

: 25 kwie 2011, 16:06
autor: mlody11132
bo jak sie nie myle jest to na igiełkowym,jak tak jest to musza byc dystanse z dwuch stron na wałku i jak ty bedziesz dociskał to docisniesz łozysko a zebatka sie bedzie na nim krecic.

no włsnie sprawdziłem w manualu ze jest igiełkowe łozysko i jak dobrze patrze ma tam byc dystans



ale chyba jednak zle patrze....:P wez se włóż pierwsze ten wałek z zebatka i spróbuj pokreci potem nałóż kape i dokrecaj stopniowo i sprawdzaj czy ciezej sie kreci czy co...bo nie ma chuja zeby sie to nie kreciło,chociasz by rozrusznik dał rade to ci sie zaraz cos wytrze tam. zrób jak mowie i daj znac co i jak bo nie bede mógł spac przez to :)

Re: Układ rozruchu silnika

: 25 kwie 2011, 17:18
autor: siCk_BoY_
zakładając tp koło zębate i tą osłonę wszystko jest dobrze - pracuje jak należy. Dokręcając stopniowo jest wszystko ok - ale dociągając do końca przestaje się obracać. No i jeśli tak byłoby założone, to musi się coś zetrzeć :-). Na powyższym schemacie nie widać tam żadnego dystansu - na moim również. Ale na innym schemacie widoczna jest uszczelka - i gdybym zastosował ją zamiast silikonu to może byłoby wszystko ok. Tylko nie daje mi spokoju fakt ciągłego tarcia koła o tą obudowę podczas późniejszej pracy ;P

Re: Układ rozruchu silnika

: 25 kwie 2011, 17:28
autor: mlody11132
a jak miałes poprzednio złozone?? sylikon? bo ja mam teraz na sylikonie i gra wszystko.no moze uszczelka zrobi ten dystans.moze bytnij z grubego papieru do uszczelek

Re: Układ rozruchu silnika

: 25 kwie 2011, 17:30
autor: mlody11132
a czemu tam z boku nei masz sruby przykreconej??