Calkowity remont silnika xt600z 3aj

Wszystko o tym motocyklu.
ODPOWIEDZ
esi
Czyścioch
Posty: 4
Rejestracja: 22 lis 2011, 14:02
Motocykl: xtz 660 '92

Calkowity remont silnika xt600z 3aj

Post autor: esi »

Witam
Zastanawiam sie nad przeprowadzeniem remontu silnika w mojej 3aj z 88r. Dokladnie chodzi mi o wymiane trybu 5biegu bo wyje, wymianie sprzegla, lancucha rozrzadu no i szlif cylindra plus nowy tlok pierscienie ;)
Prosilbym was o wycene tego przedsiewziecia ale tak po taniosci . Remont raczej by robil jakis zaklad i tutaj tez jakies przyblizone ceny ile by za to wzieli? Wiem ze sporo rzeczy bym zrobi lsamemu oprocz rozebrania silnika na pol.
Zastanawiam sie czy t ogra warta swieczki.

Dzieki i pozdrawiam
qpa
Po ośki w błocie
Posty: 888
Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31

Re: Calkowity remont silnika xt600z 3aj

Post autor: qpa »

2k-2,5 jeżeli mówimy o dobrych częściach z robocizną.
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: Calkowity remont silnika xt600z 3aj

Post autor: terenowiecc »

Robiąc to w miarę sensownie trzeba liczyć te 1,5k na same części + do tego robocizna w zależności od mechanika.
Jak Ci się nie pali to śledź sobie mój temat, ja tam się grzebię z silnikiem właśnie. Co prawda nie dobieram się do skrzyni i korby ale to co robię staram się ogarniać po możliwie najniższych kosztach przy zachowaniu jakiegoś poziomu kultury serwisowej, bez druciarstwa.
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Calkowity remont silnika xt600z 3aj

Post autor: ArturS »

Przykład remontowanej 3AJ na forum afvrider.pl daje pojęcie na jakie kwiatki można natrafić. Ja dobierając się do szlifu liczyłem, że zmieszczę się w 500-600zł już z olejem na trzy wymiany. Skończyło się na ok 1200-1300, bo doszła głowica, która niby nie była w tragicznym stanie, ale szlag by mnie trafił jakbym miał znowu wszystko rozbierać po 15-20tys.km. Ten silnik jest tak prosty, że niema co dawać go mechanikom ;) Jak już oddasz to te 2-2.5kPLN to tak optymistycznie :?
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Calkowity remont silnika xt600z 3aj

Post autor: Gacek »

Właściwie robiąc szlif rozpołowienie silnika w celu weryfikacji obywa się bez większych kosztów (teoretycznie ) - a można wygarnąć trochę syfów z (smoka)filtra pompy ,zbadać łożyska a raczej stan ich krycia co jest istotne( imho )dla żywota skrzynki tak jak stan wew. mosiężnych tulejek na których pracują tryby . Oczywiście można nie posiadając odp narzędzi lub doświadczenia uwalić parę spraw wtedy koszta rosną.
Nawet profesjonaliście zdarzają się wpadki wiec mechanik który rzuci okazjonalną cenę ma opcję ze popłynie na robocie , w tej kwestii w rachubę wchodzi czysta ludzka dojrzałość i nie należy tego mylić z fachowością . Może być dobry i tani a le jak coś wyskoczy to po ściemnia zrobi prowizorkę albo oszczędzi na jakości części aby robota mu się opłaciła .Po prostu samo zycie ;)
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Calkowity remont silnika xt600z 3aj

Post autor: ArturS »

Dokładnie. Ten silnik jest już dawno pełnoletni, nie wiadomo co było w nim robione, w jaki sposób, z jakim efektem i jakimi patentami. U mnie jest do zrobienia nakrętka wałka zdawczego, bo ktoś miał w du..e momenty dokręcania, tylko walił z całej pary ukręcając gwint. Boję się co będzie jak zweryfikuję stan sprzęgła (nie zrzucałem jeszcze pokrywy). Wiele mnie zaskoczyło przy XT, z czym nie miałem do czynienia w KLE (tam był stan cycek), więc taki typowy mechanik, który ma za sobą kilkadziesiąt/set silników wie, że na staruszku można popłynąć. Ktoś mu daje kilkulatka, to z reguły ma kasę, chce dobrze, na dobrych częściach. Ktoś taje staruszka, to chce jak najmniej zapłacić, bo przecież większa naprawa to 40% wartości motocykla, więc "Jak to? Niemożliwe!" i mechanicy nieraz nie chcą się w ogóle brać, albo z buta wołają porządne kwoty, albo robią fuszerę żeby nie popłynąć. Ja przed remontem brałem opcję kupna silnika z 3TB, ale wyszło, że miałem jeszcze oryginalny tłok i cylek bez szlifu, więc przebieg niewielki, skrzynia nie wydaje żadnych dźwięków, więc odpuściłem i robiłem co mam. Tak czy inaczej radzę robić we własnym zakresie. Zamiast płacić mechanikowi opatrzysz się w odpowiednie klucze i przyrządu (o ile ich jeszcze nie masz).
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Calkowity remont silnika xt600z 3aj

Post autor: Gacek »

Najlepiej chyba podejść do sprawy remontu z poziomu pasji
potraktować xt jak w słowach piosenki Czesława :lol:
cyt :
Ty jesteś starym gratem, ja cię naprawię zatem.
Zmienię ci obudowę i włożę części nowe.
I będziesz piękny, jak dawniej i będziesz działać sprawnie.
Znów pokażesz klasę i zaświergolisz czasem.
;)
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
ODPOWIEDZ