Wałek zębatki zdawczej

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
fryzjer

Re: Wałek zębatki zdawczej

Post autor: fryzjer »

Dzięki Gacek,za info.W mechanice jestem raczej laikiem.Przy odrobinie czasu,poszperam w necie,z tymi smarami.A co Myślicie,na temat tego mojego nieszczęsnego wałka?Dlaczego zębatka,pracowała tylko na,części wieloklina?Może w całej"konstrukcji"brakuje jakiegoś dystansu?I właśnie,przez brak tego dystansu(między zębatką,a karterem),zębatka jest zurzyta tylko z jednej strony(wszystko widać na filmiku i fotkach,z poprzednich postów)?Ponawiam pytanko:
1)W jaki prawidłowy sposób,powinna być zamontowana zębatka zdawcza w XT600,2kf?
2)U mnie zębatka,założona była kołnierzem,w kierunku kartera(zębatka JTF577-15),i tylko dochodzi do tego podkładka zabezpieczająca,oraz nakrętka
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Wałek zębatki zdawczej

Post autor: Gacek »

Zadam ci pytanie ?
masz na nakrętce od strony zębatki podtoczenie ?
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
fryzjer

Re: Wałek zębatki zdawczej

Post autor: fryzjer »

Tak
fryzjer

Re: Wałek zębatki zdawczej

Post autor: fryzjer »

Udało mi się,ściągnąć serwisówkę z chomika.Dotyczy ona XT-z "87r.Co prawda,mój jest z "89,,,Ale to ten sam model 2kf,więc będzie się wszystko zgadzało.Jak by co,to zapodaję fotkę rysunku z tej serwisówki.I w związku z tym,mam pytania:
1) Na rysunku,zębatka jest zamocowana kołnierzem w kierunku nakrętki.U mnie,zębatka była zamocowana odwrotnie(kołnierzem w kierunku kartera).Kiedy zębatkę założyłem,zgodnie z rysunkiem,okazało się iż zębatka dotyka śruby (oznaczyłem ją czerwoną strzałką),więc tym bardziej łańcuch nie wejdzie.O co tu chodzi?
2) Na rysunku kołnierz(zaznaczony niebieską strzałką),ma grube ścianki(tą część zaznaczyłem zieloną linnią).W mojej zębatce ta część,jest jak by cieńsza(chyba,że to tylko złudzenie)
3)Na rysunku wygląda,jak bypo drugiej stronie zębatki był jeszcze jeden element,spójny z zębatką.Jak by jakieś podtoczenie,czy dystans.Element ten,oznaczyłem brązową strzałka.
4) Poza tym,na zębatce z rysunku znajdują się jak by dwa półpierścienie,oraz dwa otwory.Wiecie,co to może być?
Pozdrawiam.
fryzjer

Re: Wałek zębatki zdawczej

Post autor: fryzjer »

Kurde.Nie dodałem we wcześniejszym poście foty z serwisówki(mocowanie zębatki).A póżniej nie mogłem dodać załącznika(inny format)
qpa
Po ośki w błocie
Posty: 888
Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31

Re: Wałek zębatki zdawczej

Post autor: qpa »

ad 3 i 4, to coś co wystaje z tyłu i te pierścienie z przodu to taka gumowa prowadnica zębatki, (miały takie coś zębatki firmy IJK), te niby dziurki na zębatce to mocowanie prowadnicy z drugiej strony zębatki
dzekson
Po kostki w błocie
Posty: 254
Rejestracja: 05 lut 2010, 20:36
Motocykl: XT600E '99 / XL650V '00
Lokalizacja: Rzrszów

Re: Wałek zębatki zdawczej

Post autor: dzekson »

Ad 1) na rysunku jest oczywiście błąd - kołnierz zębatki ma być w stronę karteru
Ad 2) suwmiarka w ręke i pomiar grubości bo na oko to tu wychodzi "jakby" Ale gdyby nawet kołnierz ten był grubszy o ten np. 1mm to nic złego sie nie stanie
Ad 3) i Ad 4) po ubu stronach zębatki jest kołnierz gumowy, który pełni funkcję tłumika wibracji łańcucha, z tym że po jednej stronie jest po całym obwodzie zębatki, a po przeciwnej (od strony kołnierza zębatki) ma formę dwóch niesymetrycznych łuków
Więc to co zaznaczyłeś brązową strzałką to jest pełny gumowy tłumik
A te dwa otwory to są przelotki pod gumowe bolce kołnierza, które są wulkanizowane ze sobą w jedną całość

fryzjer pisze:Udało mi się,ściągnąć serwisówkę z chomika.Dotyczy ona XT-z "87r.Co prawda,mój jest z "89,,,Ale to ten sam model 2kf,więc będzie się wszystko zgadzało.Jak by co,to zapodaję fotkę rysunku z tej serwisówki.I w związku z tym,mam pytania:
1) Na rysunku,zębatka jest zamocowana kołnierzem w kierunku nakrętki.U mnie,zębatka była zamocowana odwrotnie(kołnierzem w kierunku kartera).Kiedy zębatkę założyłem,zgodnie z rysunkiem,okazało się iż zębatka dotyka śruby (oznaczyłem ją czerwoną strzałką),więc tym bardziej łańcuch nie wejdzie.O co tu chodzi?
2) Na rysunku kołnierz(zaznaczony niebieską strzałką),ma grube ścianki(tą część zaznaczyłem zieloną linnią).W mojej zębatce ta część,jest jak by cieńsza(chyba,że to tylko złudzenie)
3)Na rysunku wygląda,jak bypo drugiej stronie zębatki był jeszcze jeden element,spójny z zębatką.Jak by jakieś podtoczenie,czy dystans.Element ten,oznaczyłem brązową strzałka.
4) Poza tym,na zębatce z rysunku znajdują się jak by dwa półpierścienie,oraz dwa otwory.Wiecie,co to może być?
Pozdrawiam.
fryzjer

Re: Wałek zębatki zdawczej

Post autor: fryzjer »

Z tą grubością kołnierza,to kombinowałem,że jak ta zębatka ma być założona jak na rysunku.To musi być on grubszy,aby podkładka zabezpieczająca trzymała większą powierzchnią.Ale jeśli,na rysunku jest ona odwrotnie założona,to jej grubość nie ma znaczenia.Co do wytłumiacza drgań,to nawet nie miałem pojęcia,o czymś takim.Aaa,mógłby Ktoś zmierzyć grubość podkładki zabezpieczającej,jeśli ma możliwość i podesłać wymiar.
vertus72
Po kostki w błocie
Posty: 173
Rejestracja: 08 lut 2012, 17:44
Motocykl: Yamaha TT600R '98
Lokalizacja: Łódź

Re: Wałek zębatki zdawczej

Post autor: vertus72 »

Panowie, czy wymiana zimeringu polega tylko na zwaleniu tego zabezpieczenia i nałożenia nowego czy może jaks inna procedura...no i oczywiście gdzie to nabyć poza serwisem?? I jeszcze jedno, czy powinno być widać część gumową na wałku, bo mam wrażenie, że u mnie widzę tylko metal.
ODPOWIEDZ