Tarcze sprzęgła, sprężyny docisku
- Piekny
- Po kostki w błocie
- Posty: 161
- Rejestracja: 22 kwie 2013, 15:02
- Motocykl: Yamaha TT600R 2001 5CH4
Tarcze sprzęgła, sprężyny docisku
Wymiana opon i bajeczna trakcja uwydatniła mi spory problem a mianowicie ślizgające się sprzęgło.
Im cieplejszy silnik tym jest to boleśniej odczuwalne, kiedy chwile bym postał z włączonym, silnikiem a potem nagle wbił 1-kę i przydzidował gazem, to czuć jak obroty zwiększają się nieproporcjonalnie do przyspieszania, tak samo na biegach 3,4,5, odkręcenie manetki na długiej prostej powoduje że obroty wzrastają bez zająknięcia a przyspieszenie łapie ospale lub zrywkowo i delikatnymi szarpnięciami.
Nie mam żadnego problemu z wyczuciem luzu, czy ciągnięciem na świeżo odpalonym silniku.
Więc jak się domyślam minimum to tarcze sprzęgła, czy pasują tu również tarczki z XTka?
Czy mogli byście polecić mi jakieś przynajmniej dwie opcje cenowe?
Dodatkowo zastanawiam się nad wymianą sprężyn dociskowych, ktoś z mądrzejszych ode mnie na tym forum pisał że do TTRki ładowali miękkie i krótsze, manual z TT600RE 2004r (na tym bazuje bo nie mam niczego pod 2001r.) podaje 42.8mm. Czy ładować mocniejsze dłuższe XTkowe, dobrze rozumiem?
Mogę prosić o jakiś link?
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam Przemo.
Im cieplejszy silnik tym jest to boleśniej odczuwalne, kiedy chwile bym postał z włączonym, silnikiem a potem nagle wbił 1-kę i przydzidował gazem, to czuć jak obroty zwiększają się nieproporcjonalnie do przyspieszania, tak samo na biegach 3,4,5, odkręcenie manetki na długiej prostej powoduje że obroty wzrastają bez zająknięcia a przyspieszenie łapie ospale lub zrywkowo i delikatnymi szarpnięciami.
Nie mam żadnego problemu z wyczuciem luzu, czy ciągnięciem na świeżo odpalonym silniku.
Więc jak się domyślam minimum to tarcze sprzęgła, czy pasują tu również tarczki z XTka?
Czy mogli byście polecić mi jakieś przynajmniej dwie opcje cenowe?
Dodatkowo zastanawiam się nad wymianą sprężyn dociskowych, ktoś z mądrzejszych ode mnie na tym forum pisał że do TTRki ładowali miękkie i krótsze, manual z TT600RE 2004r (na tym bazuje bo nie mam niczego pod 2001r.) podaje 42.8mm. Czy ładować mocniejsze dłuższe XTkowe, dobrze rozumiem?
Mogę prosić o jakiś link?
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam Przemo.
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2501
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: Tarcze sprzęgła, sprężyny docisku
Prawdopodobnie tarcze+springi już się kończą. Jeśli chodzi o sprężyny to nie wiem czy taki swap jest możliwy? Natomiast nie byłbym taki pewien, że masz krótkie sprężyny. Ja u siebie rozebrałem i miałem dłuższe, a pojechałem do gościa i chciał mi opchnąć krótkie, bo są takie wg katalogu do TT-S. Ale nie wiem czy w ogóle byłaby możliwość złożenia na krótkich sprężynach, różnica jest dość spora.
Odnośnie tarcz, NHC lub EBC
viewtopic.php?f=2&t=373
Wymień od razu komplet, żebyś nie rozbierał kilka razy, jedynie przekładki bym zostawił jak dobrze wyglądają.
Aaa, i staraj się teraz nie wprawiać sprzęgła w poślizg, bo jak przypalisz to przekładki też będziesz wymieniał
Odnośnie tarcz, NHC lub EBC

Wymień od razu komplet, żebyś nie rozbierał kilka razy, jedynie przekładki bym zostawił jak dobrze wyglądają.
Aaa, i staraj się teraz nie wprawiać sprzęgła w poślizg, bo jak przypalisz to przekładki też będziesz wymieniał

- Piekny
- Po kostki w błocie
- Posty: 161
- Rejestracja: 22 kwie 2013, 15:02
- Motocykl: Yamaha TT600R 2001 5CH4
Re: Tarcze sprzęgła, sprężyny docisku
Takie tarczki NHC będą ok?
http://allegro.pl/tarcze-sprzeglowe-nhc ... 15124.html
Cena bardzo niska
Czy lepiej dołożyć i pocieszyć się dłużej EBC:
http://allegro.pl/tarcze-sprzeglo-we-eb ... 19322.html
i takie sprężynki:
http://allegro.pl/trw-sprezyny-sprzegla ... 05136.html

http://allegro.pl/tarcze-sprzeglowe-nhc ... 15124.html
Cena bardzo niska

Czy lepiej dołożyć i pocieszyć się dłużej EBC:
http://allegro.pl/tarcze-sprzeglo-we-eb ... 19322.html
i takie sprężynki:
http://allegro.pl/trw-sprezyny-sprzegla ... 05136.html

