remont silnika
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 121
- Rejestracja: 05 paź 2015, 19:49
- Motocykl: XT 600
- Lokalizacja: Suwałki
Re: remont silnika
Nie man sprzetu zeby cokolwiek I gdziekolwiek wrzucac, bede oddawal to fachowcom.
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: remont silnika
chodzi mi o wagę - masę wałkamichcio1985 pisze:Nie man sprzetu zeby cokolwiek I gdziekolwiek wrzucac, bede oddawal to fachowcom.

אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 121
- Rejestracja: 05 paź 2015, 19:49
- Motocykl: XT 600
- Lokalizacja: Suwałki
Re: remont silnika
nie mam takiej wagi co by miarodajnie dała wynik, dlaczego interesuje Cię masa balansu?
przez weekend spakuje wał i głowice i pójdzie w majstry.
chce jak najszybciej spolowić silnik i wsadzić go w rame. reszta gratów czyli góra silnika i poboczne elementy troche poczekają.
zastanawia mnie tłok i gładź cylindra,tłok oryginał IZUMI 2 ,suwmiarka elektroniczna pokazuje nominalny wymiar 94,85mm.
ale ma delikatne zadrapania(tłok i cylinder) na 2/4 okręgu koła po stronach wdechu i wydechu, 2/4 po stronie lewej i prawej sworznia tłoka są idealne, zastanawia mnie od czego to się wzięło. pierścienie na zamkach trzymają wymiar podany w serwisówce.
przez weekend spakuje wał i głowice i pójdzie w majstry.
chce jak najszybciej spolowić silnik i wsadzić go w rame. reszta gratów czyli góra silnika i poboczne elementy troche poczekają.
zastanawia mnie tłok i gładź cylindra,tłok oryginał IZUMI 2 ,suwmiarka elektroniczna pokazuje nominalny wymiar 94,85mm.
ale ma delikatne zadrapania(tłok i cylinder) na 2/4 okręgu koła po stronach wdechu i wydechu, 2/4 po stronie lewej i prawej sworznia tłoka są idealne, zastanawia mnie od czego to się wzięło. pierścienie na zamkach trzymają wymiar podany w serwisówce.
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 121
- Rejestracja: 05 paź 2015, 19:49
- Motocykl: XT 600
- Lokalizacja: Suwałki
Re: remont silnika
Witam po dłuższej przerwie, dziś odebrałem graty od ArturaS
wał ten co był czyli 34mm zastąpiłem innym na 35mm,majster(Woryna) założył nową korbę TKRJ,oraz zmienił łożysko za zębatką. Nie ma żadnej różnicy między tym starym a nowym,wszystko ma te same wymiary. Także zastąpienie ich między sobą jest P&P.
wał ten co był czyli 34mm zastąpiłem innym na 35mm,majster(Woryna) założył nową korbę TKRJ,oraz zmienił łożysko za zębatką. Nie ma żadnej różnicy między tym starym a nowym,wszystko ma te same wymiary. Także zastąpienie ich między sobą jest P&P.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 121
- Rejestracja: 05 paź 2015, 19:49
- Motocykl: XT 600
- Lokalizacja: Suwałki
Re: remont silnika
jutro dam lepsze fotostory dziś mi nie idzie wstawianie zdjęć 

- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: remont silnika
Sprawdzałeś ten wał ?
.
Nie zamierzam nikomu ubliżać ale większość "flejtuchow" nie posiada adaptera aby rozprasować stara korbę bez odkształcenia czopów skutecznym sposobem aby zweryfikować jakość takiej usługi jest pomiar na kryzach czopów a po montażu w karterach zapodać czujnik zegarowy na przeciwwagi i wtedy się konkretnie przekonasz jak robota jest zrobionamichcio1985 pisze:Witam po dłuższej przerwie, dziś odebrałem graty od ArturaS
wał ten co był czyli 34mm zastąpiłem innym na 35mm,majster(Woryna) założył nową korbę TKRJ,oraz zmienił łożysko za zębatką. Nie ma żadnej różnicy między tym starym a nowym,wszystko ma te same wymiary. Także zastąpienie ich między sobą jest P&P.

אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 121
- Rejestracja: 05 paź 2015, 19:49
- Motocykl: XT 600
- Lokalizacja: Suwałki
Re: remont silnika
Możliwe że jest jak piszesz, pozostaje mi wierzyć ż e majster wszystko pomierzył zegarem po robocie i poprawił niedoskonałości.
dotakowo dałem oryginalne podkładki zabezpieczające duże nakrętki bo po lekturze forum, stwierdziłem że jest to bardzo ważny element dla życia silnika.
silnik jest już społowiony.
wszystko współgra z sobą bardzo ładnie,biegi się zapinają itp.
oryginalny łancuszek rozrządu też już czeka(skądinąd tańszy niż zamiennik)
jako uszczelnienie dałem silikon Reinza z zestawu uszczelek Athena zostały mi 4 uszczelniacze,bo Woryna robiąc głowice dał od siebie Proxa
jakby ktoś chciał to za 25zł z wysyłką moge oddać.
dotakowo dałem oryginalne podkładki zabezpieczające duże nakrętki bo po lekturze forum, stwierdziłem że jest to bardzo ważny element dla życia silnika.
silnik jest już społowiony.
wszystko współgra z sobą bardzo ładnie,biegi się zapinają itp.
oryginalny łancuszek rozrządu też już czeka(skądinąd tańszy niż zamiennik)
jako uszczelnienie dałem silikon Reinza z zestawu uszczelek Athena zostały mi 4 uszczelniacze,bo Woryna robiąc głowice dał od siebie Proxa
jakby ktoś chciał to za 25zł z wysyłką moge oddać.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 121
- Rejestracja: 05 paź 2015, 19:49
- Motocykl: XT 600
- Lokalizacja: Suwałki
Re: remont silnika
zaintrygowany Twoją sugestią panie Gacek poszłem sprawdzić wał. co prawda nie zegarem, ale igła przyłożona na sztywno do czopów,nawet nie drgnęła obracając wałem . nawet jeżeli ma bicie na jakieś mikrony to uważam to za bez znaczenia.
serce krwawi jak fachowcy dokręcają magneto przez blokowanie zębatek z przeciwległej strony, tu najbardziej obrywa osiowość wału przy 120Nm nacisku. później narzekanie.
serce krwawi jak fachowcy dokręcają magneto przez blokowanie zębatek z przeciwległej strony, tu najbardziej obrywa osiowość wału przy 120Nm nacisku. później narzekanie.
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: remont silnika
klocek na korbę i można bezpiecznie ciągnąćmichcio1985 pisze:zaintrygowany Twoją sugestią panie Gacek poszłem sprawdzić wał. co prawda nie zegarem, ale igła przyłożona na sztywno do czopów,nawet nie drgnęła obracając wałem . nawet jeżeli ma bicie na jakieś mikrony to uważam to za bez znaczenia.
serce krwawi jak fachowcy dokręcają magneto przez blokowanie zębatek z przeciwległej strony, tu najbardziej obrywa osiowość wału przy 120Nm nacisku. później narzekanie.




Ja osobiście korbę wymieniam wycinając kątówką starą potem dopiero ulega wyprasowaniu


אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 121
- Rejestracja: 05 paź 2015, 19:49
- Motocykl: XT 600
- Lokalizacja: Suwałki
Re: remont silnika
cholera Gacek.......... chyba polibude kończyłeś............
wg. mojego łopatologicznego rozumienia ten sprzęt wybaczy ewentualne drobne odchylenia. to nie KTM

wg. mojego łopatologicznego rozumienia ten sprzęt wybaczy ewentualne drobne odchylenia. to nie KTM
