Luzy na zaworach

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
Erson
Lubiący błoto
Posty: 23
Rejestracja: 19 kwie 2014, 12:40
Motocykl: Yamaha xt 125

Luzy na zaworach

Post autor: Erson »

Witam, szukałem w internetach na temat luzów na zaworach w xt 125 lecz nie mogłem znaleźć. Moje pytanie brzmi jakie powinny być luzy na zaworach? Co ile trzeba je sprawdzać i regulować? Pozdrawiam
Awatar użytkownika
homeraczos
Lubiący błoto
Posty: 63
Rejestracja: 11 sty 2012, 21:34
Motocykl: yamaha tt 600
Lokalizacja: starachowice

Re: Luzy na zaworach

Post autor: homeraczos »

tu masz serwisówkę

Kod: Zaznacz cały

 http://chomikuj.pl/godzillaaaa/Motoryzacja/Owner's+Manual(instrukcje+obs*c5*82ugi)/Yamaha/Yamaha--XT-125-R*2cX-Service-Manual-2004-2005-(Eng),1704048155.pdf
ale coś nie działa link musisz szukać serwisówek do xt 125

https://www.google.pl/search?q=luzy+zaw ... wka+xt+125
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2014, 19:47 przez Pawlo, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Link poprawiony.
Awatar użytkownika
homeraczos
Lubiący błoto
Posty: 63
Rejestracja: 11 sty 2012, 21:34
Motocykl: yamaha tt 600
Lokalizacja: starachowice

Re: Luzy na zaworach

Post autor: homeraczos »

zawory reguluje sie na zimnym silniku

i wartości są następujące

0.08~0.12 mm -zawory dolotowe
0.10~0.14 mm -zawory wylotowe

a co jaki czas do puki sie nie podstawia albo nie zaczną klepać ja u siebie 3 sezony temu robiłem i nie zaglądałem do tej pory wymieniam olej i leje 98

profilaktycznie można sobie oczywiście sprawdzać co jakiś czas
Awatar użytkownika
Piekny
Po kostki w błocie
Posty: 161
Rejestracja: 22 kwie 2013, 15:02
Motocykl: Yamaha TT600R 2001 5CH4

Re: Luzy na zaworach

Post autor: Piekny »

homeraczos pisze:zawory reguluje sie na zimnym silniku

i wartości są następujące

0.08~0.12 mm -zawory dolotowe
0.10~0.14 mm -zawory wylotowe

a co jaki czas do puki sie nie podstawia albo nie zaczną klepać ja u siebie 3 sezony temu robiłem i nie zaglądałem do tej pory wymieniam olej i leje 98

profilaktycznie można sobie oczywiście sprawdzać co jakiś czas

Lanie 98 do tych silników jest bez sęsu i traci się jedynie moc, 98 leje sie aby uniknąć spalania detonacyjnego/stukowego a nie żeby dodać moc ;)
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Luzy na zaworach

Post autor: ArturS »

homeraczos pisze: a co jaki czas do puki sie nie podstawia albo nie zaczną klepać ja u siebie 3 sezony temu robiłem i nie zaglądałem do tej pory wymieniam olej i leje 98
W XTZ 750 producent nieopatrznie wpisał w manual, że luzy należy sprawdzać co 42tys.km. Wszystko ładnie pięknie, bo odchodzi spory koszt serwisowy, ale niestety często zawory są już wtedy podparte i głowica nadaje się do regeneracji :? Ja luzy sprawdzam przy każdej wymianie oleju - nie pamiętam żeby kiedykolwiek wymagały doregulowania, ale spokój ducha zapewniony :roll:
Awatar użytkownika
homeraczos
Lubiący błoto
Posty: 63
Rejestracja: 11 sty 2012, 21:34
Motocykl: yamaha tt 600
Lokalizacja: starachowice

Re: Luzy na zaworach

Post autor: homeraczos »

mi sie zdaje że lepiej chodzi na 98 jak tankuje na pusto i na dobrej stacji to mi jakoś łatwiej wychodzi na koło no albo mam placebo :roll:
Awatar użytkownika
Piekny
Po kostki w błocie
Posty: 161
Rejestracja: 22 kwie 2013, 15:02
Motocykl: Yamaha TT600R 2001 5CH4

Re: Luzy na zaworach

Post autor: Piekny »

homeraczos pisze:mi sie zdaje że lepiej chodzi na 98 jak tankuje na pusto i na dobrej stacji to mi jakoś łatwiej wychodzi na koło no albo mam placebo :roll:
masz drogi efekt placebo i tracisz jakieś dwa trzy konie :D
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Luzy na zaworach

Post autor: ArturS »

Efekt zmiany jakości paliwa zaobserwowałem tylko kilka razy, m.in. po ostatniej Rumunii - pierwszy tank i moto straciło 30% mocy. Wróciła dopiero po zatankowaniu w Słowacji. Takiego gówna jak w RO nie leją nawet w Albanii, czy Maroku. W PL jedno licho co i gdzie :niewiem: W samochodzie natomiast najbardziej przejechałem się na paliwach Shell V-Power. Jak kupiłem swoją francę, to pierwsze 20tys.km tankowałem tylko i wyłącznie te zachwalane siki, które niby powodują wzrost mocy i spadek zużycia paliwa, dzięki czemu mimo znacznie wyższej ceny wychodzi się na tym lepiej. Średnia zużycia paliwa wynosiła wówczas prawie 7l/100km, prędkość max. 160km/h i nihuhu więcej, choćby było z wielkiej góry. Później przycisnęło mnie z kasą i zacząłem tankować najtańsze co znalazłem w okolicy (Neste, 123, Lukoil). Okazało się, że prędkość max wcale nie spadła, natomiast zużycie paliwa powędrowało w okolice średniej 6.3l/100km :shock: Żeby nie było, prowadzę szczegółowe notatki z eksploatacji samochodu, to nie żadne wskazania przekłamujących komputerów pokładowych, czy "na oko". I na tym skończyła się moja przygoda z tankowaniem V-Powerów, Ultimate itp super paliw.
Awatar użytkownika
Piekny
Po kostki w błocie
Posty: 161
Rejestracja: 22 kwie 2013, 15:02
Motocykl: Yamaha TT600R 2001 5CH4

Re: Luzy na zaworach

Post autor: Piekny »

Artur ale za to jakie na RO nam spalanie wyszło :D Nawet TTRaktorzyca poskromiła apetyt.
A co do paliwa to święta racja, nie ma co przepłacać, w Polsce są dwaj dostawcy paliwa rafineria Lotos i Orlen, reszta to już niby "domieszki" dodawane albo i nie przez poszczególnych odbiorców.
Erson
Lubiący błoto
Posty: 23
Rejestracja: 19 kwie 2014, 12:40
Motocykl: Yamaha xt 125

Re: Luzy na zaworach

Post autor: Erson »

Namiszaliście :D W takim razie lepiej lać 95? Jakie stacje u nas mają najlepsze paliwa ?
ODPOWIEDZ