zawieszenie z TT-R 600 Brlgrada do XT 600
-
- Lubiący błoto
- Posty: 41
- Rejestracja: 06 lis 2010, 11:02
- Lokalizacja: Kraków NH
zawieszenie z TT-R 600 Brlgrada do XT 600
czesc
postanowilem zalozyc do swojego xt 600 z 2001 zawiasik upside down od belgrady z 1997r i teraz:
- czy kolo przednie podpasuje czy bedzie zezba z adapretem zacisku, oska i dystansami
- co ze sztyca? podejdzie czy znowu rzeżba?
bede wdzieczny za porade
pzdr
postanowilem zalozyc do swojego xt 600 z 2001 zawiasik upside down od belgrady z 1997r i teraz:
- czy kolo przednie podpasuje czy bedzie zezba z adapretem zacisku, oska i dystansami
- co ze sztyca? podejdzie czy znowu rzeżba?
bede wdzieczny za porade
pzdr
- Magic
- Po kostki w błocie
- Posty: 496
- Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
- Motocykl: XT 600 E 1998
- Lokalizacja: Poznań/Turek
Re: zawieszenie z TT-R 600 Brlgrada do XT 600
Nie jestem pewny czy to na naszym forum, ale ktoś robił taki przeszczep do Tenere. Natomiast na 100% musiał dopasować sztyce do półek.
-
- Lubiący błoto
- Posty: 35
- Rejestracja: 25 mar 2010, 14:24
Re: zawieszenie z TT-R 600 Brlgrada do XT 600
DudoPL
Przerobić trzeba sztycę, zawiechę kupić z kołem, zaciskiem. Oczywiście najczęściej wszystko zregenerować.
Przerobić trzeba sztycę, zawiechę kupić z kołem, zaciskiem. Oczywiście najczęściej wszystko zregenerować.
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: zawieszenie z TT-R 600 Brlgrada do XT 600
hans, wystarczy spojrzeć, a gołym okiem widać różnice w zacisku i kole. Nawet nie kombinuj z dostosowywaniem. Już się na tym kumpel naciął w trampku - kupił sam zawias z huśki i na hamca dopasowywał koło z trampka. Dużo czasu, dużo kasy i wątpliwe bezpieczeństwo.
Co mi jeszcze przychodzi do głowy, to tylny zawias. Dudo, czy Kowal mieli to porobione w XT600Z, z tyłu koło 18', no i w ogóle już w oryginale wyżej to siedzi niż XT600E, ale ostatecznie z tyłu pojawiał sie też belgardowy ohlins. Nie wiem czy z "E" nie zrobi się przy tym a'la chopper, czyli przód będzie za wysoko względem tyłu. Trzeba byłoby pomierzyć
Co mi jeszcze przychodzi do głowy, to tylny zawias. Dudo, czy Kowal mieli to porobione w XT600Z, z tyłu koło 18', no i w ogóle już w oryginale wyżej to siedzi niż XT600E, ale ostatecznie z tyłu pojawiał sie też belgardowy ohlins. Nie wiem czy z "E" nie zrobi się przy tym a'la chopper, czyli przód będzie za wysoko względem tyłu. Trzeba byłoby pomierzyć

-
- Lubiący błoto
- Posty: 41
- Rejestracja: 06 lis 2010, 11:02
- Lokalizacja: Kraków NH
Re: zawieszenie z TT-R 600 Brlgrada do XT 600
plan bylby z grubsza taki:
dokupic zawiaz z polkami
dorobic sztyce /nieproblem/
dopasowac kolo poprzez wlasciwe tuleje /nieproblem/
dopasowac zacisk - adapter /nieproblem/
a tyl albo wymienic albo podniesc na kosciach jesli zajdzie potrzeba.
zastanawia mnie tylko róznica mas ttr a xt
dokupic zawiaz z polkami
dorobic sztyce /nieproblem/
dopasowac kolo poprzez wlasciwe tuleje /nieproblem/
dopasowac zacisk - adapter /nieproblem/
a tyl albo wymienic albo podniesc na kosciach jesli zajdzie potrzeba.
zastanawia mnie tylko róznica mas ttr a xt
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: zawieszenie z TT-R 600 Brlgrada do XT 600
Jak mierzyłem kyb z tt to moim zdaniem teoretycznie wystarczy z tyłu zastosować koło 18 i amortyzator z 3aj - ma większy skok delikatnie podnosi tył wiec powinien zniwelować wydłużenie przodu -mam tak teraz u siebie .Odczuwam sporo minusów zwiększenie prześwitu wywala całą masę do góry ,jak na mój gust motorek staje się mniej poręczny .Trudniej mi się manewruje na tym w cięższym terenie .Tez muszę siebie coś zrobić z przodem ,ale generalnie chodzi o tłumienie .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: zawieszenie z TT-R 600 Brlgrada do XT 600
Podchodzisz zbyt optymistyczniehans pisze:plan bylby z grubsza taki:
dokupic zawiaz z polkami
dorobic sztyce /nieproblem/
dopasowac kolo poprzez wlasciwe tuleje /nieproblem/
dopasowac zacisk - adapter /nieproblem/
a tyl albo wymienic albo podniesc na kosciach jesli zajdzie potrzeba.
zastanawia mnie tylko róznica mas ttr a xt

