uszczelniacze zaworowe

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w TT
ODPOWIEDZ
kefazo
Lubiący błoto
Posty: 23
Rejestracja: 04 kwie 2012, 13:23
Motocykl: XT 43 f .była
TT600 r. była
....

uszczelniacze zaworowe

Post autor: kefazo »

Witam. Moja tt-erka kopci po dopaleniu jak długo stoi ( wiecej niż 24 h ) myślę że to uszczelniacze zaworowe. Ktoś zmieniał sam ? Jak to zrobić, prosze o instrukcję ;)
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: uszczelniacze zaworowe

Post autor: ArturS »

Najlepiej zrzuć czapkę i od razu zajmij się zaworami i sprawdź prowadnice. Uszczelniacze zaworowe to tylko składowa pełni szczęścia :lol:
kefazo
Lubiący błoto
Posty: 23
Rejestracja: 04 kwie 2012, 13:23
Motocykl: XT 43 f .była
TT600 r. była
....

Re: uszczelniacze zaworowe

Post autor: kefazo »

heheh podejrzany uśmieszek :mrgreen: Mówisz że może być więcej zabawy. W sobotę to rozbiorę i zobaczymy co się tam dzieje. Jak kopci tylko przy odpalaniu to raczej pierścien nie będzie walnięty ?
Awatar użytkownika
Peck
Lubiący błoto
Posty: 77
Rejestracja: 12 paź 2010, 16:06
Motocykl: Yamaha TT600R
Yamaha TDM 850
Lokalizacja: Gdańsk

Re: uszczelniacze zaworowe

Post autor: Peck »

Ale jak już tak daleko zajdziesz, to proponuje odkręcić te dodatkowe 6 śrub i sprawdzić stan pierścieni.
U mnie też tak było, okazało się że gumka na prawym ssącym się skończyła.
A pierścienie nie były może tragiczne, ale je wymieniłem. Tak żeby już tam nie zaglądać.
Teraz pierścienie nominalne w Yamaha kosztują 120 zł, czyli można powiedzieć promocja.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: uszczelniacze zaworowe

Post autor: ArturS »

Tylko to tak optymistycznie, jeśli będzie jeszcze nominał, albo wossner ;) Do innych dystrybutorzy praktycznie nie trzymają pierścieni na stanie. Ja bym przed zabawą zrobił test olejowy. Jeśli pierścienie będą puszczały, to wyjdzie od razu. W 3TB jakbym zrobił jedynie głowicę, to zapewne dolewki byłyby znikome, bo tłok nie okopcony, czyli pierścienie dawały radę. Ale głowica pluła już i do ssącego i do wydechowego. W Redo w Żorach za obróbkę głowicy zapłaciłem 90zł, więc tragedii niema.
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: uszczelniacze zaworowe

Post autor: Pawlo »

U mnie też tak kopciło, winien okazał się tłok, który lekko chwycił tuleję ;)
Obrazek
kefazo
Lubiący błoto
Posty: 23
Rejestracja: 04 kwie 2012, 13:23
Motocykl: XT 43 f .była
TT600 r. była
....

Re: uszczelniacze zaworowe

Post autor: kefazo »

co sprzęt to inna przyczyna. Ciekawe co u mnie będzie :D
ODPOWIEDZ