Podstawowe modyfikacje w XT

Forum poświęcone modyfikacjom XT.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Podstawowe modyfikacje w XT

Post autor: ArturS »

Producentem gaźników nie jest honda, więc marka motocykla ma małe znaczenie. Mechaniczne gaźniki = duże zużycie paliwa, o ile się nie mylę :? No nic, motaj i zobaczymy co z tego wyjdzie ;)
JAWKA SIEDLCE
Po kostki w błocie
Posty: 257
Rejestracja: 26 sie 2013, 10:01
Motocykl: xt600

Re: Podstawowe modyfikacje w XT

Post autor: JAWKA SIEDLCE »

witaj.Honda niejest producentem ale specyfikacja gaźników dobrana pod dany silnik indywidualnie.Xt na fabrycznym gaźniku do średnich obrotów też tylko na mechanicznym pracuje.Co do przepału to raczej :roll: po trasie niepowinno być różnicy jedynie w terenie jak się gazem kręci. Ale jaka prawda to się okaże :D
Awatar użytkownika
Kula
Po ośki w błocie
Posty: 623
Rejestracja: 25 sty 2010, 19:11
Motocykl: XR 400R
Lokalizacja: Sadłuki

Re: Podstawowe modyfikacje w XT

Post autor: Kula »

Mylisz się ;)

Ja mam mechanicznego TM'a z pompką w XR i spalanie się zmniejszyło ;)
Motorynka -> Simson S51 -> Suzuki Dr 125 SE -> Honda Varadero 125 -> Pełnoletnia Yamaha XT 600 -> XR 400R
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Podstawowe modyfikacje w XT

Post autor: ArturS »

No to tym bardziej czekam na rezultaty :roll: Ale bardzo wątpię żeby mogło zejść niżej niż obecnie, bo mniej palą już tylko F650GS ;) http://www.motostat.pl/vehicle-stats/41174
JAWKA SIEDLCE
Po kostki w błocie
Posty: 257
Rejestracja: 26 sie 2013, 10:01
Motocykl: xt600

Re: Podstawowe modyfikacje w XT

Post autor: JAWKA SIEDLCE »

xr 600 ma przepał większy niż ćwiara w 2t i to na podciśnieniowym gaźniku .Bynajmniej ta z którą mam doczynienia :roll: . Mój rekord to 3,8l na 100km ale na gpz 550 unitrak po trasie ;) 4w rzędzie da rady wszędzie :bananaevil:
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Podstawowe modyfikacje w XT

Post autor: Gacek »

Też z zaciekawieniem spoglądam na ten temat - czy w pełni mech. reg. gaźnik nada temperamentu temu silnikowi :?: i czy nie skończy się to jakimś kichaniem i szarpaniem bo jeszcze fazy pracy rozrządu i zapłon mają duży wpływ na te parametry .
Niby silnik z delikatnego przymknięcia i otwarcia przepustnicy startuje z dużą dynamiką w porównaniu do zwykłego gwałtownego odkręcenia ale czy gra będzie warta świeczki ? Fajnie było by wyrwać tanio głowice i spojrzeć pod kątem rzexby typu przeróbka na jeden kanał , pod jeden gaźnik :| .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Podstawowe modyfikacje w XT

Post autor: ArturS »

Chyba dudopl na forum adv opisywał kombinacje z jakimś mechanicznym gaźnikiem w LC4 Adv. - pomijając właśnie mega spalanie (w offie do przyjęcia) mocy było za dużo i była oddawana zbyt zero-jedynkowo i moto było trudne do opanowania. W końcu powrócił do oryginałów.
JAWKA SIEDLCE
Po kostki w błocie
Posty: 257
Rejestracja: 26 sie 2013, 10:01
Motocykl: xt600

Re: Podstawowe modyfikacje w XT

Post autor: JAWKA SIEDLCE »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lOCDfy46mbU[/youtube]
Gaźniki od xl 600r i tak samo jak w xt druga przepustnica otwiera się z opuźnieniem . Zima długa a koszty niewielkie gaźniki 200zł. Co do przespawania kolektora ssącego to niewiem czy głowicy niepokręci od temperatury i naprężeń.
JAWKA SIEDLCE
Po kostki w błocie
Posty: 257
Rejestracja: 26 sie 2013, 10:01
Motocykl: xt600

Re: Podstawowe modyfikacje w XT

Post autor: JAWKA SIEDLCE »

Witajcie. Rozebrałem gaźniki (xl600,xr600) do czyszczenia. To samo co orginały od xt mianowicie rozmiary dysz i zasada działania.Pierwszy steruje od wolnych obrotów do śradnich a drugi tylko od średnich w górę (brak dyszy wolnych obrotów i reg. składu mieszanki) tyle że sami sterujemy ilością dawki paliwa i powietrza.Średnice gardzieli ok 32mm .Patent na ich montarz już opracowałem wystarczy płyta z amelinium 10mm jako przejściówka i oginalne króćce od nich około 10mm węższy rozstaw niż orginał.Troche rzeźby i powinny pasować . Na tablicy te same gaziorty od 50 zł.Kto lubi rzemieśniczą rzeźbę to polecam wrażeń.
pozdawiam
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Podstawowe modyfikacje w XT

Post autor: ArturS »

Baw się Pan, byle prędzej i coś z tego wyszło.
ODPOWIEDZ