Przód
Koło może być bardzo problematyczne z dostosowaniem. Na przykładzie koła z trampka vs. marzocchi shiver 50 mm problem był taki, że felga trampka jest szersza niż z huśki, podobnie było z piastą. O ile felga jest tu mało ważna, o tyle przez szerszą piastę tarcza jest dosłownie kilka mm (bardzo mało) od lagi, a dokładnie tyle, żeby przy dogięciu tarcza nie przysoliła w to zgrubienie, gdzie siedzą uszczelniacze - mimo to koło nadal nie jest idealnie po środku. Na szczęście nie ściąga przez to w żadną stronę, choć teoretycznie mogło. Jako że trampek to ciężki kloc i nawet na dwóch 250mm tarczach ledwo hamuje, to trzeba było zrobić coś z heblem - powędrowała tarcza 300 albo 320mm (chyba z hondy deaville)i zacisk z pompą z kawasaki KLE. Zacisk w KLE standardowo ma bardzo fajnie rozwiązany adapter - można dopasować pod wiele rozstawów śrub. Ale ostatecznie skończyło się na dospawaniu kolejnego kawałka żelastwa. Zacisk to kolejna sprawa problematyczna - o tym z XT śmiało możesz zapomnieć. Jak kupisz z czegoś innego, to z reguły trzeba kupić w komplecie z pompą, bo nijak to nie będzie współgrać. Grubość lag, czyli inne półki i masz kolejny problem z dostosowaniem skrętu. W starszych XT niby wszystko pasuje, w nowych nie wiem - możliwe, że w XT600E jedynie skastrowali skok i wyrzucili pompowanie, a półki zostawili te same, więc luz, ale trzeba byłoby się przyjrzeć.
Tył
Oj wpadłeś panie

Tak więc bez dokładnej przymiarki i pomiarów nie mów "nieproblem", bo się można mocno zdziwić


-
- Lubiący błoto
- Posty: 41
- Rejestracja: 06 lis 2010, 11:02
- Lokalizacja: Kraków NH
Re: zawieszenie z TT-R 600 Brlgrada do XT 600
dzieki za info
XT odziedziczylem po żonie (którejto kupilismy DR350).
moto jest tak zrobione i doinvestovane sprzedaz to realna strata ok 3-3,5 000pln - stad pomysl na przebudowe
XT odziedziczylem po żonie (którejto kupilismy DR350).
moto jest tak zrobione i doinvestovane sprzedaz to realna strata ok 3-3,5 000pln - stad pomysl na przebudowe
- Magic
- Po kostki w błocie
- Posty: 496
- Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
- Motocykl: XT 600 E 1998
- Lokalizacja: Poznań/Turek
Re: zawieszenie z TT-R 600 Brlgrada do XT 600
Ciężko to zrobić, ale jak widać można. Zawieszenie od WR:

Brakuje na tym forum kawałka kodu do zmniejszania obrazków większych niż obwiednia ramki.
Aby poprawnie otworzyć obrazek użyj otwórz w nowej karcie.

Brakuje na tym forum kawałka kodu do zmniejszania obrazków większych niż obwiednia ramki.
Aby poprawnie otworzyć obrazek użyj otwórz w nowej karcie.
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: zawieszenie z TT-R 600 Brlgrada do XT 600
No to lipa, nie opłaci się sprzedać. Podobnie mam z KLE 500
Nie pozostaje nic innego jak szukać kompletnego przodu, wtedy jedyne przeróbka sztycy i po sprawie. Gdzieś chyba już widziałem "E" ze swapem przodu na upsy, ale akurat z jakiejś 250 albo 400tki, też yamahy i na 100% był wkładany kompletny przód. XT600 generalnie ma bardzo krótki zawias (nie mylić ze skokiem). Chciałem kiedyś włożyć do KLE przód z XT600Z, bo wisi mi taki na półce, ale się okazało, że KLE ma dłuższe rury lag o kilka centymetrów, więc w rezultacie poszedłby w dół zamiast w górę. Porównywałem też z trampkiem - podobna sprawa.
