Witam, kupilem motor wiec go dopiero poznaje. Gdy silnik sie zagrzeje zaczyna ciagnac mi sprzeglo. Na postoju nie da sie normalnie wrzucic luzu.Jak myslicie, gdzie moze stac problem? Czy to kwestia regulacji czy wymiany tarcz, przekladek,a moze sa tarcze zlozone w zlej kolejnosci?
Czlowiek od ktorego kupilem motor, zapewnial mnie ze to kwestia regulacji, ponoc rozbieral to sprzeglo i wymienil sprezyny.
Czy ktos mial kiedys taki przypadek?
Co jest z tym sprzeglem?
-
- Czyścioch
- Posty: 2
- Rejestracja: 19 wrz 2013, 21:19
- Motocykl: TTR '01
- terenowiecc
- Administrator
- Posty: 1734
- Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
- Motocykl: LC4
- Lokalizacja: LCH
Re: Co jest z tym sprzeglem?
Jak już ktoś to rozbierał to musiał mieć jakieś problemy z tym sprzęgłem. Pewnie ślizgało się ale tarcze wymiar trzymały więc wymienił same sprężyny. Pawlo też tak zrobił i później rozbierał drugi raz żeby wymienić tarcze
Zapewne tarcze korkowe do wymiany będą, problemy z wrzuceniem luzu to typowy problem, do tego lubi się śliznąć.
Żeby się upewnić, że to nie kwestia regulacji to poluzuj linkę i sprawdź czy coś się zmieni ale raczej będzie bez zmian. Co do kolejności tarcz to i tak trzeba zrzucić dekiel żeby to sprawdzić, źle poskładane sprzęgło też może tak objawiać się - Mazi tak miał.
Ja bym najpierw poluzował linkę, jak nic to nie zmieni to wtedy zrzucił dekiel i zobaczył co tam się dzieje. To dość prosta czynność i w pół godzinki a na spokojnie w godzinkę uwiniesz się

Zapewne tarcze korkowe do wymiany będą, problemy z wrzuceniem luzu to typowy problem, do tego lubi się śliznąć.
Żeby się upewnić, że to nie kwestia regulacji to poluzuj linkę i sprawdź czy coś się zmieni ale raczej będzie bez zmian. Co do kolejności tarcz to i tak trzeba zrzucić dekiel żeby to sprawdzić, źle poskładane sprzęgło też może tak objawiać się - Mazi tak miał.
Ja bym najpierw poluzował linkę, jak nic to nie zmieni to wtedy zrzucił dekiel i zobaczył co tam się dzieje. To dość prosta czynność i w pół godzinki a na spokojnie w godzinkę uwiniesz się

-
- Po kostki w błocie
- Posty: 257
- Rejestracja: 26 sie 2013, 10:01
- Motocykl: xt600
Re: Co jest z tym sprzeglem?
Witam.Sprawdz też stan samej linki czy lużno w pancerzu pracuje(niejest zatarta).
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Co jest z tym sprzeglem?
j/w - jeśli linka sprzęgła normalnie odbija, to w 90% przypadków wystarczy wymienić sprężyny, najlepiej na wzmocnione EBC
http://www.sklep.riderparts.pl/produkt/ ... 146-yamaha
w zeszłym tyg. wymienialiśmy u Jaro, sprzęgło chodzi cacy. Zaznaczę, że sprężyny, które tam siedziały, trzymały wartości, tzn ich długość było większa niż limit w serwisówce, natomiast EBC wcale nie były dłuższe.
Do tego potrzebna jest uszczelka pokrywy sprzęgła, bo z reguły stara do niczego się nie nadaje chyba, że ktoś ją zakładał na lekką warstwę silikonu. Jak potrzebujesz części i późniejszej pomocy, to pisz PW lub dzwoń.
http://www.sklep.riderparts.pl/produkt/ ... 146-yamaha
w zeszłym tyg. wymienialiśmy u Jaro, sprzęgło chodzi cacy. Zaznaczę, że sprężyny, które tam siedziały, trzymały wartości, tzn ich długość było większa niż limit w serwisówce, natomiast EBC wcale nie były dłuższe.
Do tego potrzebna jest uszczelka pokrywy sprzęgła, bo z reguły stara do niczego się nie nadaje chyba, że ktoś ją zakładał na lekką warstwę silikonu. Jak potrzebujesz części i późniejszej pomocy, to pisz PW lub dzwoń.