Kiedy zaglądałeś do zaworów?Archi pisze:Miałem podobne przygody z w TT (ten sam gaźnik). Pisałem nawet tu na forum całkiem niedawno. Po wyczyszczeniu kręcił i kręcił i nie mógł zapalić. Nawet wtryskiwanie mgiełki paliwa bezpośrednio przez gaźnik przy otwartej przepustnicy nie pomagało (świeca była dobra i dawała iskrę). Rozwiązanie przyszło trochę przypadkowo. Przysłoniłem ręką wlot powietrza do tego głównego gaźnika (nie podciśnieniowego), zwiększyło się podciśnienie, mocniej zassało i moto zapaliło. Pochodziło minutę i zgasło, przy czym strzelało trochę z wydechu. Powtórzyłem zabieg kilka razy i działa do teraz i pali na zimnym bez problemu. Nie wiem czy to był przypadek, czy przysłonięcie wlotu gaźnika rzeczywiście pomogło, możesz spróbować, nic to nie kosztujeTylko u mnie jest taki problem, że teraz bez filtra powietrza nie chce zapalić nawet. Nie wiem po co miałbym bez niego jeździć, ale jak go czyściłem ostatnio i chciałem podjechać kawałek, to moto nie odpaliło. Kręciłem, aż aku siadło. Założyłem filtr, naładowałem aku i bez problemu Yamaszka zapaliła.
Problem z Odpaleniem po przerwie
-
- Lubiący błoto
- Posty: 61
- Rejestracja: 25 wrz 2015, 07:14
- Motocykl: XT600 43F
Re: Problem z Odpaleniem po przerwie
-
- Lubiący błoto
- Posty: 66
- Rejestracja: 25 lis 2014, 07:53
- Motocykl: Yamaha TT 600 E 4GV
- Lokalizacja: Trestno
Re: Problem z Odpaleniem po przerwie
moskit122 pisze:
Kiedy zaglądałeś do zaworów?
Luz w normie, sprawdzane 2 miesiące temu. Wątpię, żeby mi go przepaliło, bo by mi go całkiem rozwaliło. Nie stuka nic na pracującym silniku.
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Problem z Odpaleniem po przerwie
szkoda ze nie przebadałeś łopatologicznie z jakimi katami zawory pracują ci na mijance przy naciągniętym rozrządzie wydech lubi się grubo później zamykać i na nie odpalonym silniku tłok w początkowej fazie lubi pociągnąć z domykającego się wydechu zamiast ssącegoArchi pisze:moskit122 pisze:
Kiedy zaglądałeś do zaworów?
Luz w normie, sprawdzane 2 miesiące temu. Wątpię, żeby mi go przepaliło, bo by mi go całkiem rozwaliło. Nie stuka nic na pracującym silniku.

אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
-
- Lubiący błoto
- Posty: 66
- Rejestracja: 25 lis 2014, 07:53
- Motocykl: Yamaha TT 600 E 4GV
- Lokalizacja: Trestno
Re: Problem z Odpaleniem po przerwie
Dzięki za radę, przez zimę pewnie tam zaglądnę jeszcze. Te kąty są w serwisówkach albo na forum gdzieś opisane? Bo zdaje mi się, że ktoś jakiś czas temu o tym wspominał 

-
- Lubiący błoto
- Posty: 61
- Rejestracja: 25 wrz 2015, 07:14
- Motocykl: XT600 43F
Re: Problem z Odpaleniem po przerwie
Najprostszy test to parę ml oleju na zawory od strony ssącej, jak zawory nie będą szczelne to będzie pluć a wtedy będziesz mógł rozkminiać dalej. Bo synxa czy vacummate raczej pod ręką nie masz, z resztą rzadko kto używa wakuometrów do singli...
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Problem z Odpaleniem po przerwie
Wytłumacz mi bo nie bardzo kumammoskit122 pisze:Najprostszy test to parę ml oleju na zawory od strony ssącej, jak zawory nie będą szczelne to będzie pluć a wtedy będziesz mógł rozkminiać dalej. Bo synxa czy vacummate raczej pod ręką nie masz, z resztą rzadko kto używa wakuometrów do singli...




אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
-
- Lubiący błoto
- Posty: 61
- Rejestracja: 25 wrz 2015, 07:14
- Motocykl: XT600 43F
Re: Problem z Odpaleniem po przerwie
Jak kapniesz olej na zawór to w suwie sprężania widać bąble jeśli zawór jest zawalony nagarem lub wręcz pryska jeśli jest podwieszony, a co do podciśnień to oprócz konkretnej wartości która już sama dużo mówi możesz określić sobie krzywą narastania podciśnienia co da Ci ogląd i na kondycję zaworów jak i poprawność faz rozrządu (rozciągnięty łańcuszek, błąd przy montażu, przestawienie w innym miejscu) i tego raczej bez "spec urządzeń" nie zrobisz.Gacek pisze: Wytłumacz mi bo nie bardzo kumamjak się ma wlanie oliwy w zawory do testowania ?
czego ? druga sprawa dostępność pomiaru podciśnienia panującego na króćcach
do łopatologicznej rozkminki nie potrzeba żadnych spec urządzeń w króćcu ssącym jest patent zdejmujemy zaślepkę zakładamy adekwatnej fi wężyk a dalej wszystko robimy jak w podstawowej szkole na ćwiczeniach z fizyki
.