- terenowiecc
- Administrator
- Posty: 1734
- Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
- Motocykl: LC4
- Lokalizacja: LCH
Re: Tarcze sprzęgła, sprężyny docisku
Tarcze NHC tak kosztują, jak masz zamiar je kupić to sprawdź użytkownika 1select1 na Allegro - ma komplet (tarcze NHC+spreżyny EBC) w dobrej cenie, brałem u niego zestaw do siebie 

- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Tarcze sprzęgła, sprężyny docisku
Mam komplet NHC na miejcu. Sprężyny NHC będą za słabe do TT600, EBC są zdaje się 5mm dłuższe (choć nie wiem czy to nie kwestia do jakiego rocznika) i mocniejsze - chyba też mam na stanie, a jak nie, to mam zachomikowane w prywatnych zasobach. NHC podaje jeden typ sprężyn do wszystkich roczników XT/TT, a EBC rozdziela to na dwa typy, o ile się nie mylę.
http://riderparts.pl/78-yamaha-tt600
Z ceną w przypadku NHC jeszcze da się coś zrobić
Piekny, najlepiej, jakbyś po prostu do mnie podjechał któregoś popołudnia, rozbierzesz to na miejscu i się oceni co trzeba wymienić, a co nie. Mam klucze dynamometryczne, klej do gwintów i czego dusza zapragnie, więc wszystko się zrobi zgodnie z manualem. Uszczelki też mam, jakby były potrzebne. Ponoć najczęściej poddają się sprężyny i póki nie usmaży się sprzęgła, to wystarczy je wymienić i po sprawie. Jeśli trzeba będzie wymienić również tarcze, to muszą się pomoczyć w oleju kilka godzin, więc się zrobi grilla
Na miejscu robiliśmy kilka transalpów i tylko w jednym tarcze i przekładki faktycznie były do wymiany, ale facet już wcześniej raz zmieniał same sprężyny i przelatał tak ponad 30tys.km. Ja na Bałkany wziąłem na zapas właśnie sprężyny, na szczęście się nie przydały.
http://riderparts.pl/78-yamaha-tt600
Z ceną w przypadku NHC jeszcze da się coś zrobić

Piekny, najlepiej, jakbyś po prostu do mnie podjechał któregoś popołudnia, rozbierzesz to na miejscu i się oceni co trzeba wymienić, a co nie. Mam klucze dynamometryczne, klej do gwintów i czego dusza zapragnie, więc wszystko się zrobi zgodnie z manualem. Uszczelki też mam, jakby były potrzebne. Ponoć najczęściej poddają się sprężyny i póki nie usmaży się sprzęgła, to wystarczy je wymienić i po sprawie. Jeśli trzeba będzie wymienić również tarcze, to muszą się pomoczyć w oleju kilka godzin, więc się zrobi grilla

- Piekny
- Po kostki w błocie
- Posty: 161
- Rejestracja: 22 kwie 2013, 15:02
- Motocykl: Yamaha TT600R 2001 5CH4
Re: Tarcze sprzęgła, sprężyny docisku
Więcej mi nie trzeba
Niechaj się tylko pogoda poprawi i mój obóz pracy wypłaci drobniaki to wpadnę, przy okazji chętnie poprzymierzam Acerbisy i oddam co pożyczyłem.
Boję się, że nie tylko sprężyny poszły, nie znam dokładnej historii tego moto a mam wrażenie, że takie "drobnostki" jak sprzęgło poprzednicy chyba olali. Ostatnio na bardzo ciepłym silniku ślizganie było czuć baaaaaardzo wyraźnie.
Już chyba wiem czemu miałem wrażenie "braku mocy" kiedy niemrawo próbowałem nauczyć się stawiać TTRaktora na koło z gazu. A podobno to nie problem i nie ma potrzeby strzelana z sprzęgła.
Widzę też, że macie uszczelkę pokrywy alternatora, a mi coś się pocić w jednym miejscu zaczęła. Chyba zlikwiduje jej tą (bez)szczelność.

Niechaj się tylko pogoda poprawi i mój obóz pracy wypłaci drobniaki to wpadnę, przy okazji chętnie poprzymierzam Acerbisy i oddam co pożyczyłem.

