piąty bieg się ślizga

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w TT
Awatar użytkownika
mlody
Po kostki w błocie
Posty: 351
Rejestracja: 10 paź 2013, 11:13
Motocykl: XT600K 3TB '91
Lokalizacja: Gdańsk

Re: piąty bieg się ślizga

Post autor: mlody »

Michaels19 pisze:no to chyba powili będę się brał za wymianę, ogólnie chyba wszystko wiem co i jak, nowe tarcze przed wymianą namaczam w oleju, kolejność składania znam jest 8 tarcz z czego 2 mają inna średnicę wewnętrzną i odpowiednie swoje miejsce, po zdjęciu dekla odkręcam sprężynki a potem dekielek kosza i wyciągam zawartość zakładam nowe i składam, czy jeszcze o czymś powinienem wiedzieć ?? jeszcze mam pytanie od czego jest ta cienka chyba miedziana rurka na górze dekla silnika dokręcona do wytłoczenia filtra oleju
Musisz jeszcze zwrócić uwagę jak będziesz składał żeby ten aluminiowy docisk dobrze ustawić. Jest na nim narysowana strzałka i z tego co pamiętam to na koszu są okrągłe znaki.

EDIT: http://pl.scribd.com/doc/22585709/1990- ... ice-Manual
strona 178
rafalski
Lubiący błoto
Posty: 64
Rejestracja: 26 wrz 2013, 17:59
Motocykl: tt600r

Re: piąty bieg się ślizga

Post autor: rafalski »

ArturS pisze:Górna śruba to pół biedy, gorzej gdy ukręci się dolna z kanałem olejowym. Wkręć szpilkę M5 (dobrze pamiętam rozmiar gwintu?) i będziesz wiedział jaka maksymalnie może być długa śruba.
szpilka jest m6 a jeżeli chodzi o zerwany gwint to dobrą alternatywą jest "helicoil" ja u siebie tak zrobiłem i jest gitara :confetti:
Michaels19
Po kostki w błocie
Posty: 188
Rejestracja: 18 maja 2014, 07:41
Motocykl: ttr 600

Re: piąty bieg się ślizga

Post autor: Michaels19 »

rafalski
Lubiący błoto
Posty: 64
Rejestracja: 26 wrz 2013, 17:59
Motocykl: tt600r

Re: piąty bieg się ślizga

Post autor: rafalski »

Michaels19 pisze:to taki zestaw będzie dobry http://allegro.pl/zestaw-do-naprawy-gwi ... 61101.html
:browar:
Michaels19
Po kostki w błocie
Posty: 188
Rejestracja: 18 maja 2014, 07:41
Motocykl: ttr 600

Re: piąty bieg się ślizga

Post autor: Michaels19 »

a jeszcze pytanie odnośnie siły dokręcenia, 10 nm to ile siły? , takie dokręcenie imbusowym śrubokrętem będzie ok nie za dużo siły pójdzie , chciałem nawet kupić klucz dynamo ale takie od 0 lub 5Nm są strasznie drogie więc odpada
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: piąty bieg się ślizga

Post autor: ArturS »

Na czuja to można dokręcać nakrętkę koła. Przy momentach rzędu 8-12Nm nawet jednak kawa za dużo może oznaczać ukręcenie gwintu i później trzeba kombinować. Podstawa to klucz na niskie momenty (do 30Nm), na duże momenty klucz można olać, czy od biedy dokręcać lidlowskim z dokładnością 20-30%.
rafalski
Lubiący błoto
Posty: 64
Rejestracja: 26 wrz 2013, 17:59
Motocykl: tt600r

Re: piąty bieg się ślizga

Post autor: rafalski »

ArturS pisze:Na czuja to można dokręcać nakrętkę koła. Przy momentach rzędu 8-12Nm nawet jednak kawa za dużo może oznaczać ukręcenie gwintu i później trzeba kombinować. Podstawa to klucz na niskie momenty (do 30Nm), na duże momenty klucz można olać, czy od biedy dokręcać lidlowskim z dokładnością 20-30%.
popieram kolegę ArturS mi się udało dorwać klucz dynamo do 30nm na tablicy za 120 z wysyłką to nie takie znów koszta a przydaje się do wszystkiego praktycznie i nie trzeba później wydawać na zestawy do naprawy gwintów :biker:
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: piąty bieg się ślizga

Post autor: ArturS »

Kumpel ostatnio kupił za 35zł+przesyłka :shock: Myślałem, że szit totalny, ale na macanie całkiem solidny, a po konfrontacji z moją atestowaną nakładką elektroniczną nie wykazał żadnych odchyłów. Być może w jakimś zakładzie mechanicznym pociągnąłby co najwyżej kilka miesięcy, ale do garażowej grzebaniny, gdzie się go używa raz na... rzadko, to spokojnie posłuży całe lata. Szukać okazji, niema co przesadzać z super firmówkami ;)
rafalski
Lubiący błoto
Posty: 64
Rejestracja: 26 wrz 2013, 17:59
Motocykl: tt600r

Re: piąty bieg się ślizga

Post autor: rafalski »

ArturS pisze:Kumpel ostatnio kupił za 35zł+przesyłka :shock: Myślałem, że szit totalny, ale na macanie całkiem solidny, a po konfrontacji z moją atestowaną nakładką elektroniczną nie wykazał żadnych odchyłów. Być może w jakimś zakładzie mechanicznym pociągnąłby co najwyżej kilka miesięcy, ale do garażowej grzebaniny, gdzie się go używa raz na... rzadko, to spokojnie posłuży całe lata. Szukać okazji, niema co przesadzać z super firmówkami ;)
ArturS ja mówiłem o kluczu dynamo firmy Proxxon dobra firma i za nieduże pieniążki oczywiście nówka, więc w tej kwocie to chyba okazja
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: piąty bieg się ślizga

Post autor: Pawlo »

Mi też jeden gwint został "w ręce" i po tym kupiłem Jonnesway'a 6-30 Nm na 1/4 cala czyli mała grzechotka, ale po dorobieniu redukcji na 1/2 cala kręcę nim dużo częściej. Podstawą w dynamometrze jest mały zakres momentu, bo klucz jest wtedy dokładny. Tymi kluczami z alledrogo z momentami 10-210Nm można co najwyżej w piecu przerusztować 8-)
Obrazek
ODPOWIEDZ