[Regulacja gaźnika] Pali bez ssania- normalne???
-
- Lubiący błoto
- Posty: 72
- Rejestracja: 17 lut 2011, 19:22
- Motocykl: Yamaha Xt 600 (E) 1997rok
- Lokalizacja: Lubomin ( dolnyśląsk)
Re: [XT600] Jak sprawdzić napinacz łańcuszka rozrządu
Wyczyścic gaźnik to nie problem tylko własnie nie wiem jak go puźniej synchronizować żeby cos nie spiepszyć i sto razy nie sciagać tego gażnika.Czytałem że do synchronizacji jest potrzebny jakis WAKUOMETR tu jest własnie wszystko opisane czarna magia http://moto.pl/Motocykle/1,113811,2720482.html zastanawiam sie czy nie dac to do roboty jakiemuś fachowcowi od motorów co sie na tym zna i ma przyżady takie jak potrzeba
Kapiszon
-
- Po ośki w błocie
- Posty: 888
- Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31
Re: [XT600] Jak sprawdzić napinacz łańcuszka rozrządu
ściągnij sobie serwisówkę, tam nie ma co zepsuć a wakumetry do niczego nie są potrzebne.
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: [XT600] Jak sprawdzić napinacz łańcuszka rozrządu
Całe te synchro w naszych gaźnikach sprowadza się do ustawienia momentu otwierania przepustnicy drugiego gaźnika.kociol pisze:Wyczyścic gaźnik to nie problem tylko własnie nie wiem jak go puźniej synchronizować żeby cos nie spiepszyć i sto razy nie sciagać tego gażnika.Czytałem że do synchronizacji jest potrzebny jakis WAKUOMETR tu jest własnie wszystko opisane czarna magia http://moto.pl/Motocykle/1,113811,2720482.html zastanawiam sie czy nie dac to do roboty jakiemuś fachowcowi od motorów co sie na tym zna i ma przyżady takie jak potrzeba

Podpierasz tłoczek pierwszego gaźnika czymś co ma 7mm (znalazłem takie wiertło) i śrubą "1" kręcisz tak, aby w w tym momencie rolka zaczęła naciskać dźwignię przepustnicy "2". Jeśli zacznie naciskać wcześniej to po prostu przy mniejszych obrotach zacznie się dołączać drugi gaźnik. Wartości wg tej tabeli. Jest jeszcze druga śrubka - tą (tak mi się wydaje) trzeba ograniczyć maksymalne wychylenie dźwigni do momentu, aż przepustnica będzie idealnie poziomo. Jeśli zajdzie dalej, to zacznie przymykać przepływ.
Inna rzecz to ustawienie poziomu paliwa w komorze pływakowej. Wstępnie ustawia się "na sucho" - gaźnik do góry dnem i od linii gaźnika do najwyższego punktu pływaków ma być 25-27mm.
Inne gaźnikowe foty tutaj: https://picasaweb.google.com/1034218078 ... redirect=1#
Poprawcie mnie jeśli coś poknociłem.
Co do wakuometrów w gaźnikach, gdzie synchro robi się wg podciśnienia, to wystarczy kilka metrów wężyka, igły, stary olej i masz najbardziej dokładny wakuometr

- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: [XT600] Jak sprawdzić napinacz łańcuszka rozrządu
Bardzo ładnie i czytelnie to opisałeś
czy próbowałeś jak na takich ustawieniach chodzi silnik ?
Wg mnie pominąłeś pewną sprawę wolne obr do nich niestety przepustnica pierwszego gaźnika jest delikatnie uniesiona wiec o ten ułamek wcześniej będzie się otwierać u ciebie druga.

