Witam. Obecnie na tyle jest założona MICHELIN AC10 ale posiadam nową oponę typowe enduro i zanim ogarnę sprzęt (nauczę się jeździć) chciałbym zmienić na tą właśnie enduro. Jestem w trakcie robienia kategori B i więcej etyliny spalam na placu manewrowym niż w terenie a opony szkoda (sprzedający poinformował mnie że jeden dzień na asfalcie i AC10 nie ma) a szkoda by było. Co mnie czeka jak podniosę motor i podeprę wahacz na dwóch podpórkach i zdejmę koło? Na przeciw wentyla jest jakaś śruba chyba od trzymaka opony czy jak to się nazywa

Nie chcę jeździć po kumplach bo uwielbiam mechanikę i lubię wszystko robić własnymi rękoma a ta wymiana opony trochę odbiega od wymiany opony w Ogarze hehehehe. Jak macie jakąś instrukcję to poproszę o link. Może przy okazji na jakiś czas zmienię zębatki (przednią) bo pierwszy bieg jest niesamowicie krótki a ja ogarniam dopiero sprzęt i nie potrzebuję w terenie jechać na 5 biegu bo jadąc na trzecim już jest fajnie a silnik ma niesamowity moment obrotowy

Ciężko mi w ogóle wyczuć ten silnik bo nie ma obrotomierza i nie wiem do ilu można go kręcić bezpiecznie a kopie od samego dołu. Pewnie kwestia wprawy ale na ucho słychać kiedy wkręcam silnik z wyższego biegu na zbyt niskich obrotach a to niezdrowe lecz puki co nie ogarniam do końca który bieg mam zapięty.Nie wkręcałem go jeszcze na tyle na poszczególnym biegu żeby przestał się rozpędzać (spadek Nm) a moc max ma ponoć ok. 6000rpm. To moja pierwsza miłość i chyba dobrze trafiłem bo ten model idealnie do mnie pasuje a mam 190cm x 102kg i na innej klasy motocyklach było mi bardzo niewygodnie. I to spalanie niesamowicie niskie 4.5l/100 a jeździłem głównie w terenie

W ogóle to zboczyłem z tematu, miał być XT jest TT ale dla laika to niewielka różnica, zmotane GTI teraz wieje nudą w porównaniu do frajdy jaką daje Yamaha
