W deszczu gasnie !

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
Awatar użytkownika
Aruś
Po kostki w błocie
Posty: 235
Rejestracja: 20 wrz 2011, 13:59
Motocykl: HORNET 919
Lokalizacja: Rybnik

Re: W deszczu gasnie !

Post autor: Aruś »

Można coś z tym zrobić? I gdzie kupię nowa cewke prócz ASO ? Albo z jakiego moto dopasuje?
Obrazek
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: W deszczu gasnie !

Post autor: Magic »

no mógłbyś próbować to jakoś zaizolować, albo najlepiej zalać żywicą epoksydową. Powinieneś szukać cewki z podobną impedancją, ale z kupnem nie powinno być problemu bo części od XT na allegro jest jak "mrówków"
P.S.
W którym miejscu dokładnie masz pęknięcie? Możesz zrobić tego zdjęcie?
Awatar użytkownika
Aruś
Po kostki w błocie
Posty: 235
Rejestracja: 20 wrz 2011, 13:59
Motocykl: HORNET 919
Lokalizacja: Rybnik

Re: W deszczu gasnie !

Post autor: Aruś »

Sprawdze bo narazie nigdzie nie widziałem pęknięcia. Na Allegro tylko jedna oferta do xt;(
Obrazek
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: W deszczu gasnie !

Post autor: Magic »

do TT z pewnością jest taka sama cewka.
Awatar użytkownika
Aruś
Po kostki w błocie
Posty: 235
Rejestracja: 20 wrz 2011, 13:59
Motocykl: HORNET 919
Lokalizacja: Rybnik

Re: W deszczu gasnie !

Post autor: Aruś »

Na allegro tylko jedna oferta, jutro zadzownie.
XT po 1990r ma zmienione cos w elektryce. Cewka jest tranzystorowa? Tak mi elektryk mowil... Więc nie wiem czy podejdzie ze starszych XT.
Jesli ktos znajdzie oferte Cewki to prosze podajcie linka.
Obrazek
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: W deszczu gasnie !

Post autor: Magic »

Aruś pisze:Cewka jest tranzystorowa?
Nic z tych rzeczy! Cewka zapłonowa, czy jak kto woli wysokiego napięcia to zwykły transformator z pierwotnym i wtórnym uzwojeniem-nic więcej.

Tranzystorowy to możesz mieć jedynie zapłon, i dlatego masz jednostkę C.D.I. ze stałą mapą zapłonu. Wgląd do danych, masz w serwisówce.
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: W deszczu gasnie !

Post autor: terenowiecc »

Aruś pisze:Sprawdze bo narazie nigdzie nie widziałem pęknięcia. Na Allegro tylko jedna oferta do xt;(
Pytaj po ludziach, którzy ogłaszają całe motocykle na części - tak najłatwiej znaleźć i ceny do przeżycia się trafiają bo tak jednostkowo jak wystawiają to już nie wiedzą ile wołać.
dzekson
Po kostki w błocie
Posty: 254
Rejestracja: 05 lut 2010, 20:36
Motocykl: XT600E '99 / XL650V '00
Lokalizacja: Rzrszów

Re: W deszczu gasnie !

Post autor: dzekson »

Aruś pisze:...Więc nie wiem czy podejdzie ze starszych XT...
Nie podejdzie!!! ten elektryk ma rację.
Magic pisze: Nic z tych rzeczy! Cewka zapłonowa, czy jak kto woli wysokiego napięcia to zwykły transformator z pierwotnym i wtórnym uzwojeniem-nic więcej.
Tranzystorowy to możesz mieć jedynie zapłon, i dlatego masz jednostkę C.D.I. ze stałą mapą zapłonu. Wgląd do danych, masz w serwisówce.
Hola, hola, na szybko odpisuję aby Aruś nie posłuchał przypadkiem tej rady i nie kupił cewki od starszej XT bo ona jest pod zapłon CDI, a nie tranzystorowy TCI jak w nowszych modelach.
Tak, cewka to rodzaj transformatora, ale cewki od zapłonu CDI i od TCI mają różne ilości zwojów i inne przełożenia, więc nie będą zamienne. Być może podmieniona cewka będzie pracować dając jakąś tam iskrę jednak o złych parametrach, a wcześniej czy później dojdzie do uszkodzenia modułu zapłonowego.
Gdy potrzeba będzie więcej teorii na ten temat, postaram się to wyjaśnić.
Tymczasem proszę brać pod uwagę, że zapłon CDI wymaga innej cewki niż zapłon TCI.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: W deszczu gasnie !

