Lać dodatki do paliwa w celu smarowania gniazd zaworowych?

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
ODPOWIEDZ
Mariusz KRK
Lubiący błoto
Posty: 21
Rejestracja: 09 mar 2010, 13:18

Lać dodatki do paliwa w celu smarowania gniazd zaworowych?

Post autor: Mariusz KRK »

Witajcie
Silnik jest leciwą konstrukcja, pozostaje pytanie czy gniazda są utwardzone pod bezołowiówkę, czy tez trzeba lać do naszych starszych XT dodatki, które pojawiały się po wycofaniu benzyny ołowiowej?
Czy był jakiś przełomowy moment, od którego można się nie martwić o to smarowanie?
Pdr. M
fryzjer

Re: Lać dodatki do paliwa w celu smarowania gniazd zaworowyc

Post autor: fryzjer »

No właśnie,podbijam temat.Super pytanie.Kiedyś taki specyfik,lałem do Jawy(poważnie tylko się nie śmiejcie).Nio,ale Jawa to dwusów he,he...A XT,to inna bajka..Więc,jak Myślicie lać,czy nie.A jeśli tak,to co?
fryzjer

Re: Lać dodatki do paliwa w celu smarowania gniazd zaworowyc

Post autor: fryzjer »

Hej Panowie.To jak z tymi dodatkami?
qpa
Po ośki w błocie
Posty: 888
Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31

Re: Lać dodatki do paliwa w celu smarowania gniazd zaworowyc

Post autor: qpa »

imo lepiej sie wódki napić ;]
Awatar użytkownika
RedGothic
Po kostki w błocie
Posty: 196
Rejestracja: 23 sie 2010, 19:47
Motocykl: YAMAHA XT 600 Z TENERE ^_^

Re: Lać dodatki do paliwa w celu smarowania gniazd zaworowyc

Post autor: RedGothic »

Moim zdaniem nie trzeba lać gdyż silnik XT TT jak i innych japońskich konstrukcji lat 80 jest przystosowany do benzyny bezołowiowej. Zreszta Pb95 jest i tak za dobra dla tych silników :lol:
Było: Motorynka , Komar1973 , WSK 3 , SHL M11 , Yamaha TT600 4GV BELGARDA...
Lepiej umrzeć stojąc niż żyć na kolanach...
Jazda na motorze to najlepsza rzecz jaką można robić w ubranich...
bylek
Czyścioch
Posty: 19
Rejestracja: 14 cze 2010, 06:45
Lokalizacja: Skoczów

Re: Lać dodatki do paliwa w celu smarowania gniazd zaworowyc

Post autor: bylek »

Jak kiedys wlałem środek poprawiający lepkość oleju, zajechałem sprzęgło :) Więc uwaga co sie leje

Pozdro666
Bylek
grunder
Lubiący błoto
Posty: 43
Rejestracja: 29 paź 2011, 15:39
Motocykl: Yamaha XT 600 3TB

Re: Lać dodatki do paliwa w celu smarowania gniazd zaworowyc

Post autor: grunder »

Do 4T raczej się nie leje, w 2T owszem
fryzjer

Re: Lać dodatki do paliwa w celu smarowania gniazd zaworowyc

Post autor: fryzjer »

grunder pisze:Do 4T raczej się nie leje, w 2T owszem
Hej.Temat dotyczy 4T-aktów.A 2T raczej nie,ma zaworów.Więc,o co chodzi "grunder",z tymi dodatkami??
grunder
Lubiący błoto
Posty: 43
Rejestracja: 29 paź 2011, 15:39
Motocykl: Yamaha XT 600 3TB

Re: Lać dodatki do paliwa w celu smarowania gniazd zaworowyc

Post autor: grunder »

Nowa genracja dwusówa już została wyposażona w zawory, ssący i wydechowy. Można jeszcze dorzucić: szczelinowe zawory jednokierunkowe w kanałach wlotowych i zawory obrotowe w wylotowych. Są jeszcze dopalacze katalityczne, nowy 2T ma już nawet wtrysk, ale to juz inna bajka.

Stary dwusów owszem nie miał bo zasada jest prosta. Tłok za wszysko robi, czyli otwiera i zamyka kanały wlotowe. Laik może kanałw wydechowy pomylić z nazwą "zawór" :D. Zaworem można również w 2T nazwać membrane która się otwiera i zamyka w celu dopływu mieszanki do komory.

Tak więc ogólnie zawory w 2T to pojęcie naciągane.

Dodatek do paliwa w 2T usuwa wodę skroploną, czyści gaźnik i układ cały w gaźniku i zapobiega korozji( korozji np wtedy kiedy jednostka długo stoi bezobsługi). No i wpływa negatywnie na pracę silnika, trzyma bardzo niskie obroty-sam doświadczyłem

W 4T dodatek taki do paliwa może i szkodzić i polepszać. Na pewno jest przyjazny dla środowiska i mało paliwa zużywa, ale dla takiego B-Kinga albo Gixa to tylko zaszkodzi... :D
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Lać dodatki do paliwa w celu smarowania gniazd zaworowyc

Post autor: Gacek »

Wydaje mi się ze dodatki do paliw stosowano w silnikach w których zawory i ich gniazda oraz pierścienie były wykonane z mniej odpornych na temp materiałów . Wiązało się to z nowa generacja paliwa która zaczęła wchodzić na rynek tzw Bezołowka. Jak się cofnę pamięcią w stare czasy to benzyna była inna w smaku miała inny zapach i inne właściwości .Niebieska była kalorycznie słabszym paliwem od żółtej te paliwa pochodziły z rożnych frakcji destylacji ropy a wiec stosowano do nich adekwatnie inne ilości dodatku zabezpieczającego przed spalaniem stukowym . Dzisiejszy składnik bazy paliwa oparty jest na mieszance frakcji + dodatki ( one stanowią dzisiaj o kategorii benzyny) .Wydaje mi się ze jest to efekt zmian technologicznych przy produkcji paliw zwanych z pojawieniem sie nowej technologi uzyskania paliwa popularnie zwanej potocznie krakowaniem.
Krótko mówiąc krakowanie to proces umożliwiający uzyskanie paliwa z frakcji które kiedyś były tzw "odpadem " i robiono z tego smary ,oleje ,asfalty.
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
ODPOWIEDZ