Nowe całe sprzęgło i problem z luzem i biegami po 1,5km
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 115
- Rejestracja: 22 maja 2012, 19:38
- Motocykl: TT600R 2000r
Nowe całe sprzęgło i problem z luzem i biegami po 1,5km
Witam serdecznie.
Niestety mam cały czas problemy z Yamaha TTR600 z 2000r.
Mechanik włożył nowe kompletne sprzęgło, tarcze wesraha. Sprężynki itd (komplet)
Po przejechaniu kilku kilometrów sprzęgło się rozregulowuje i nie da się wrzucić luzu po zatrzymaniu. Później problemy są z wrzuceniem innych biegów. (linka itd. sprawdzone - nowe i wyregulowane)Podobno jest tam taka śruba na jakimś wałeczku do regulacji i moje pytanie czy ona powinna mieć jakąś kontrę?
Bo już raz była poprawiana i znów chyba się rozregulowało.
Wie ktoś może coś, jakieś rady dla "mechanika" ? Pilne!
Dzięki.
Niestety mam cały czas problemy z Yamaha TTR600 z 2000r.
Mechanik włożył nowe kompletne sprzęgło, tarcze wesraha. Sprężynki itd (komplet)
Po przejechaniu kilku kilometrów sprzęgło się rozregulowuje i nie da się wrzucić luzu po zatrzymaniu. Później problemy są z wrzuceniem innych biegów. (linka itd. sprawdzone - nowe i wyregulowane)Podobno jest tam taka śruba na jakimś wałeczku do regulacji i moje pytanie czy ona powinna mieć jakąś kontrę?
Bo już raz była poprawiana i znów chyba się rozregulowało.
Wie ktoś może coś, jakieś rady dla "mechanika" ? Pilne!
Dzięki.
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
-
- Administrator
- Posty: 1009
- Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
- Lokalizacja: LU
Re: Nowe całe sprzęgło i problem z luzem i biegami po 1,5km
1. zmień mechanikajeton pisze: Wie ktoś może coś, jakieś rady dla "mechanika" ? Pilne!
Dzięki.
2. poskładaj sobie sam sprzęgło zgodnie z wytycznymi w serwisówce, zwróć uwagę na różne śednice tarcz i ich kolejność. W moim temacie o 1VJ poprawiałem po poprzedniku sprzęgło i od tamtej pory wszystko działa tak jak działać powinno.
---
Pozdrawiam
mazi
Pozdrawiam
mazi
- Magic
- Po kostki w błocie
- Posty: 496
- Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
- Motocykl: XT 600 E 1998
- Lokalizacja: Poznań/Turek
Re: Nowe całe sprzęgło i problem z luzem i biegami po 1,5km
Wrzucenie biegu nie zależy od sprzęgła, chyba że masz sytuacje że sprzęgło jest cały czas wciśnięte i nawet olej pomiędzy przekładkami nie wprawia wałka w ruch - chodź wydaje mi się to mało realne.
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 115
- Rejestracja: 22 maja 2012, 19:38
- Motocykl: TT600R 2000r
Re: Nowe całe sprzęgło i problem z luzem i biegami po 1,5km
Mechanik mi powiedział że może to być za gęsty olej. Używam 20w50 półsyntetyk liquimolyMagic pisze:Wrzucenie biegu nie zależy od sprzęgła, chyba że masz sytuacje że sprzęgło jest cały czas wciśnięte i nawet olej pomiędzy przekładkami nie wprawia wałka w ruch - chodź wydaje mi się to mało realne.
-
- Lubiący błoto
- Posty: 22
- Rejestracja: 16 sie 2012, 22:33
- Motocykl: KTM LC4 620 gs
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Nowe całe sprzęgło i problem z luzem i biegami po 1,5km
aby nie zakładać nowego tematu postanowiłem o tym tu napisać. Moglibyście tu napisać kolejność składania tarcz sprzęgłowych? gdyż zdemontowałem stare ale niestety nie zwróciłem uwagi na kolejność tarcz i teraz jestem w kropce 

- Magic
- Po kostki w błocie
- Posty: 496
- Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
- Motocykl: XT 600 E 1998
- Lokalizacja: Poznań/Turek
Re: Nowe całe sprzęgło i problem z luzem i biegami po 1,5km
Wszystko jest w serwisówce, ale opisze to specjalnie dla ciebie.
W sumie jest 8 tarcz. Ale są dwa rodzaje. 2 sztuki tarcz typu A(węższych) i 6 sztuk tarcz typu B(szerszych) po dokładne wymiary do segregacji wysyłam cię do biblii. Kolejność jest następująca:
B -> przekładka -> pierścień -> A -> przekładka-> B -> przekładka -> B -> przekładka -> B -> przekładka -> B -> przekładka -> B -> przekładka -> A.
dalej już tylko pokrywka i sprężyny.
W sumie jest 8 tarcz. Ale są dwa rodzaje. 2 sztuki tarcz typu A(węższych) i 6 sztuk tarcz typu B(szerszych) po dokładne wymiary do segregacji wysyłam cię do biblii. Kolejność jest następująca:
B -> przekładka -> pierścień -> A -> przekładka-> B -> przekładka -> B -> przekładka -> B -> przekładka -> B -> przekładka -> B -> przekładka -> A.
dalej już tylko pokrywka i sprężyny.
-
- Lubiący błoto
- Posty: 22
- Rejestracja: 16 sie 2012, 22:33
- Motocykl: KTM LC4 620 gs
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Nowe całe sprzęgło i problem z luzem i biegami po 1,5km
dzięki wielkie
, nie mam serwisówki i stąd ten problem u mnie. Ale teraz mogę już spokojnie zacząć skłądać
jeszcze raz dzięki 