Wg mnie pominąłeś pewną sprawę wolne obr do nich niestety przepustnica pierwszego gaźnika jest delikatnie uniesiona wiec o ten ułamek wcześniej będzie się otwierać u ciebie druga.
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: [XT600] Jak sprawdzić napinacz łańcuszka rozrządu
Uniesienie przepustnicy pierwszego gaźnika odbywa się poprzez podparcie śrubą regulacyjną, którą równie dobrze można w ogóle wykręcić na czas innych regulacji. Potrzebna jest dopiero po uruchomieniu silnika, bo jak jej nie będzie, to wiadomo - trzeba będzie trzymać manetkę gazuGacek pisze:Bardzo ładnie i czytelnie to opisałeśczy próbowałeś jak na takich ustawieniach chodzi silnik ?
Wg mnie pominąłeś pewną sprawę wolne obr do nich niestety przepustnica pierwszego gaźnika jest delikatnie uniesiona wiec o ten ułamek wcześniej będzie się otwierać u ciebie druga.


- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: [XT600] Jak sprawdzić napinacz łańcuszka rozrządu
Gdzieś na forum w jakimś temacie jest schemat ustawień przedstawiony w postaci przekroju z oznaczonymi polami .
To 7 mm jest tam określone od poziomu wolnych obrotów dlatego zwróciłem ew na ten fakt uwagę .
Pamiętam czasy kiedy tą wielkość pomniejszałem motocykl lepiej się zbierał.
Ostatnimi czasy odeszłem od tego mam natomiast rozwiercony otwór w podciśnieniowej przepustnicy na 2 mm .
To 7 mm jest tam określone od poziomu wolnych obrotów dlatego zwróciłem ew na ten fakt uwagę .
Pamiętam czasy kiedy tą wielkość pomniejszałem motocykl lepiej się zbierał.
Ostatnimi czasy odeszłem od tego mam natomiast rozwiercony otwór w podciśnieniowej przepustnicy na 2 mm .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: [XT600] Jak sprawdzić napinacz łańcuszka rozrządu
Temat gaźnikowy nam się tu zrobił, więc dobrze jakby moderator to wyciął w inny wątek
Jeśli jest jak piszesz, to otwarcie będzie o jakiś 1mm wcześniej.
A tak mnie jeszcze ostatnio naszło - na forum XTZ ktoś do XTZ660 na jeden dłuższy przelot wsadził zastępczo gaźniki z XT600. Różnica była jedynie taka, że motocykl nie szedł już w wyższym przedziale obrotów. A sprawdzał ktoś jak to działa w drugą stronę, czyli gaźniki z XTZ do XT? Ja na razie nie wiem co to znaczy "nie idzie w wyższym", bo na tyle co przejechałem to XT w ogóle nie jedzie po przesiadce z KLE 500

Jeśli jest jak piszesz, to otwarcie będzie o jakiś 1mm wcześniej.
A tak mnie jeszcze ostatnio naszło - na forum XTZ ktoś do XTZ660 na jeden dłuższy przelot wsadził zastępczo gaźniki z XT600. Różnica była jedynie taka, że motocykl nie szedł już w wyższym przedziale obrotów. A sprawdzał ktoś jak to działa w drugą stronę, czyli gaźniki z XTZ do XT? Ja na razie nie wiem co to znaczy "nie idzie w wyższym", bo na tyle co przejechałem to XT w ogóle nie jedzie po przesiadce z KLE 500

- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: [Regulacja gaźnika] Pali bez ssania- normalne???
XTZ 660 ma 3 zawory 2 na podciśnieniu więc chyba z tego poziomu napisano "nie idzie na wyższym" ale nie dziwi mnie to trudno aby na dyszach z 600 dobrze łaził ten silnik z większym przekrojem kanałów ssących .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2501
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: [Regulacja gaźnika] Pali bez ssania- normalne???
Z poziomu jazdy ciężko stwierdzić właściwie można by rzec nie odczuwalne , podczas testów gażnika na podciśnieniu (odkurzacz ) ew w szybsza reakcja przepustnicy na otwarcie przysłony .Na temat natknąłem się jakiś czas temu w necie gość sporo z tym eksperymentował z gaźnikami z poszczególnych wersji przy czym testował tez spalanie itp.Dodam że maksymalnie otwór może być powiększony do 2 mm w oryginale jest 1.8 .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.