stukanie metaliczne 800km po remoncie silnika ( xt 600 43f)

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: stukanie metaliczne 800km po remoncie silnika ( xt 600

Post autor: ArturS »

Czasami lepiej odstawić coś na noc, na dzień, na tydzień i podejść jeszcze raz ze świeżym umysłem. Później się człowiek w głowę puka, jak mógł "tego" nie zauważyć ;)
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: stukanie metaliczne 800km po remoncie silnika ( xt 600

Post autor: Pawlo »

Chłopie, a za ile ty byś chciał sprzedać tę metalicznie cykającą bombę? ;) W tym przypadku na pewno kasy nie odzyskasz, a jesteś już blisko ideału jeśli chodzi o moto, więc przemyśl temat i nie daj się ponieść emocjom jak już koledzy wyżej słusznie stwierdzili :) Obserwuję temat i sam się zastanawiam co tam tak może tłuc. Ciężko jest też wróżyć przez internet nie mając silnika w rękach :niewiem:
Obrazek
Awatar użytkownika
maciej82
Po kostki w błocie
Posty: 220
Rejestracja: 23 gru 2012, 16:28
Motocykl: Yamaha XT 600 43f
Lokalizacja: Piece

Re: stukanie metaliczne 800km po remoncie silnika ( xt 600

Post autor: maciej82 »

Zbyt mało fachowców w regionie co by chcieli tak od siebie z dobrego serca pomóc choć coś więcej podpowiedzieć . Ciągle słyszę słowa cyt: a bo to stary sprzęt i niema sie co dziwić.. HA a najgorsze to powiedz żonie że znowu potrzebujesz kasę na tajle a tu nie idą 10tki czy 20stki . :panika:
Na razie czekam aż serwis pośle paczkę z uszczelniaczami . I potem zaczynam od nowa na spokojnie składać
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: stukanie metaliczne 800km po remoncie silnika ( xt 600

Post autor: Pawlo »

Patrząc na zdjęcia twojego tłoka z nagarem przez myśl przeszło mi jeszcze coś zupełnie z innej beczki, mianowicie spalanie stukowe. Może przyczyna stuków jest nieco bardziej banalna :?:
Obrazek
qpa
Po ośki w błocie
Posty: 888
Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31

Re: stukanie metaliczne 800km po remoncie silnika ( xt 600

Post autor: qpa »

o Pawlo dobry pomysł, też sporo myślałem nad Twoim silnikiem i nic mi mądrego do głowy nie przyszło.
Awatar użytkownika
przemek7912
Lubiący błoto
Posty: 31
Rejestracja: 15 gru 2012, 13:31
Motocykl: TT 600 E Begarda

Re: stukanie metaliczne 800km po remoncie silnika ( xt 600

Post autor: przemek7912 »

tez o tym myślałem, może niech wleje paliwa Pb98 i doda takiego uszlachetniacza który zwieksza liczbę oktanów.
Awatar użytkownika
maciej82
Po kostki w błocie
Posty: 220
Rejestracja: 23 gru 2012, 16:28
Motocykl: Yamaha XT 600 43f
Lokalizacja: Piece

Re: stukanie metaliczne 800km po remoncie silnika ( xt 600

Post autor: maciej82 »

Koledzy spalanie stukowe bardziej usłyszycie na zaworach pod wielkim obciążeniem , w dodatku musiałby być wtedy zapłon wyprzedzony , były by problemy z odpaleniem , . Nagar czarny to była sadza źle ustawiony skład mieszanki miałem na iglicach za bogato w paliwo .
Zmyler
Lubiący błoto
Posty: 67
Rejestracja: 25 kwie 2014, 14:49
Motocykl: LC4620SC+EXC525+GSF1200
Lokalizacja: Lublin

Re: stukanie metaliczne 800km po remoncie silnika ( xt 600

Post autor: Zmyler »

Myślę o tym stukaniu i od razu zaznaczam że fachowcem nie jestem ale raz spotkałem się z tłokiem założonym ....tył na przód (chodzi o przesunięcie otworu na sworzeń w kierunku tylnej ściany cylindra tak aby w GMP korbowód już był lekko przełamany w kierunku pracy i żeby zapobiec udarowej pracy) i brzmiało to podobnie. Silnik był rozbierany wielokrotnie celem weryfikacji i dopóki wał nie padł nikt nie sprawdził tłoka który był dobierany od czegoś tam i mimo strzałki w kierunku zaworu wydechowego okazał się być tył na przód. To była chyba rzeźba typu tłok POLONEZA w Junaku ale brzmiało bardzo podobnie .Różnica przesunięcia była chyba ok 2mm i już praca była mocno udarowa- ale mogę się mylić (to było ok 12-15 lat temu i żaden osiedlowy fachura od motórów na to nie wpadł). Jak masz to rozebrane przemierz tłok -gdybam ,mogę się mylić ale może to to.zaznaczam ze to tylko moje domysły jeżeli bardziej doświadczeni koledzy nie znaleźli feleru ,może pomogę .
Awatar użytkownika
maciej82
Po kostki w błocie
Posty: 220
Rejestracja: 23 gru 2012, 16:28
Motocykl: Yamaha XT 600 43f
Lokalizacja: Piece

Re: stukanie metaliczne 800km po remoncie silnika ( xt 600

Post autor: maciej82 »

tłok jest TKRJ . Oś sworznia jest idealnie w połowie tłoka. Jakbym go założył na opak . To na pewno objaw by sie znalazł bo pokrzywiło by mi zawory na 100% i nie trzabyłoby szukać
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: stukanie metaliczne 800km po remoncie silnika ( xt 600

Post autor: Gacek »

A jeżeli można zapytać to jak miałeś założony tłok ? podcięcia na ssacych czy wydechowych ? :roll: sam się zastanawiam jak to było na oryginalnym bo wossnera montuję wg strzałki bo na ssacych jest podfryzowany tak jak i na wydechowych :oops:.
Po za tematem :| powodem spalania stukowego wcale nie musi być skład mieszanki wystarczy ze zgromadzony nagar zmniejszył ci pojemność głowicy wprowadzając swoją obietoscią większy stopień sprężania i juz 95 będzie palić się z stukiem po za tym dochodzi jeszcze wiele innych czynników .
Ogólnie wyglad twojej głowicy od komory spalania w zbudza moje podejrzenia - coś mi nie pasuje wydechowe zawory dopalony nagar ssace oblepione nadmiernie węglem i ta ilość tego w komorze spalania :roll:
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
ODPOWIEDZ