Post autor: Gacek »

dzakson lub ktos kojarzący ? od których roczników montowany jest zapłon TCI cyfrowy ? bo delikatnie zgłupiałem wszystko powinno wskazywać ze mam u siebie CDI ale na ile kumam temat mam w module mikroprocesor i dwa sterowane nim tyrystory .
Pewnie nigdy bym nie zwrócił na ten fakt uwagi ale czasami jak się rozkrece i nie zwrócę uwagi to się za bardzo moto na obroty wykreca i to odcina mi się ładowanie :roll: zapala czerwona kontrolka nie mam obrotomierza ale motocykl kreci mi się dużo wyżej niż np tt kolegi :roll: .
Po za niepokojącym wizualnie widocznym faktem ze chyba miałem już chyba kopane w module bo mam obiekcje do orginalnosci jednego z triaków .
Aruś mam nadzieję ze się nie pogniewasz ze wcinam się w temat ale z tego co wiem, mamy podobne wersje :? a natknołem się na dane rezystencji dla cewki które nie potwierdzają kompatybilności tego modelu z starszymi ani z nowszymi modelami z tym ze oznaczony był literką K .
Bo :klnie: dojść za tymi wszystkimi oznaczeniami i sprzecznościami podawanymi w rożnych źródłach i niejednoznacznych opisach można kolor włosów stracić o wydrapaniu glacy nawet nie będę wspominał .
Nasz portal tez jest daleki od prawdy :panika: o realiach nawet nie będę wspominał :evil: .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
dzekson
Po kostki w błocie
Posty: 254
Rejestracja: 05 lut 2010, 20:36
Motocykl: XT600E '99 / XL650V '00
Lokalizacja: Rzrszów

Re: W deszczu gasnie !

Post autor: dzekson »

Gacek pisze:dzakson lub ktos kojarzący ? od których roczników montowany jest zapłon TCI cyfrowy ? bo delikatnie zgłupiałem wszystko powinno wskazywać ze mam u siebie CDI ale na ile kumam temat mam w module mikroprocesor i dwa sterowane nim tyrystory .
Pewnie nigdy bym nie zwrócił na ten fakt uwagi ale czasami jak się rozkrece i nie zwrócę uwagi to się za bardzo moto na obroty wykreca i to odcina mi się ładowanie :roll: zapala czerwona kontrolka nie mam obrotomierza ale motocykl kreci mi się dużo wyżej niż np tt kolegi :roll: .
Po za niepokojącym wizualnie widocznym faktem ze chyba miałem już chyba kopane w module bo mam obiekcje do orginalnosci jednego z triaków.
(...)
Nasz portal tez jest daleki od prawdy :panika: o realiach nawet nie będę wspominał :evil: .
Tak na 100% nie jestem pewien do których roczników, ale na pewno wersja XT600K robiona od 1991 roku ma jeszcze zapłon CDI
Ale powiem Ci, że nie tylko my tutaj mamy z tym problem, Yamaha tak zamieszała w tych nietypowych seriach robionych na niektóre rynki, że nawet zamówienie czegoś oczywistego w ASO wymaga podania VIN motocykla, a i tak jest ryzyko, że otrzymana część będzie inna :klnie:
Na pewno masz coś grzebane w module. Podejdz do sprawy od tyłu jakby - zmierz rezystancję cewki zapłonowej to coś może powie o rodzaju zapłonu jaki masz, skoro są z tym wątpliwości.
Wystarczy zmierzyć jej uzwojenie wtórne i tak gdy będzie:
- 10,4 ... 15,6 kOhm : zapłon TCI
- 3,84 ... 5,76 kOhm : zapłon CDI

A mógłbyś tak w ogóle podesłać dobrej jakość fotki swojego modułu od środka jeżeli takowe posiadasz?
Może udałoby mi się coś wywnioskować i ocenić co i jak z nim jest skopane...
ODPOWIEDZ