Dziwny stukot w silniku pomocy

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Dziwny stukot w silniku pomocy

Post autor: Gacek »

Na allegro trafiają się zrobione głowice po 500 zł wiec moim zdaniem bezsensem jest naprawiać coś w takich kosztach tyle ze należało by tą z allegro zweryfikować realnie :| .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: Dziwny stukot w silniku pomocy

Post autor: Magic »

Jak ktoś tylko dociera zawory i oczyszcza z nagaru to dla mnie nie jest to żadna regeneracja. Serwis mógł powiedzieć taką cenę bo być może chce wymienić prowadnice, zawory wyfrezować gniazda. Również sprężyny i popychacze się zużywają. Jakby to wszystko zsumować to 1k nie starczy.
Awatar użytkownika
maciej82
Po kostki w błocie
Posty: 220
Rejestracja: 23 gru 2012, 16:28
Motocykl: Yamaha XT 600 43f
Lokalizacja: Piece

Re: Dziwny stukot w silniku pomocy

Post autor: maciej82 »

czy jak hamujesz silnikiem to stukot jest większy .
maciek_tt6
Po kostki w błocie
Posty: 127
Rejestracja: 10 lut 2011, 08:18
Motocykl: yamaha tt 600e
xtz660
Lokalizacja: DKA

Re: Dziwny stukot w silniku pomocy

Post autor: maciek_tt6 »

a jeszcze jest jeden sposób panowie na sprawdzenie co stuka, kawałek gładkiego drewnianego kija 0.5m powiedzmy i przykładamy w każde dostępne miejsce w silniku i nasłuchujemy przykładając ucho do tegoż kija:) tak doszedłem że nakrętka na 100% luźna była na wale.
romet 6szt. > simson s-50 > etz 150 > jawa 350ts >jawa 350 > etz 250 > 2x etz 251 > dr600 > xtz 660 > bandit 1200S > dr 650r > tt 600e, xtz660
Hanys
Lubiący błoto
Posty: 31
Rejestracja: 29 cze 2012, 21:59
Motocykl: KX 250 2T
Lokalizacja: Miedary

Re: Dziwny stukot w silniku pomocy

Post autor: Hanys »

Stukot powodował rozrząd, wymiana zalatwiła problem
GSXF 400 > GSXR 750 > Z1000 > XT600E SM > KX250 2T
http://bikepics.com/members/hanys/
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Dziwny stukot w silniku pomocy

Post autor: Gacek »

Magic pisze:Jak ktoś tylko dociera zawory i oczyszcza z nagaru to dla mnie nie jest to żadna regeneracja. Serwis mógł powiedzieć taką cenę bo być może chce wymienić prowadnice, zawory wyfrezować gniazda. Również sprężyny i popychacze się zużywają. Jakby to wszystko zsumować to 1k nie starczy.
- popieram czy jest potrzeba czy nie - należy wymieniać prowadnice ,sprężyny ,gniazda , zawory itp itd , bo inaczej wyjdzie ze odwalasz kaszanę :lol: .Po to jest manual i zawarte w nim dane aby weryfikować stan podzespołów i nie bawić się w bezsensowne wyrzucanie kasy . Chyba na kazdym kroku nie należy tego uświadamiać nikomu :) .
Magic zapytam jak robiłeś głowicę poprawnie zamontowałeś np: sprężyny ? weryfikowałeś wg manuala płaszczyzny gniazd , zaworów ? mierzyłeś średnicówką luzy na prowadnicach ? skoro wyrażasz takie opinie podeprzyj swoją wypowiedz jakimiś konkretami ;) w postaci wymiarów :) .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: Dziwny stukot w silniku pomocy

Post autor: Magic »

A skąd.. Głowicy nie chciałem dotykać bo remont miał obejmować inne podzespoły. Prawdopodobnie zawory wydechowe zbliżają się ku końcowi bo widać było po docieraniu że nie jest tak jak być powinno. Niestety żadnych przyrządów pomiarowych w łapy nie brałem przy robieniu głowicy, no jedynie co zmierzyłem wymiary krzywek i wałka rozrządu. Powód prosty: Brak funduszy.

Gdyby coś było nie tak chodziło by mi to po głowie, a pieniądze które zainwestowałem w skrzynie, tłok i korbowód poszły by na frezowanie gniazd, zawory i wymianę prowadnic :))
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Dziwny stukot w silniku pomocy

Post autor: Gacek »

Magic pisze:A skąd.. Głowicy nie chciałem dotykać bo remont miał obejmować inne podzespoły. Prawdopodobnie zawory wydechowe zbliżają się ku końcowi bo widać było po docieraniu że nie jest tak jak być powinno. Niestety żadnych przyrządów pomiarowych w łapy nie brałem przy robieniu głowicy, no jedynie co zmierzyłem wymiary krzywek i wałka rozrządu. Powód prosty: Brak funduszy.

Gdyby coś było nie tak chodziło by mi to po głowie, a pieniądze które zainwestowałem w skrzynie, tłok i korbowód poszły by na frezowanie gniazd, zawory i wymianę prowadnic :))
- prowadnic nie miałem potrzeby wymieniać natomiast gniazda w głowicy mojego xt poszły pod delikatne frezowanie bo miały wżery których nie dało się pastą zlikwidować .
Nazywając rzeczy po imieniu taka usługa to papranina bo firma poprawiła mi tylko jedną płaszczyznę ale też pieniądze za usługę jakie zapłaciłem nie były oderwane od rzeczywistości 80 zł bez planowania bo nie było takiej potrzeby :) , wszystko jak na razie hula przy następnej inspekcji spojrzę na to cudo być może mniej krytycznym okiem :P .
Nie ma co się lękać kosztów bo to się może zdążyć raz na cały żywot tego sprzęta 8-) .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
ODPOWIEDZ