Bury pisze:
Ponieważ jest tylko jeden napinacz, w miarę zużywania się łańcuszka zjawisko opóźniania faz rozrządu będzie się pogłębiać, co nie wystąpiłoby, gdyby napinacze były dwa po obu stronach łańcuszka.
- pomijając fakt ze przy takim ukł. samo ustawienie było by koszmarem to na dodatek życie byś musiał spędzić pracując na kosztowne randki tłoka z zaworami .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Co sądzicie o łańcuszkach zapinanych na zakuwkę ? (nie zawleczka, tylko zakuwanych jak te napędowe)
ufać takiemu rozwiązaniu, czy nabyć łańcuch w całości?
za łańcuchem na zakuwkę przemawia to że nie trzeba ściągać koła magnesowego.
Mój napinacz jest na przedostatnim ząbku, więc jego wymiana jest nieunikniona.
fakir pisze:Co sądzicie o łańcuszkach zapinanych na zakuwkę ? (nie zawleczka, tylko zakuwanych jak te napędowe)
ufać takiemu rozwiązaniu, czy nabyć łańcuch w całości?
za łańcuchem na zakuwkę przemawia to że nie trzeba ściągać koła magnesowego.
Mój napinacz jest na przedostatnim ząbku, więc jego wymiana jest nieunikniona.
Moim zdaniem wszystko zależy od tego z jaką poprawnością to zrobisz - z autopsji podpowiem najlepiej bylo by mieć cztery witki .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Zakuwane łańcuchy spokojnie dają radę, ale po prostu musi to być dobrze zrobione. U siebie mam zakuwany i hula. W silnikach samochodowych też się zakuwa i chodzą, także nie ma się czego bać
Panowie na moim kole magnesowym są znaki od prawej IT oraż H i jeszcze małe kółeczko na który znak należny ustawić rozrząd a na który zawory ?http://zapodaj.net/ec6a9c198c9de.jpg.html
Zamiast czekać na odpowiedź pomyśl trochę, w momencie końca kompresji i iskry zawory muszą być zamknięte a tłok w GMP, jak przyłożysz wałek z krzywkami na boki a wał ustawisz z tłokiem w GMP to na pewno jakieś znaki się pokryją.
A odkopując kawałek, o ile łańcuszek jest ławo dostępny to można zakładać fabrycznie zakuty, koło magnesowe to akurat łatwizna, w przypadku wielu kilku cylindrówek założenie takiego łańcuszka wiąże się z rozpoławianiem silnika a to już generalnie nie opłacalne. Zakuwałem dziesiątki łańcuszków i do tej pory żaden się nie zerwał.
Oczywiście że się pokryją, przeszukałem forum i zwyczajnie nie natknąłem się na opis ustawiania zaworów z moimi znakami, dlatego tez zapytałem ponieważ są trzy znaki a nie dwa, jeśli ktoś zna odp i nie jest problemem żeby jej udzielił z góry dziekuje.
Rozrząd jak i zawory ustawiasz w gmp po kompresji, nie mam tego pod ręką ale zazwyczaj jeden znak pokrywa się z cechem na wale (kropką) i pojawia się w otworze inspekcyjnym w gmp (a kropka pokryje się ze znacznikiem na karterze) a drugi masz wcześniejszy i służy sprawdzeniu kąta wyprzedzenia zapłonu przy użyciu lampy, czasem są dwa cechy dla sprawdzenia przy różnych obrotach.
Zapytam na marginesie dyskusji - spotkał się ktoś kiedyś na fabryczne informacje parametry odnoszące się do kątów pracy (otwarcia zamykania) zaworów ? .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.