Zatarty XT600 na glowicy

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Zatarty XT600 na glowicy

Post autor: Gacek »

Oliwa smarująca panewki jest podawana z wewnątrz wałka - jak zatarłeś panewki to moim zdaniem coś było nie tak z przepływem oleju przez wałek w miejscach wałek panewka :| .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
rafus
Czyścioch
Posty: 15
Rejestracja: 26 wrz 2013, 17:49
Motocykl: YAMAHA XT 600 3TB

Re: Zatarty XT600 na glowicy

Post autor: rafus »

tak wiem że olej jest podawany z wewnątrz wałka tylko jestem ciekaw po co są wtedy te zacięcia na głowicy i pokrywie głowicy w miejscu gdzie przychodzi wałek. widać je na poprzednim zdjęciu. bo rozumie że jeżeli by nie było tych zacięć to nie miało by to żadnego wpływu na smarowanie wałka rozrządu. czyli moje przypuszczenie mija by się z celem
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Zatarty XT600 na glowicy

Post autor: Gacek »

Wydaje mi się ze zacięcia w głowicy są po to aby umożliwić lepszy dopływ i rozprowadzanie po panewkach oliwy .
Jeżeli składałeś silnik po remoncie a nie posmarowałeś przy składaniu płaszczyzn wałek-panewka olejem to takie działanie mogło być początkiem awarii , w głowicy mieści się około 200 ml oleju która po przez przepływ też schładza silnik .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
rafus
Czyścioch
Posty: 15
Rejestracja: 26 wrz 2013, 17:49
Motocykl: YAMAHA XT 600 3TB

Re: Zatarty XT600 na glowicy

Post autor: rafus »

przy składaniu silnika smarowałem panewki olejem za pierwszym razem jak i za drugim. i dosyć długo przekopywałem silnik bez świecy żeby olej dobrze rozprowadzić przed odpaleniem. ale wydaje mi się że za pierwszym razem nałożyłem za dużą ilość sylikonu przez co te wcięcia były całe nim zapełnione i nie było odpowiedniego smarowania po całej płaszczyznie panewek. i to mogło być przyczyną zatarcia. moto normalnie jezdziło tylko szybko się nagrzewała głowica i pokrywa głowicy. bo jak by nie było smarowania to silnik momentalnie by się zatarł a mimo to zrobiłem nim 50km. tylko to były trasy typu 3, 4km i aż do ostygnięcia czyli do następnego dnia. a jak chciałem zrobić dłuższą trasę to po przejechaniu 6km motor stanął w skutek zatarcia
ODPOWIEDZ