Boję się, że nie tylko sprężyny poszły, nie znam dokładnej historii tego moto a mam wrażenie, że takie "drobnostki" jak sprzęgło poprzednicy chyba olali. Ostatnio na bardzo ciepłym silniku ślizganie było czuć baaaaaardzo wyraźnie.
Już chyba wiem czemu miałem wrażenie "braku mocy" kiedy niemrawo próbowałem nauczyć się stawiać TTRaktora na koło z gazu. A podobno to nie problem i nie ma potrzeby strzelana z sprzęgła.

Widzę też, że macie uszczelkę pokrywy alternatora, a mi coś się pocić w jednym miejscu zaczęła. Chyba zlikwiduje jej tą (bez)szczelność.

- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2501
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: Tarcze sprzęgła, sprężyny docisku
Artur, a masz możliwość dowiedzenia się czym się różnią tarcze o nr CK2297 od CK2296? Bo te drugie pakowali tylko do TT-RE
Według manuala do TT-RE i starszej TT-E jest dokładnie tak samo:
6 tarcz ma mieć wymiar 2.72 - 2.88 mm (min. 2.60 mm)
2 tarcze mają mieć wymiar 2.94 - 3.06 mm (min. 2.80 mm)
Sprężyny tu i tu - 42.8 mm
To co, inne średnice tarcz może?

Według manuala do TT-RE i starszej TT-E jest dokładnie tak samo:
6 tarcz ma mieć wymiar 2.72 - 2.88 mm (min. 2.60 mm)
2 tarcze mają mieć wymiar 2.94 - 3.06 mm (min. 2.80 mm)
Sprężyny tu i tu - 42.8 mm
To co, inne średnice tarcz może?
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Tarcze sprzęgła, sprężyny docisku
W larssonie jedynie są śladowe ilości, inna jest ilość tarcz.
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... =&t=CK2296
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... =&t=CK2297
W innych katalogach, np newfren, ebs i nhc tarcze i sprężyny są takie same dla wszystkich modeli XT600 i TT600
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... =&t=CK2296
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... =&t=CK2297
W innych katalogach, np newfren, ebs i nhc tarcze i sprężyny są takie same dla wszystkich modeli XT600 i TT600

-
- Po ośki w błocie
- Posty: 528
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
- Motocykl: TT600R 5CH
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Tarcze sprzęgła, sprężyny docisku
Przerabiałem temat ślizgającego sprzęgła na sobie.
Tak jak wcześniej pisali, TTR była modelem do której wsadzali krótsze sprężyny niż do wszystkiego innego co robili wcześniej i pożniej.
Sprężyny fabryczne w TTR maja o jeden zwój drutu mniej i średnice drutu 0,3mm grubsza (fi 2,5mm). Są tez krótsze (34,9mm) niż w innych TT i wszystkich XT (42,8mm).
Jaki tego był cel? Oszczędności? Może. Jak również niezbyt trafna decyzja, bo w kolejnej odsłonie motocykla korzystającego z tego silnika - TTRE powrócono do długich sprężyn wsadzanych od 15 lat do XT i wcześniejszych wersji TT.
U mnie sprężyny siadły po 10k od nowości. Tarczki metalowe ledwo ruszone, korkowe trzymają maksymalna grubość a sprężyny zbite i poniżej ich granicznej długości. Wystarczyła wymiana sprężyn żeby zaczęło to normalnie działać.
Zatem jak będziesz kupować sprężyny wsadź tam sprawdzone. Pasujące do XT lub TTRE, TTE, TTS. Byle nie przypisane do TTR.
A wygląda to tak:
Tak jak wcześniej pisali, TTR była modelem do której wsadzali krótsze sprężyny niż do wszystkiego innego co robili wcześniej i pożniej.
Sprężyny fabryczne w TTR maja o jeden zwój drutu mniej i średnice drutu 0,3mm grubsza (fi 2,5mm). Są tez krótsze (34,9mm) niż w innych TT i wszystkich XT (42,8mm).
Jaki tego był cel? Oszczędności? Może. Jak również niezbyt trafna decyzja, bo w kolejnej odsłonie motocykla korzystającego z tego silnika - TTRE powrócono do długich sprężyn wsadzanych od 15 lat do XT i wcześniejszych wersji TT.
U mnie sprężyny siadły po 10k od nowości. Tarczki metalowe ledwo ruszone, korkowe trzymają maksymalna grubość a sprężyny zbite i poniżej ich granicznej długości. Wystarczyła wymiana sprężyn żeby zaczęło to normalnie działać.
Zatem jak będziesz kupować sprężyny wsadź tam sprawdzone. Pasujące do XT lub TTRE, TTE, TTS. Byle nie przypisane do TTR.
A wygląda to tak:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Tarcze sprzęgła, sprężyny docisku
Wizualnie z fotek widać ze ma zastosowany grubszy drut - poszukaj poczytaj info o wł sprężyn
myślę ze powod to zmiany spowodowane przeniesieniem wysprzeglania w prawą kapę .

אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.