Ciężkie kopanie Yamaszki

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Moloch92
Lubiący błoto
Posty: 20
Rejestracja: 22 lip 2010, 17:48
Lokalizacja: Godów

Ciężkie kopanie Yamaszki

Post autor: Moloch92 »

Mam do was kolejne pytanie, skusiłem się jednak na tą XT o której była mowa w moim temacie, tylko mam problem z "kopaniem" podobno jest tam jakiś "wspomagacz" i widziałem też jakąś linkę która idzie w stronę cylindra lecz to nie działa. właściciel powiadomił mnie o tym tylko powiedział że niema pojęcia jak to działa i co zrobić żeby to działało, aktualnie odpalanie jej jest cholernie trudne gdyż nieźle trzeba się wysilić żeby ją kopnąć, czy mógłbym prosić o jakąś pomoc jak uruchomić ten "wspomagacz" ? Nie wiem jak fachowo to się nazywa :oops:
Awatar użytkownika
mrozowski
Czyścioch
Posty: 19
Rejestracja: 01 lip 2010, 20:54
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: Ciężkie kopanie Yamaszki

Post autor: mrozowski »

Ta linka która tam idzie to nie "wspomagacz" tylko dekompresator lub jak kto woli odprężnik.

Definicja książkowa : Odprężnik, dekompresor (też: dekompresator) - w silniku spalinowym zawór w głowicy po otwarciu którego następuje odprężanie. Umożliwia to szybszy i łatwiejszy rozruch silnika.


Sprawdź czy masz tam tą linkę, czy jest ona prawidłowo założona i czy przy kopaniu napina się.
Jeśli odprężnik nie działa to przy kopaniu możesz się kiedyś zdziwić jak odbije Ci nogę.. :)
Awatar użytkownika
Trampek
Po kostki w błocie
Posty: 228
Rejestracja: 28 cze 2010, 14:22
Lokalizacja: Rabka/ Szczecin

Re: Ciężkie kopanie Yamaszki

Post autor: Trampek »

Regulacja linki dekompresatora( to zgrubienie widoczne na zdjęciu) znajduje się w okolicy zbiorniczka płynu tylnego hamulca
Obrazek
Jak już nie idzie wyregulować, to można naprawić na dwa sposoby. Wymiana na nową bądź tańsza alternatywa to skrócenie linki. ale trzeba to zrobić z głową bo w przeciwnym razie będziesz miał na stałe podwieszony zawór wydechowy. Po naprawie powinno się dać odpalić moto jak komarka.
Atu masz zdjęcie fiszki od TTR-ki. Linka ma nr. 34 a jej numer fabryczny zdradza nam że pasuje nie tylko do TTR-ki ale do pozostałych modeli Yamahy
Obrazek
Kiedyś 2KF, długo nic, potem 4GV, 5CH a tera znów nic
Awatar użytkownika
Moloch92
Lubiący błoto
Posty: 20
Rejestracja: 22 lip 2010, 17:48
Lokalizacja: Godów

Re: Ciężkie kopanie Yamaszki

Post autor: Moloch92 »

Aha czyli w momencie kopnięcia ta linka powinna się pociągnąć tak? to chyba już wiem oco chodzi bo ona tam jest luzem zaraz sprawdzę co i jak
Awatar użytkownika
Trampek
Po kostki w błocie
Posty: 228
Rejestracja: 28 cze 2010, 14:22
Lokalizacja: Rabka/ Szczecin

Re: Ciężkie kopanie Yamaszki

Post autor: Trampek »

Ta linka podwiesza na chwilę zawór wydechowy jednie przy suwie sprężania. Możesz to zrobić również ręcznie przy kopce masz taki mały plastikowy dekielek i pod nim jest mocowanie linki. Tak możesz sprawdzić kiedy powinno nastąpić podwieszenie zaworu. I w odpowiednim momencie suwu sprężania otworzyć zawór przy głowicy ręcznie. Trochę z tym zabawy, ale szybko pokapujesz o co chodzi. :)
Kiedyś 2KF, długo nic, potem 4GV, 5CH a tera znów nic
Awatar użytkownika
Moloch92
Lubiący błoto
Posty: 20
Rejestracja: 22 lip 2010, 17:48
Lokalizacja: Godów

Re: Ciężkie kopanie Yamaszki

Post autor: Moloch92 »

Oglądałem to dzisiaj i mniej więcej wiem oco chodzi, chyba ta linka jest zerwana właśnie przy kopku ale Yamaszka i tak leci do mechanika na grunotwny remont więc powiem mu by zaraz i to zrobił.
Ride
Czyścioch
Posty: 14
Rejestracja: 31 lip 2010, 15:54

Re: Ciężkie kopanie Yamaszki

Post autor: Ride »

Luz na lince dekompresatora zalecany przez instrukcję to 0,5mm [może się komuś przydać].
ODPOWIEDZ