
Szkody z braku tłumnika?
- cieslarmarek
- Lubiący błoto
- Posty: 69
- Rejestracja: 28 sie 2012, 08:12
- Motocykl: YAMAHA XT 600 3TB 1993r.
Szkody z braku tłumnika?
Mam pytanie takie, otóż podjechali do mnie kumple ostatnio z którymi jezdzę po górach, I podejzane było ze ich było słychać juz z odległości paru Kilometrów. Gdy podjechali juz pod dom, gdyby stanąć za jednym z nich a on by dodał gazu możnaby sobie słuch stracić ... :O Aż uszy bolały. I jakoś tak sie zastanawiam czy to czasem brak tłumnika nie szkodzi silnikowi jakoś?
Bo chciałbym jakoś ich przekonać żeby założyli je spowrotem , bo to niezbyt wygodne dla uszu.

-
- Po ośki w błocie
- Posty: 888
- Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31
Re: Szkody z braku tłumnika?
jeżeli wcale nie mają tłumików, to pierwsze co się może stać to wypalenie zaworów wydechowych
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Szkody z braku tłumnika?
Właśnie... a czy to samo może czekać silnik, gdy założony jest przelot? Kumpel potraktował trampka takim basowym lekkim, od razu skoczyło mu zużycie oleju, a ostatnio jak sprawdziliśmy kompresję, to było po 5.5 bara - a głowicę miał robioną jakieś 8-10tys.km temu, zdaje się również było robione honowanie i wymiana pierścieniqpa pisze:jeżeli wcale nie mają tłumików, to pierwsze co się może stać to wypalenie zaworów wydechowych

- cieslarmarek
- Lubiący błoto
- Posty: 69
- Rejestracja: 28 sie 2012, 08:12
- Motocykl: YAMAHA XT 600 3TB 1993r.
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Szkody z braku tłumnika?
Największe temperatury oddawane są w najwęższych odcinkach bo panuje tam największa prędkość spalin jeżeli zawór lub gniazdo stanowi taki element to ma taki fakt racje bytu
.Sama fizyka .Wypalanie gniazd zaworowych to moim zdaniem brak ich przechładzania zjawisko zbliżone do zachowania spalin w silnikach 2 t .

אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- Brroda
- Lubiący błoto
- Posty: 58
- Rejestracja: 21 lip 2012, 19:30
- Motocykl: XR400
- Lokalizacja: TKA
Re: Szkody z braku tłumnika?
Skoro o tym mowa to zapytam! Gacek pewnie sie orientujesz skoro piszesz. Po co w 2T sa takie WIELKIE OGROMNE kolanka wydechoew??? Kumpel ma dt125 i tak zesmy kminili , moze ktos mi to wyjasni bo z 2T mialem malo wspolnego w sumie. Z gory dzieki i pozdrawiam!
- zwierzak1994
- Lubiący błoto
- Posty: 58
- Rejestracja: 09 paź 2012, 13:45
- Motocykl: XT 600 Supermoto
- Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
- Kontakt:
Re: Szkody z braku tłumnika?
Siemanko, ja troche siedziałem z Dwupakach, jeszcze rok temu latałem na simsonie z wielokanałowym cylindrem.Brroda pisze:Skoro o tym mowa to zapytam! Gacek pewnie sie orientujesz skoro piszesz. Po co w 2T sa takie WIELKIE OGROMNE kolanka wydechoew??? Kumpel ma dt125 i tak zesmy kminili , moze ktos mi to wyjasni bo z 2T mialem malo wspolnego w sumie. Z gory dzieki i pozdrawiam!
Wydech w dwusuwie - jedna z najważnieszych rzeczy. Gdyby nie było dyfuzora (czyli "gruszki") to nie byłoby ani mocy, ani uzyskiwania tak wysoko wykręconych obrotów silnika. Dwusuw bez wydechu = zero mocy ani wysokich obrotów, dostają też w dupe same pierścienie ponieważ gaz nie ma się gdzie rozprężać i od razu wylatuje w atmosferę

Uznaje zasadę, siądzie - to siądzie, zrobi się. Moto ma cieszyć, a nie jadąć masz się martwić czy polecą zawory, a moze sie rozrząd sypnie, a moze stanie cały silnik



Lewa w góre ! Zwierzak.