Blokowanie się silnika w GMP, odbijanie kopniaka

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w TT
Awatar użytkownika
mlody
Po kostki w błocie
Posty: 351
Rejestracja: 10 paź 2013, 11:13
Motocykl: XT600K 3TB '91
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Blokowanie się silnika w GMP, odbijanie kopniaka

Post autor: mlody »

Kula pisze: W XT też miałem zdrowiutki silnik, a moto przy ciepłym silniku byłem w stanie odpalić z ręki.
Potwierdzam. Ja swojego XT-ka bez problemu ręką odpalam. Kwestia wyczucia i dobrej regulacji linki od deko.
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Blokowanie się silnika w GMP, odbijanie kopniaka

Post autor: Pawlo »

Wszystko co wyżej napisano potwierdzam :) Ale nie zapominajcie, że jak będzie problem z gaźnikiem to będzie walił cofki po kopce jak szalony. Sam przez to przechodziłem i wtedy technikę odpalania można sobie wsadzić ;) Jak problem nie ustąpi to brałbym się za świecę, a w następnej kolejności króćce i gaźniory. A tak w ogóle zaglądałeś z ciekawości jak świeca wygląda?
Obrazek
Awatar użytkownika
mlody
Po kostki w błocie
Posty: 351
Rejestracja: 10 paź 2013, 11:13
Motocykl: XT600K 3TB '91
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Blokowanie się silnika w GMP, odbijanie kopniaka

Post autor: mlody »

Bardzo prawdopodobne, bo dla mnie to wygląda tak jakby miał za dużo powietrza. Podobnie odbija jak się odkręci manetkę.
A jak już odpali to normalnie chodzi?
seb94
Czyścioch
Posty: 14
Rejestracja: 10 kwie 2014, 07:01
Motocykl: TT600R

Re: Blokowanie się silnika w GMP, odbijanie kopniaka

Post autor: seb94 »

Piekny pisze: Wyłączasz zapłon na czerwonym magicznym guziczku, NIE ruszasz ssania (po co go przelać?), przekopujesz pełne trzy razy, przy kolejnym jak sam zauważyłeś ustawiasz GMP i czuć charakterystyczne zatrzymanie kopki w 3/4 zakresu.
Pozwalasz kopce wrócić do maksymalnego górnego położenia, wyciągasz dźwigienkę ssania do max położenia, włączasz zapłon i z kopa jej!

wszystko fajnie ale problem polega na tym ze gdy ustawię go na to właściwe kliknięcie w gmp to nawet wujas (kawał chłopa posiadajacy bardzo silne nogi) nie dał rady jej kopnąć bez walenia w kopniak

podsumowując, problem pojawił się po czasie, wcześniej tak nie było, tłok przez gmp powinien przejść normlanie dzięki deko a przechodzi tak jakby coś go blokowało

sam dekompresator jest sprawny

i bądź tu mądry :roll:
Awatar użytkownika
mlody
Po kostki w błocie
Posty: 351
Rejestracja: 10 paź 2013, 11:13
Motocykl: XT600K 3TB '91
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Blokowanie się silnika w GMP, odbijanie kopniaka

Post autor: mlody »

A może jest za słabo naciągnięta linka. Spróbuj podciągnąć
Awatar użytkownika
Kula
Po ośki w błocie
Posty: 623
Rejestracja: 25 sty 2010, 19:11
Motocykl: XR 400R
Lokalizacja: Sadłuki

Re: Blokowanie się silnika w GMP, odbijanie kopniaka

Post autor: Kula »

Kolego, wielkość i siła nie ma najmniejszego znaczenia ;)

Masz może kogoś w okolicy kto ma jakiekolwiek enduro (nie 2t) odpalane na kopkę?
Motorynka -> Simson S51 -> Suzuki Dr 125 SE -> Honda Varadero 125 -> Pełnoletnia Yamaha XT 600 -> XR 400R
seb94
Czyścioch
Posty: 14
Rejestracja: 10 kwie 2014, 07:01
Motocykl: TT600R

Re: Blokowanie się silnika w GMP, odbijanie kopniaka

Post autor: seb94 »

Kula pisze:Kolego, wielkość i siła nie ma najmniejszego znaczenia ;)

Masz może kogoś w okolicy kto ma jakiekolwiek enduro (nie 2t) odpalane na kopkę?

właśnie linka jest ok, luz ma odpowiedni i wgl

nie mam nikogo z dużym 4t na kopaje, tylko drz na elektryku i husqvarna w 2t

motocykl jest naprawdę fajny i niewyeksploatowany ale to nie dla mnie. ostatecznie pewnie skończy się na mechaniku i allegro

z tym że najpierw napisałem tutaj bo pomyślałem że mogę to jakoś bez wydawania pieniędzy naprawić
Awatar użytkownika
Kula
Po ośki w błocie
Posty: 623
Rejestracja: 25 sty 2010, 19:11
Motocykl: XR 400R
Lokalizacja: Sadłuki

Re: Blokowanie się silnika w GMP, odbijanie kopniaka

Post autor: Kula »

Widać, że nigdy nie miałeś doświadczenia z enduro a tym bardziej na kopkę.

Jak już podjąłeś decyzję i nie masz zamiaru sam popróbować to trudno.

Pozdrawiam.
Motorynka -> Simson S51 -> Suzuki Dr 125 SE -> Honda Varadero 125 -> Pełnoletnia Yamaha XT 600 -> XR 400R
seb94
Czyścioch
Posty: 14
Rejestracja: 10 kwie 2014, 07:01
Motocykl: TT600R

Re: Blokowanie się silnika w GMP, odbijanie kopniaka

Post autor: seb94 »

Kula pisze:Widać, że nigdy nie miałeś doświadczenia z enduro a tym bardziej na kopkę.

Jak już podjąłeś decyzję i nie masz zamiaru sam popróbować to trudno.

Pozdrawiam.

Doswiadczenia nie mialem to fakt. Ale problem od razu po kupnie nie wystepowal. A ja po parunastu strzalach w stope juz sie boje kopac mocno i pewnie.

Jesli odpreznik jest ok to co moze byc powodem blokowania sie silnika w gmp?
helmec
Lubiący błoto
Posty: 53
Rejestracja: 21 lis 2013, 22:11
Motocykl: ktm 640 smc 06r

Re: Blokowanie się silnika w GMP, odbijanie kopniaka

Post autor: helmec »

a ja wiem co jest i jestem pewny na 99% miałem xt przez 6 lat i ani przez zawory ani przez gaznik nie bedzie odbijać bedize odbijac przez cewki panowie czyli kończą ci sie juz cewki
ODPOWIEDZ