W tym drugim "złym" GMP moment kiedy wszystkie zawory są zamknięte jest tak minimalny, że praktycznie nie da się w niego trafić, a wiadomo liczą się tu setne części milimetra. Stąd błędne pomiary.MAĆKO pisze:Napisz czemu tak jest? bo ja tego nie rozumiem.
Problem ze znakami na kole - Reg. Zaworów
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 116
- Rejestracja: 25 gru 2010, 09:40
- Motocykl: KTM 690 SMC, YAMAHA XT 500E
- Lokalizacja: Sandomierz
Re: Problem ze znakami na kole - Reg. Zaworów
Bardzo łatwo czuć kiedy to jest "ten" dobry obrót, bo wtedy (jeśli oczywiście mamy wkręconą świecę) znacznie czuć sprężanie. Ja ustawiałem zawory właśnie na zakręconej, nie wiem jaki sens ją wykręcać.
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 116
- Rejestracja: 05 lut 2013, 11:43
- Motocykl: XT600E `03
Re: Problem ze znakami na kole - Reg. Zaworów
Zawory wyregulowane. Wczoraj nie wiedziałem, że co drugi obrót wałem i tylko straciłem chyba z 1,5h na to 
Bawiłem się też z patykiem i sprawdzaniem czy tłok jest w GMP. Ale po tylu zabawach zauważyłem, że jeśli jest w okienku znak do regulacji zaworów to tłok zawsze jest w GMP.
Warto by zrobić jakiś temat o regulacji zaworów bo ten na forum, który jest to post w jakimś temacie o XT gdzie jest kilkanaście stron i nikt nie może się wypowiedzieć na ten temat bo jest tam wszystko.
Do tego w tamtym temacie napisane jest o 3 znakach na kole, a jak widać na załączonych zdjęciach u mnie są tylko 2 znaki. I przez to też straciłem trochę czasu

Bawiłem się też z patykiem i sprawdzaniem czy tłok jest w GMP. Ale po tylu zabawach zauważyłem, że jeśli jest w okienku znak do regulacji zaworów to tłok zawsze jest w GMP.
Warto by zrobić jakiś temat o regulacji zaworów bo ten na forum, który jest to post w jakimś temacie o XT gdzie jest kilkanaście stron i nikt nie może się wypowiedzieć na ten temat bo jest tam wszystko.
Do tego w tamtym temacie napisane jest o 3 znakach na kole, a jak widać na załączonych zdjęciach u mnie są tylko 2 znaki. I przez to też straciłem trochę czasu

- Filip77
- Lubiący błoto
- Posty: 52
- Rejestracja: 14 sty 2014, 14:58
- Motocykl: Yamaha XT 600 98r
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Kontakt:
Re: Problem ze znakami na kole - Reg. Zaworów
U mnie na kole również są tylko dwa znaki. Piszę bo też długo szukałem tego trzeciego, którego nie mam
.
Po 10 tys km tylko skontrolowałem, nie było potrzeby zmiany luzu co mnie bardzo cieszy.
Wysłane z mojego SM-T555 przy użyciu Tapatalka

Po 10 tys km tylko skontrolowałem, nie było potrzeby zmiany luzu co mnie bardzo cieszy.
Wysłane z mojego SM-T555 przy użyciu Tapatalka
-
- Lubiący błoto
- Posty: 61
- Rejestracja: 25 wrz 2015, 07:14
- Motocykl: XT600 43F
Re: Problem ze znakami na kole - Reg. Zaworów
Najprościej wyjaśnić to tak, że zawory ustawia się w GMP w suwie sprężania bo właśnie wtedy komora spalania ma być szczelna. Kręcisz wałem, widzisz jak krzywki naciskają zawory ssące, tłok idzie w dół, zawory ssące się zamykają, tłok w górę i teraz w GMP ustawiasz.