Yamaha XT 350 86' - luz zaworowy

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
ODPOWIEDZ
pawelo96
Czyścioch
Posty: 11
Rejestracja: 23 paź 2014, 17:50
Motocykl: Suzuki Bandit 650 i Yamaha XT 350

Yamaha XT 350 86' - luz zaworowy

Post autor: pawelo96 »

Witam! Od niedawna jestem posiadaczem Yamahy XT 350 z 86 roku. Zauważyłem że czasami ciężko trzyma niskie obroty i strzela w gaźnik i wydech, więc pomyślałem o luzie zaworowym. Przekopałem cały internet i nic konkretnego nie znalazłem, tak samo na forum. Nie wiem, może nie umiem szukać :D. Stąd moje pytani: Czy ktoś może mi powiedzieć w jaki sposób reguluje się zawory? Płytki czy śrubki? Oraz jakie wartości luzów.
Również zauważyłem że strzela tylko w gaźnik podciśnieniowy, króciec, który do nie dochodzi uszczelniłem ale nie jestem pewien czy strzelanie może być spowodowane tym króćcem.
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Yamaha XT 350 86' - luz zaworowy

Post autor: ArturS »

Regulacja płytkowa co 6000km
IN 0.08-0.12
EX 0.13-0.18
Jeśli króćce ssące są popękane, to należy je wymienić, tego nie uszczelnisz domowym sposobem ;) Zawory regulowane płytkowo mają tendencje do zacieśniania luzu, dlatego ich okresowe sprawdzanie jest bardzo ważne. Podparcie zaworów szybko kończy się ich wypaleniem lub wypaleniem gniazd zaworowych.
Serwisówki - 2min. szukania i mam dwie :D Wrzucam na serwer: https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing
pawelo96
Czyścioch
Posty: 11
Rejestracja: 23 paź 2014, 17:50
Motocykl: Suzuki Bandit 650 i Yamaha XT 350

Re: Yamaha XT 350 86' - luz zaworowy

Post autor: pawelo96 »

Dzięki wielkie za pomoc ;) Jak coś jeszcze odkryje to dam znać :D
pawelo96
Czyścioch
Posty: 11
Rejestracja: 23 paź 2014, 17:50
Motocykl: Suzuki Bandit 650 i Yamaha XT 350

Re: Yamaha XT 350 86' - luz zaworowy

Post autor: pawelo96 »

Tak więc luz zaworów jest ok. Spokojnie się mieści w normach. A z tym strzelaniem w gaźnik i wydech jest spowodowane pustym wydechem, który posiadam a mianowicie Sebring (chyba tak). Ogólnie silnik ciężko trzymał wolne obroty i gasł, ale na wysokich było ok. Włożyłem szmatę w wydech (przez przypadek bo chciałem sprawdzić coś stukającego koło zbiornika, nieważne) i jak ręką odjął, silnik zaczął chodzić równo i nie strzelał w żadną stronę. Tak więc myśle o wspawaniu jakiś zwężek, ponieważ nie mam db, aby zwiększyć ciśnienie spalin.
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Yamaha XT 350 86' - luz zaworowy

Post autor: Pawlo »

Masz podlane za mało paliwa. Zmień króćce i gaźnik do regulacji. Ewentualnie sprzedaj Sebringa, a kup coś podobnego do ori. Spawanie zwężek w Sebringu to profanacja ;)
Obrazek
ODPOWIEDZ